تاریخ انتشار
شنبه ۹ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۵۱
کد مطلب : ۴۱۵۰۴۴
کبنا از وضعیت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گزارش می‌دهد

دانشگاه بلاتکلیف

۸
۱
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
دانشگاه بلاتکلیف
کبنا ؛آموزش و پرورش و مجموعه علوم پزشکی در هر استانی را باید بزرگترین مجموعه‌ها از جهات مختلف دانست که مدیریت آنها سختی و پیچیدگی‌های خود را دارد. این دو حوزه یعنی آموزش و بهداشت از اساسی‌ترین امور زیربنایی هر جامعه‌ای است که اساس توسعه آن جامعه را تشکیل می‌دهند.
سیاست زدگی و سهم خواهی های سیاسی و منطقه‌ای دو آفت بسیار بزرگی هستند که این مجموعه‌ها را تهدید می‌کند و رسوخ چنین مسائلی سبب کندی در مسیر رشد و پیشرفت هر  جامعه‌ای خواهد شد. در طول دوره‌های گذشته بارها شاهد رسوخ مسائلی از این دست در این دستگاه‌ها در استان  بوده‌ایم که از این ناحیه لطمات زیادی بر حوزه‌های بهداشت و آموزش در استان وارد شده است.
 در برخی دوره‌ها نگاه به علوم پزشکی و یا آموزش و پرورش شبیه به یک بنگاه اشتغال زایی و کارآفرینی بوده است و تنها چیزی که از اولویتنداشته است تمرکز و فعالیت حول وظایف و رسالت‌های این دستگاه‌ها بوده است.
تداوم سهم خواهی و انتفاع زیاد این موضوع را به یک عادت تبدیل کرده است و برخی‌ها خلاف این اتفاق و حرکت در مسیر قانون را بر نمی‌تابند و در مقابل کوچکترین حرکت قانون مدارانه جبهه گیری می‌کنند و موجی از هیاهو و تخریب  به راه می‌اندازند و در پستوی ها اینجا و آنجا در پی عزل مدیران قانون مدار و معرفی نیروی خود هستند.
تجربه حضور پرویز یزدان پناه در علوم پزشکی با همه فراز و فرودهایش در این مدت کوتاه و برخورد و مقاومت شدید سهم خواهان   مقابل وی بار دیگر نشان داد که قانون مداری و مدیریت اصولی در کهگیلویه و بویراحمد بسیار هزینه زاست.
اما این هزینه زایی نباید سبب انحراف مسیری شود که آغاز شده است و در این راه همراهی و حمایت دستگاه‌ها و مسئولان دیگر استان یک ضرورت اجتناب ناپذیر است که حداقل به صورت رسمی تاکنون چنین حمایتی اتفاق نیفتاده است و هیچ مسئولی حاضر نشده است در این مورد موضع و حمایت خود را اعلام کند.
 البته در این بین رسانه‌ها از حمایت و همراهی دریغ نکرده‌اند و بخوبی رسالت خود را نشان داده‌اند ولی این کافی نیست و حمایت و یا عدم حمایت از مدیریت دانشگاه علوم پزشکی یک آزمون بزرگ است که نشان خواهد داد عزم مدعیان در این مسیر برای حمایت از قانون و مدیریت مورد قبول تا چه اندازه واقعی و یا شعاری است.
برای نمونه زمان زیادی از حضور یزدان پناه در مقام سرپرست دانشگاه می‌گذرد و هنوز  تأییدیه نهایی شورای انقلاب فرهنگی ابلاغ نشده است که البته برخی‌ها طول کشیدن آنرا به پیچ و خم‌های اداری مربوط می‌دانند اما باز این این موضوع نباید مانع از پیگیری و حمایت جدی شخص استاندار و سایر تصمیم گیرندگان شود چرا که این وضعیت دقیقاً مصداق یک بلاتکلیفی است و تداوم این بلاتکلیفی به ضرر دانشگاه و مجموعه بزرگ آن است.
هر چند این بلاتکلیفی هم ذره‌ای از عزم و اراده‌ی کاری در دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نکاسته است ولی انتظار افکار عمومی و رسانه‌ها حمایت است تا رویه قانون مداری و دولت محوری برای حیات خود انگیزه و حمایت لازم را در پشت سر داشته باشد.
بلاتکلیفی حتی از نوع کوچک آن در هیچ دستگاهی نمی‌تواند مثبت باشد و بسیار آسیب زاست و سبب می‌شود خیلی‌ها در داخل و بیرون دستگاه به وسوسه بیفتند و حتی به تولید حاشیه وبحران اقدام کنند تا از دل این بلاتکلیفی نمدی برای خود ببافند پس ضرورت ایجاب می‌کند استاندار محترم ومعاون سیاسی ایشان  نسبت به تعیین تکلیف و ختم این بلاتکلیفی حساسیتی بیشتری به خرج دهند.
کوتاه آمدن و شانه خالی کردن از حمایت نتیجه‌ای جز شکست پروژه شعار قانون مداری و مردم محوری مقامات ارشد و تصمیم گیرنده در استان نخواهد داشت.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

مشاور ارشد
Iran, Islamic Republic of
نام نویسنده را مشخص میکردید
ا.تایید یا تایید نشدن از عزم واراده دکتر یزدانپناه در عزل ونصب ها کم نکرده دیگه عزل ونصبی هم مگه مونده؟
2.مدیر اگه توانمند باشه کار خودش انجام میده متاسفانه اقای یزدانپناه مشاوران مناسبی انتخاب نکردند
3. اینکه نویسنده میخواهد با نوشتن این متن یا امثال این متن به زعم خودش در تایید شدن ایشان قدمی بردارد زهی خیال باطل..
علی
Iran, Islamic Republic of
یزدانپناه همین که استاد ارجمند, انسان فرهیخته، انسان مردم دار، پزشک دلسوز، پزشک متواضع، پزشک حاذق، رتبه ۱۳ کنکور سراسری، رتبه یک کنکور رزیدنتی، رتبه یک برد تخصصی، جناب آقای دکتر ربانی رو تغییر داد، نشون داد چقدر مدیر توانا و مستقلی هست!
Iran, Islamic Republic of
یه فرد غیر بومی میتونه دانشگاه رو نجات بده
احمد
Iran, Islamic Republic of
یزدانپناه ماههاست که ازلحاظ مدیریتی وسیاسی.
دانشگاه باید درمیریتش بازنگری شود
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه این بلاتکلیفی یزدانپناه را هم وارد بازی خطرناک معامله با نماینده ها کرده است.
وحید
Iran, Islamic Republic of
با لابی و باج دادن به نماینده ها بوده
علی
Iran, Islamic Republic of
. دوران مدیریت علوم پزشکی رو شاهدیم امیدوارم زودتر این دوره به پایان برسه اقایان کاری کردند که باید گفت صد رحمت به ایلامی
سعید
Iran, Islamic Republic of
چه خوب گفتند دستت را بفروش اما قلمت را نه... البته اگه خود یزدانپناه نویسنده مطلب نباش‌د
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1