کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت ارسالی؛

آهنگ سقوط قومیت گرایی، پاسخی به متن «راز تردید دکتر هدایتخواه؟»

18 آبان 1398 ساعت 19:28

ه متاسفانه جو روانی قومیت گرایی ایجاد شده که از سوی این دوستان به شدت تقویت می‌شود و همچنین برخی انحصارطلبی‌ها و برخوردهای نامناسب در فضای مجازی و حقیقی موجب شده است که آراء جناب آقای روشنفکر در منطقه علیا و همچنین سی سخت بسیار ناچیز باشد.


 در پی انتشار متنی با عنوان " راز تردید دکتر هدایتخواه؟ دو راهی اشراف- مستضعفین" لازم شد در قالب چند سؤال و گزاره، پاسخی مختصر به این نوشتار داده شود تا گمان نگردد که می‌توان با چند خط، اذهان راستین انقلابیون اصیل و مردم شریف شهرستان‌های بویراحمد و دنا را خدشه دار کرد.
 - نویسنده متن کیست؟ با نگاهی به سبک نوشتاری و فحوای کلام، به خوبی مشخص است که این قلم به نمایندگی از گروهی به نگارش درآمده که سابقه اصولگرایی داشته، اما امروز منفعت طلبی را بر اصولگرایی ترجیح دادند. همان‌ها که وقتی دیدند موسم قومیت گرایی فرارسیده است، منتظر نماندند و بر اسب تعصب سوار شده و چهارنعل از میدان انقلابیگری گریختند تا بتوانند به منافعی در پرتو عشیره و قبیله خود دست یابند.
 - چرا این زمان برای انتشار متن انتخاب شده است؟ به نظر می‌رسد اعلام برگزاری مجمع عمومی نیروهای انقلابی شهرستان‌های بویراحمد و دنا در روزهای آتی (که اقدامی بدیع و در نوع خود کم نظیر است) و همچنین ظهور پدیده‌ای جدید در جریان انقلابی و از منطقه سفلی به نام آقای مهندس درخشنده پور، کار را برای جریان قومیت گرا سخت کرده است و این تهدید را برای آنها به وجود آورده است که با وضعیت موجود و در صورت حضور آقای هدایتخواه، باید پیشاپیش غزل خداحافظی از صحنه رقابت انتخابات را بخوانند. خصوصاً اینکه در روزهای اخیر نوعی خیزش و استقبال عمومی و کم نظیر از همه طوایف و جریان‌های سیاسی شهرستان‌های بویراحمد و دنا و حتی نیروهای انقلابی گرمسیر مشاهده می‌گردد که خواهان حضور استاد هدایتخواه در صحنه انتخابات هستند.
- حضور هدایتخواه چه تهدیدی را برای نویسنده و گروه همراه آن فراهم می‌کند؟ در صورت حضور جناب آقای هدایتخواه، چه نامزد مورد حمایت اینان (جناب آقای روشنفکر) برنده انتخابات باشد و چه نباشد، در هر دو صورت نویسنده و تیم منتسب به وی بازنده خواهند بود. چرا؟ پاسخ روشن و شفاف است.
 با توجه به اینکه این گروه دوست دارند همچنان خود را انقلابی و اصولگرا بنامند. در صورت عدم موفقیت آقای روشنفکر که بازی را از دو سو باخته‌اند. هم دوستان قدیمی خود را از دست داده‌اند و هم نتیجه نگرفته‌اند. اما در صورت موفقیت آقای روشنفکر هم از دو جهت بازی را واگذار می‌کنند، چون اولاً آقای روشنفکر به آنها به عنوان طرفداران و حامیان اصیل خود نگاه نمی‌کند، بلکه آنان راگروهی منفعت طلب برمی شمرد که بوی کباب به مشامشان رسیده است و ثانیاً جریان اصولگرایی و انقلابی این دو شهرستان هم از آنها به عنوان افرادی راست قامت و پایدار بر مبانی و ارزش‌ها یاد نخواهد کرد. یادمان نرود هر فردی هم نماینده مجلس شورای اسلامی شود با هر بیرق و طرفدارانی، اما همچنان پرچم و علم انقلابیگری در دستان جناب آقای هدایتخواه و هم فکران ایشان خواهد بود.
 هدف از این متن چیست؟ با نگاهی اجمالی به آن مشخص می‌شود، چند هدف اساسی در انتشار آن وجود دارد. ترغیب جناب استاد هدایتخواه به عدم شرکت در انتخابات؛ ایجاد برخی شبهات و به نوعی تهدید و اتهام زنی به ایشان که در صورت حضورش باید پذیرای اینگونه برچسپ ها باشد؛ کاستن از بار روانی برگزاری مجمع عمومی نیروهای انقلاب شهرستان‌های بویراحمد ودنا و احیا روحیه از دست رفته تیم نویسنده که در صورت حضور آقای هدایتخواه دچار یک سردرگمی و حیرانی برای ادامه راه خود خواهند شد.
 - چرا جریان انقلابی و اصولگرایی باید از کاندیدای مورد حمایت آنان حمایت کند؟ این گروه از طرفداران آقای روشنفکر در پاسخ به این سؤال به این پاسخ بسنده می‌کنند که آقای روشنفکر جز خانواده شهدا است و از اصولگرایان است. اما با جستجویی ساده در گذشته ایشان به خوبی مشخص است که اولاً از زمانی که ایشان ازشهرستان کهگیلویه به بویراحمد مهاجرت کردند و طی چند دوره‌ی گذشته انتخابات، تنها یک دور از انتخابات از نامزد مورد حمایت اصولگرایی حمایت کردند و در سایر ادوار یا به نامزد طایفه‌ای- قومیتی رأی دادند و یا به نامزد مورد حمایت جریان مقابل اصولگرایی و در دور اخیر هم خود رقیب جریان انقلابی و یکی از مسببین عدم موفقیت این جریان شدند. بنابراین اگر بخواهیم اینگونه قضاوت کنیم، پس جناب آقای زارعی که سالها از مدیران و تصمیم گیرندگان جریان اصولگرا بودند و یا آقای دکتر بهرامی که به حمایت از جریان اصولگرایی متهم است هم همردیف ایشان می‌باشند. از این دو گذشته، جناب آقای مهندس درخشنده پور که هم سابقه مدیریتی و اجرایی قوی و هم بیان و جایگاه اجتماعی بسیار خوبی دارند و اتفاقاً از طایفه جناب آقای روشنفکر می‌باشند و دارای سابقه اصولگرایی و انقلابی روشن و حتی عضویت در حزب جمهوری اسلامی هستند از ایشان ارجحیت دارند.
 اشتباهات نویسندگان نامه چیست؟
 -   این عزیزان بهتر بود به جای تلاش در جهت ممانعت از حضور استاد هدایتخواه به این سؤال اصلی پاسخ می‌دادند که علت عدم همراهی آقای روشنفکر با جریان اصولگرایی چیست؟ چرا ایشان حاضر به پذیرش هیچ کدام از سازوکارهای مجمع نیروهای انقلابی نیست؟ اصلاً چرا وی واقعیت‌ها را برای دوستان خود بازگو نمی‌کند و حتی در جلساتی که با جریان اصولگرایی دارد حاضر نیست که یک نفر از همراهان خود را به همراه بیاورد تا استدلال‌های ضعیف ایشان و نوع برخورد متواضعانه و متعاملانه جریان انقلابی، برای ایجاد همسویی با وی آشکار شود و اینکه مانع اصلی این انشقاق و وحدت، شخص ایشان می‌باشد.
 - جناب آقای هدایتخواه انسان فکور و اهل بررسی و تأمل هستند و لذا اینگونه مواضع تحریک آمیز قطعاً بر ذهن و تصمیم گیری وی مؤثر نخواهد بود. لذا به جای تلاش بر روی انصراف آقای هدایتخواه، بهتر بود که اولاً در تصمیم عجولانه خود در حمایت از یک نامزد قومیتی تجدید نظر کنند و دیگر آنکه اگر واقعاً به دنبال همدلی هستند کمی هم تلاش نمایند تا نرمشی حداقلی از سوی نامزد مورد حمایت آنان هم مشاهده گردد.
 -   از رأی چند هزاری جناب آقای روشنفکر سخن گفته‌اند. در این مورد هم ذکر چند مطلب لازم است. اولاً بایستی دانست، آنچه به بویراحمد سفلی منتسب است، معطوف به طایفه تامرادی و حتی سرکاکی و بادلانی نیست، بلکه بسیاری از طوایف دیگر هم در این منطقه وجود دارند که آرا نامزد مورد حمایت، در میان آنان مطلوب نیست. ثانیاً با وجود تیم تبلیغاتی قوی جناب آقای روشنفکر که گاها عملیات تخریبی هم داشته‌اند، اما واقعیت آن است که خود طایفه تامرادی هم از یک وحدت کاملی برخوردار نیست. ثالثاً استفاده از برخی از ابزارهای انتخاباتی را در ایام پیش رو نباید دست کم گرفت. به خصوص آنکه هنوز صحنه رقابت‌ها آشکار نشده و جناب ایشان در یک میدان بی رقیب به تاخت و تاز می‌پرداختند. رابعاً آنکه متاسفانه جو روانی قومیت گرایی ایجاد شده که از سوی این دوستان به شدت تقویت می‌شود و همچنین برخی انحصارطلبی‌ها و برخوردهای نامناسب در فضای مجازی و حقیقی موجب شده است که آراء جناب آقای روشنفکر در منطقه علیا و همچنین سی سخت بسیار ناچیز باشد. خامسا اینکه اگر چه وی دارای رویش‌هایی خصوصاً در جریان اصولگرایان سفلی هستند اما دارای ریزش‌ها بسیاری نیز می‌باشند. البته این مطلب را هم نباید از نظر دور داشت که جریان انقلابی و اصولگرایی در دور گذشته هم در سفلی چندان آراء مطلوبی نداشت و اکثریت آراء این جریان در حوزه علیا و میانی بود.
 در پایان به نویسنده مطلب و تیم همراه وی توصیه می‌شود، که به جای نگرانی از حضور جناب استاد هدایتخواه، به فکر اقداماتی باشند که زمینه بازگشت خود و نامزد مورد حمایتشان به جریان اصولگرایی و وحدت هر چه بیشترانقلابیون فراهم گردد.
 --------------------
بهرام جمالی
----------------------


کد مطلب: 414605

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/414605/آهنگ-سقوط-قومیت-گرایی-پاسخی-متن-راز-تردید-دکتر-هدایتخواه

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1