تاریخ انتشار
شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۲۸
کد مطلب : ۴۱۴۶۰۵
یادداشت ارسالی؛

آهنگ سقوط قومیت گرایی، پاسخی به متن «راز تردید دکتر هدایتخواه؟»

۱۳۸
۸
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
آهنگ سقوط قومیت گرایی، پاسخی به متن «راز تردید دکتر هدایتخواه؟»
کبنا ؛ در پی انتشار متنی با عنوان " راز تردید دکتر هدایتخواه؟ دو راهی اشراف- مستضعفین" لازم شد در قالب چند سؤال و گزاره، پاسخی مختصر به این نوشتار داده شود تا گمان نگردد که می‌توان با چند خط، اذهان راستین انقلابیون اصیل و مردم شریف شهرستان‌های بویراحمد و دنا را خدشه دار کرد.
 - نویسنده متن کیست؟ با نگاهی به سبک نوشتاری و فحوای کلام، به خوبی مشخص است که این قلم به نمایندگی از گروهی به نگارش درآمده که سابقه اصولگرایی داشته، اما امروز منفعت طلبی را بر اصولگرایی ترجیح دادند. همان‌ها که وقتی دیدند موسم قومیت گرایی فرارسیده است، منتظر نماندند و بر اسب تعصب سوار شده و چهارنعل از میدان انقلابیگری گریختند تا بتوانند به منافعی در پرتو عشیره و قبیله خود دست یابند.
 - چرا این زمان برای انتشار متن انتخاب شده است؟ به نظر می‌رسد اعلام برگزاری مجمع عمومی نیروهای انقلابی شهرستان‌های بویراحمد و دنا در روزهای آتی (که اقدامی بدیع و در نوع خود کم نظیر است) و همچنین ظهور پدیده‌ای جدید در جریان انقلابی و از منطقه سفلی به نام آقای مهندس درخشنده پور، کار را برای جریان قومیت گرا سخت کرده است و این تهدید را برای آنها به وجود آورده است که با وضعیت موجود و در صورت حضور آقای هدایتخواه، باید پیشاپیش غزل خداحافظی از صحنه رقابت انتخابات را بخوانند. خصوصاً اینکه در روزهای اخیر نوعی خیزش و استقبال عمومی و کم نظیر از همه طوایف و جریان‌های سیاسی شهرستان‌های بویراحمد و دنا و حتی نیروهای انقلابی گرمسیر مشاهده می‌گردد که خواهان حضور استاد هدایتخواه در صحنه انتخابات هستند.
- حضور هدایتخواه چه تهدیدی را برای نویسنده و گروه همراه آن فراهم می‌کند؟ در صورت حضور جناب آقای هدایتخواه، چه نامزد مورد حمایت اینان (جناب آقای روشنفکر) برنده انتخابات باشد و چه نباشد، در هر دو صورت نویسنده و تیم منتسب به وی بازنده خواهند بود. چرا؟ پاسخ روشن و شفاف است.
 با توجه به اینکه این گروه دوست دارند همچنان خود را انقلابی و اصولگرا بنامند. در صورت عدم موفقیت آقای روشنفکر که بازی را از دو سو باخته‌اند. هم دوستان قدیمی خود را از دست داده‌اند و هم نتیجه نگرفته‌اند. اما در صورت موفقیت آقای روشنفکر هم از دو جهت بازی را واگذار می‌کنند، چون اولاً آقای روشنفکر به آنها به عنوان طرفداران و حامیان اصیل خود نگاه نمی‌کند، بلکه آنان راگروهی منفعت طلب برمی شمرد که بوی کباب به مشامشان رسیده است و ثانیاً جریان اصولگرایی و انقلابی این دو شهرستان هم از آنها به عنوان افرادی راست قامت و پایدار بر مبانی و ارزش‌ها یاد نخواهد کرد. یادمان نرود هر فردی هم نماینده مجلس شورای اسلامی شود با هر بیرق و طرفدارانی، اما همچنان پرچم و علم انقلابیگری در دستان جناب آقای هدایتخواه و هم فکران ایشان خواهد بود.
 هدف از این متن چیست؟ با نگاهی اجمالی به آن مشخص می‌شود، چند هدف اساسی در انتشار آن وجود دارد. ترغیب جناب استاد هدایتخواه به عدم شرکت در انتخابات؛ ایجاد برخی شبهات و به نوعی تهدید و اتهام زنی به ایشان که در صورت حضورش باید پذیرای اینگونه برچسپ ها باشد؛ کاستن از بار روانی برگزاری مجمع عمومی نیروهای انقلاب شهرستان‌های بویراحمد ودنا و احیا روحیه از دست رفته تیم نویسنده که در صورت حضور آقای هدایتخواه دچار یک سردرگمی و حیرانی برای ادامه راه خود خواهند شد.
 - چرا جریان انقلابی و اصولگرایی باید از کاندیدای مورد حمایت آنان حمایت کند؟ این گروه از طرفداران آقای روشنفکر در پاسخ به این سؤال به این پاسخ بسنده می‌کنند که آقای روشنفکر جز خانواده شهدا است و از اصولگرایان است. اما با جستجویی ساده در گذشته ایشان به خوبی مشخص است که اولاً از زمانی که ایشان ازشهرستان کهگیلویه به بویراحمد مهاجرت کردند و طی چند دوره‌ی گذشته انتخابات، تنها یک دور از انتخابات از نامزد مورد حمایت اصولگرایی حمایت کردند و در سایر ادوار یا به نامزد طایفه‌ای- قومیتی رأی دادند و یا به نامزد مورد حمایت جریان مقابل اصولگرایی و در دور اخیر هم خود رقیب جریان انقلابی و یکی از مسببین عدم موفقیت این جریان شدند. بنابراین اگر بخواهیم اینگونه قضاوت کنیم، پس جناب آقای زارعی که سالها از مدیران و تصمیم گیرندگان جریان اصولگرا بودند و یا آقای دکتر بهرامی که به حمایت از جریان اصولگرایی متهم است هم همردیف ایشان می‌باشند. از این دو گذشته، جناب آقای مهندس درخشنده پور که هم سابقه مدیریتی و اجرایی قوی و هم بیان و جایگاه اجتماعی بسیار خوبی دارند و اتفاقاً از طایفه جناب آقای روشنفکر می‌باشند و دارای سابقه اصولگرایی و انقلابی روشن و حتی عضویت در حزب جمهوری اسلامی هستند از ایشان ارجحیت دارند.
 اشتباهات نویسندگان نامه چیست؟
 -   این عزیزان بهتر بود به جای تلاش در جهت ممانعت از حضور استاد هدایتخواه به این سؤال اصلی پاسخ می‌دادند که علت عدم همراهی آقای روشنفکر با جریان اصولگرایی چیست؟ چرا ایشان حاضر به پذیرش هیچ کدام از سازوکارهای مجمع نیروهای انقلابی نیست؟ اصلاً چرا وی واقعیت‌ها را برای دوستان خود بازگو نمی‌کند و حتی در جلساتی که با جریان اصولگرایی دارد حاضر نیست که یک نفر از همراهان خود را به همراه بیاورد تا استدلال‌های ضعیف ایشان و نوع برخورد متواضعانه و متعاملانه جریان انقلابی، برای ایجاد همسویی با وی آشکار شود و اینکه مانع اصلی این انشقاق و وحدت، شخص ایشان می‌باشد.
 - جناب آقای هدایتخواه انسان فکور و اهل بررسی و تأمل هستند و لذا اینگونه مواضع تحریک آمیز قطعاً بر ذهن و تصمیم گیری وی مؤثر نخواهد بود. لذا به جای تلاش بر روی انصراف آقای هدایتخواه، بهتر بود که اولاً در تصمیم عجولانه خود در حمایت از یک نامزد قومیتی تجدید نظر کنند و دیگر آنکه اگر واقعاً به دنبال همدلی هستند کمی هم تلاش نمایند تا نرمشی حداقلی از سوی نامزد مورد حمایت آنان هم مشاهده گردد.
 -   از رأی چند هزاری جناب آقای روشنفکر سخن گفته‌اند. در این مورد هم ذکر چند مطلب لازم است. اولاً بایستی دانست، آنچه به بویراحمد سفلی منتسب است، معطوف به طایفه تامرادی و حتی سرکاکی و بادلانی نیست، بلکه بسیاری از طوایف دیگر هم در این منطقه وجود دارند که آرا نامزد مورد حمایت، در میان آنان مطلوب نیست. ثانیاً با وجود تیم تبلیغاتی قوی جناب آقای روشنفکر که گاها عملیات تخریبی هم داشته‌اند، اما واقعیت آن است که خود طایفه تامرادی هم از یک وحدت کاملی برخوردار نیست. ثالثاً استفاده از برخی از ابزارهای انتخاباتی را در ایام پیش رو نباید دست کم گرفت. به خصوص آنکه هنوز صحنه رقابت‌ها آشکار نشده و جناب ایشان در یک میدان بی رقیب به تاخت و تاز می‌پرداختند. رابعاً آنکه متاسفانه جو روانی قومیت گرایی ایجاد شده که از سوی این دوستان به شدت تقویت می‌شود و همچنین برخی انحصارطلبی‌ها و برخوردهای نامناسب در فضای مجازی و حقیقی موجب شده است که آراء جناب آقای روشنفکر در منطقه علیا و همچنین سی سخت بسیار ناچیز باشد. خامسا اینکه اگر چه وی دارای رویش‌هایی خصوصاً در جریان اصولگرایان سفلی هستند اما دارای ریزش‌ها بسیاری نیز می‌باشند. البته این مطلب را هم نباید از نظر دور داشت که جریان انقلابی و اصولگرایی در دور گذشته هم در سفلی چندان آراء مطلوبی نداشت و اکثریت آراء این جریان در حوزه علیا و میانی بود.
 در پایان به نویسنده مطلب و تیم همراه وی توصیه می‌شود، که به جای نگرانی از حضور جناب استاد هدایتخواه، به فکر اقداماتی باشند که زمینه بازگشت خود و نامزد مورد حمایتشان به جریان اصولگرایی و وحدت هر چه بیشترانقلابیون فراهم گردد.
 --------------------
بهرام جمالی
----------------------
نام شما

آدرس ايميل شما

حق گو
Iran, Islamic Republic of
بنازمت عجب متن دندان شرکتی نوشتی حقیقت همین است
اصولگرا
Iran, Islamic Republic of
هدایت خواه یک ستار بی نظیر است که قدرش را نمی دانند
اصولگرا
Iran, Islamic Republic of
هدایت خواه یک ستار بی نظیر است که قدرش را نمی دانند
انقلابی
Iran, Islamic Republic of
وای چه خبری. میشه هدایت خواه بیاید و آبروی ما شود. خیلی خوشحالیم
تامرادی
Iran, Islamic Republic of
واقعا مهندس درخشنده پور انسان کم نظیری است. واقعا نویسنده درست نوشته است.
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
این نتیجه مغرور شدن روشنفکر و تیمش بود. زنده باد جریان انقلابی و زنده باد اصولگرایان و هدایتخواه
تحلیل گر
Iran, Islamic Republic of
خیلی مطلب جالب و متین و منطقی بود. احسنت
محمد
Iran, Islamic Republic of
خخخخخ
چه پاسخ عجولانه ای!!!!
این نشان از افول طیف شما دارد
خواهید دید آراء روشنفکر ریزش دارد یا رویش
شتر در خواب بیند پنبه دانه
تامرادی تنگ سرخ
Iran, Islamic Republic of
طایفه تامرادی نه! ایل سترگ تامرادی
بهزادی
Iran, Islamic Republic of
ما حامیان روشنفکر معادلتمان را بر امدن هدایتخواه یا هر شخص دیگری بسته ایم
تامرادی
Iran, Islamic Republic of
ما خدمت تمام طوابف علیا وسفلی ارادت داریم
اصول گرا و انقلابی غیر انحصاری
Iran, Islamic Republic of
قومیت تا زمانی خوبه که از شما حمایت کنه ؟ استدلال بسیار ضعیف و این تحلیل به نظر بنده ارزش ، ارزشگذاری و خوانده شدن ندارد . انشالله خداوند شر خودتون رو به خودتون برمیگردونه ، انشالله
بهادر
Iran, Islamic Republic of
اگر روشنفکر قوم گرا بود دور گذشته در دارشاهی یا چنارستان یک رای میاورد
Iran, Islamic Republic of
بهترین پاسخ به این نظر
امیر عباس
Iran, Islamic Republic of
آراء هدایتخواه و زارع در دور گذشته در لوداب (محل تولد روشنفکر ) از خود روشنفکر بیشتر بود اما آقای روشنفکر در منظقه چنارستان وکالوس دارشاهی حتی یک رای نداشت
حالا کی قوم گراست!!!!
نیکبخت قائد گیوی
Iran, Islamic Republic of
منتظر رای 80 هزار تایی روشنفکر باشید
ضمناً شاخصه های اصولگرایی اقای روشنفکر مشخص هست
لازم به بیان نیست
شاخصه های انحصارگرایی هدایتخواه هم واضح ومبرهن است
انقلابی
Iran, Islamic Republic of
اخ سی هدایتخواه
.
انقلابیون به راه راست هدایت شدند
همه رفتند کسی دور وبرم نیست خخخخخخ
حقیقت
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر نتوانسته رای طوایف سرکاکی و بادلانی را جذب کند. این واقعیت ندارد‌.
Iran, Islamic Republic of
درود بر تیم رسانه ای قوی دکتر روشنفکر که نویسندا نیز اذعان کرده
Iran, Islamic Republic of
سلام بر روشنفکران
Iran, Islamic Republic of
ماشالا روشنفکر یه تنه یه لشکری بخدا.
چه یک مرد جنگی چه یه دشت لز مرد
Iran, Islamic Republic of
چرا به طوایف تامرادی ، بادلانی و سرکوهکی توهین کردین
مجلس مرد خودش را می خواهد
Iran, Islamic Republic of
این شد تحلیل اگر آقای هدایتخواه آمدند به عنوان یک اصول گرا به ایشان رای میدهم چون مرد مجلس هستند وگرنه منفعت طلبی رای خواهم داد و آنهم آقای زارع چون وابستگی قومیتی داریم پس قومیت گرای را کنار بگزارید چون دودش به چشمه همه می‌رود
محسن
Iran, Islamic Republic of
باعرض سلام .خودتان هم میدانید روشنفکر پیروز انتخابات است .درموردپرسش تا که چرا روشنفکر درکارگرواصولگیران نمی پذیرند مگه اقای نیکبخت که دور قبل پذیرفت چه شد.مگه اقای خرسندیان که پذیرفت چکارش کردن .واخرش هم فرخیانی باابروش بازی کردن.
Iran, Islamic Republic of
رای به روشنفکر در حقیقت دست رد زدن به سینه کسانیست که در دو جریان اصول گرا و اصلاح طلب در تمام این سال ها همه چیز را متعلق به خود دانسته اند و حتی نخبگان و محرومین کنار خویش و در جناح خویش را نیز نادیده گرفته اند..


رای به روشنفکر یعنی اتحاد و برادری در مناطق مختلف بویراحمد بر علیه اشرافیت...و استشمام بوی خوش نوع دوستی و همدلی....

رای به روشنفکر یعنی کنار گذاشتن کسانی که خودشان منابع و فرصت ها را قومیتی و رفاقتی تقسیم کردند اما امروز می خواهند دکتر روشنفکر را با انگ قومیت گرایی زمین بزنند..


رای به روشنفکر یعنی فریاد محرومین یعنی فریاد مطلومانه شب و نیمه شب نخبگانی که جز اشک و افسردگی چیزی نصیبشان نگردیده است


رای به روشنفکر یعنی رای به شایسته سالاری رای به حمایت از محرومین...

زیباترین قصه ها شجاعت مردمان تاریخ زمان هایی رقم خورده اند که مردم با کنار گذاشتن کسانی که با کمک ان ها قدرت گرفته اند اما از صداقتشان سواستفاده کرده اند فهمانده اند قدرت مردم بر هر قدرتی برتری خواهد داشت...


و صداقت پهلوان و در نهایت قهرمان هرمیدانی خواهد بود


شب خوش🌹🌹🌹🌹
Iran, Islamic Republic of
خیلی خوش خیالیت روشنفکر هم یه آدمی مث بقیه ما خدارو داریم ازش غافل شدیم چقد بدبختیم روشنفکر یعنی ندای مظلومان اینا چه حرفیه
حسن پور
Iran, Islamic Republic of
خدایی قبلیا چه گلی به سر مردم این دو شهرستان زدن که روشنفکر و دیگران بزنند .ما که تو نان شب خانوادمون موندیم .چکار به این انتصابت داریم نه اتخابات.
Iran, Islamic Republic of
تازه اول کاره و یقین داشته باشین دکتر روشنفکر ، قدرت و هیمنه پوشالی و دروغین تمامیت خواهان رو بزودی زیر سئوال خواهد برد و واقعیت ها را با مردم درددل خواهد کرد
Iran, Islamic Republic of
خودمحوری، خودرایی، قیم مابی، انحصار و تمامیت خواهی آفت وحدت، همگرایی و همدلی است.....الحق صدای رسای مردم هستین جناب روشنفکر .....
بویواحمدی‌
Iran, Islamic Republic of
درودبرآقای‌جمالی‌عزیز‌‌به‌امیدقبولی‌صددرصدی‌دکترهدایت‌خواه
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
کور خوانی سفلی بیدار است و کاملا رصد میکند به امید پیروزی دکتر روشنفکر
مجیدی
Iran, Islamic Republic of
یا مهدی، باتمام توان وقدرت پیش به سوی شایسته سالاری
روان.
Iran, Islamic Republic of
الان دیگه جریانی وجود نداره
فقط چند دوست قدیمی که زمتن هدایتخواه پست داشتن
Iran, Islamic Republic of
با حضور ستار هدایتخواه مطمعن باشید شاهد شکستی دوباره و حذف مادام العمر ایشون از صحنه ی سیاسی استان خواهیم بود .هدایتخواه با وجود تمام امکانات حزبی و تجارب چهار دوره حضور ایشون و همفکران و هم حزبان ایشون فاصله رایی که با دکتر روشنفکر داشت پنج هزار رای بود که یقینا این دوره شاهد ریزش شدید در سبد رای هدایتخواه هستیم و و بالعکس پیوستن این افراد به دکترروشنفکر.الان که خیلی از اصولگراها از جمله دکتر خرامین ، دهراب پور ، کرم جانی پور، پرویز حقیقت، خرسندیان، حمزه اذربو، قدرت دانش، مختار اندر خور ، خسرو حسینی و ...بسیاری دیگر در کنار هدایتخواه نیستند و این بار شکستی بدتر از دوره قبل را متحمل خواهد شد.
Iran, Islamic Republic of
جامعه تغییر کرده، نسل جدید بزرگ شده و رشد کرده و مرزهای آگاهی رو جابه جا کرده. بنابراین نتیجه این تغییر سبب خواهد شد تا این بار سیلی محکم‌تری انحصارگران تمامیت خواه نواخته شود
Iran, Islamic Republic of
دوازده سال تمام خودم و خانوادم رایمان بود ، ولی ب والله قسم میخورم تا؛صد سال سیاه به هدایتخواه و نماینده هدایت رای نخواهم داد ، حتی در انتخابات ریاست جمهوری و دقیقا جای رای خواهم داد ک نقطه مقابل هدایتخواه باشه
سینا بهروزی
Iran, Islamic Republic of
بویراحمد و دنای خسته و رنجور از ناملایمات ، تبعیض ها و ندیدنها نیازمند پوست اندازی در حوزه ی مدیریتی و دمیدن هوایی تازه است تا به جایگاهی که شایسته آن است برسد و نیل به چنین مرتبه ‌و جایگاهی، نیرویی با پشتکار قوی ،توانمند،علمی ،دلسوز و مردمی را میطلبد که انصافا دکتر روشنفکر از چنین ویژگیهایی برخوردار هستند.
دایی جان ناپلئون
Iran, Islamic Republic of
کار خدا رو ببین که طرف دم از منفعت گرایی زده در قبال انتقادهای دیگران ،،یکی هم نیست بگه حتما جنابعالی مثل هم سلفی هاتان به فکر خدا و مردم هستین و ذره به فکر منافع تان نیست،،ولی باید بدونید شماهم مثل همفکرانتان در ایالت خود مختار در سال ۹۶ برا منافع خودشون خواستن بر علیه روحانی کاری کنن برا سود شخصی ولی متاسفانه حماقتشان شد ب.و شد انچه نباید می شد،،،شد دلیل اینکه دیوانه ای مثل ترامپ خیال خام کرد که حتما با تشدید تحریم ها مردم بیشتر به خیابان ها می ریزن
Iran, Islamic Republic of
دور قبل ک همه بودن هدایتخواه به جایی نرسیدین الان ک همه پراکنده شدن
حسینی محمد
Iran, Islamic Republic of
منش هدایت خواه و هم کیشان او در طی ۸ سال یکی از دلایل عمده‌ی این حساسیت و رویگردانی مردم و شکست‌های پیاپی او و هم کیشانش در دو دوره‌ی انتخابات مجلس شد.
بها ندادن به جوانان ، ایستادن مقابل دانشجویان دانشجویان و دفاع از مدیریت های ارژنگ گونه از دیگر دلایل این حساسیت در طی این چن سال بود برادر.
عده ای می گویند هدایتخواه عوض شده ولی شما ببینید در پاسخ سال گذشته خود به تاجگردون با همان ادبیات و بینش و منش تاجگردون را خطاب قرار می دهد و برادر شهیدی را با. مقایسه می کند.
یک بار برای پیروزی احمدی نژاد روزه سیاسی یک هفته ای میگیرد و بار دیگر اورا مرده سیاسی میخواند.
که این ها خود گواه این است که درب خانه هدایتخواه هنوز بر همان پاشنه‌ی "باغی" و "یاغی" خواندن و سرکوب دانشجو و مدیریت ارژنگ محور می‌چرخد و گرایش دوباره مردم به آن روش و منش بسیار بعید به نظر می‌رسد.
تیرتاجی واقع تاج وسروری
Iran, Islamic Republic of
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂یعنی امیدداریدبغیرازچندطایفه(تامرادی)کسی هم رای وروشنفکربده مه سادی
جاودان خرد
Iran, Islamic Republic of
سلام دوست عزیز
اولا قحطی رجال در حوزه بویراحمد ودنا نداریم که جناب هدایتخواه را بت کبیر بدانیم
درثانی اغواگری دوستان عالی جنابتان با تشکیل جلسات چشم پوشی و عدم رسمیت دکتر روشنفکر به عنوان یک فرد اصوالگرا در باتلاق دست و پا زدن هستند وگرنه دکتر روشنفکر و طرفدارانش درکمال آرامش و سکوت بدون از احساس باهمان شعار وحدت مسیر روبه جلو را طی می کنند ولی متاسفانه گذر خوان از جدول غوره و شروع پازل سیاسی اتاق فکر ایشان بازی را به گونه های متفاوت طراحی و خیمه شب بازی می کنند
Iran, Islamic Republic of
به نظر می‌رسد که روشنفکر توانسته تصمیمات حلقه دوستان! را به چالش بکشد و آنها را به کنش‌ها و واکنش‌هایی به مساوات خود زنی وادار کند!!!
ایل بزرگ تامرادی
Iran, Islamic Republic of
احسنت ودرودبرنویسنده من به یک تامرادی هستم دورگذشته به برادرم روشنفکررای دادم ودراین چهارسال گذشته کلی ضرربه خودوحوزه بویراحمدودناواردشده ولی خدایی این دوردیگه امکان نداردرای به ایشان بدهم
وحید شیخ مرادی
Iran, Islamic Republic of

مقام معظم رهبری دربیانیه گام‌دوم انقلاب جوانگرایی را یکی از شاخصه های دوران جدید انقلاب بر شمرده و حضور جوانان را در مسولیت مهم خواستار شده .فکر نکنم اقای هدایت خواه که چندین سال است به کسوت بازنشستگی در امده بر خلاف منویات رهبری تصمیم بگیرد .
بهتراست نیروهای اصولگرا در عمل به شعار ولایت پذیری پیشتاز باشند تا شرایط به نفع نیروهای جدید وجوان وبا انگیزه فراهم شود .
به نظر می رسد در بیانیه گام دوم شیخوخیت و ریش سپیدی امثال اقای هدایت خواه در جریان اصولگرایی بهتر به شعارها جامعه عمل می پوشاند و و درصورت عدم عملکرد نشان از عدم اعتقاد قلبی هدایتخواه به ولایت مداری و فرمایشات مقام معظم رهبری است.
علی سالارپور
Iran, Islamic Republic of
سلام گفته‌اند که تعصب آدم را کر و کور میکند. بله خودخواهی جناب آقای روشنفکر به خیال داشتن پشتوانه عظیم مردمی اندیشه ای ضعیف بود، که این پشتوانه به ظاهر متعصب در بزنگاه نه تنها یاور نامزد خود نبوده اند بلکه آشکار به جریان انقلابی دکتر هدایت خواه،زمینه ساز موفقیت ناعادلانه آقای زارعی شدند، بهتر آن است که روشنفکر به جای تکیه بر باد و بیرون کردن با غرور تعصب قبیله ای از توانایی تجربه و توان خود صحبت کنند که آیا در صورت پیروزی از عهده این مسئولیت سنگین بر خواهد آمد تا یک عمر دیگر عرق شرمساری و ناامیدی به خاطر انتخابهای نامشروع نریزیم
Iran, Islamic Republic of
فعل و انفعالات این روزها هدایتخواه و دوستانش درست بیانگر این بوده که سوت «مرگ سیاسی» آنان پایان امسال توسط مردم و به ویژه محرومین و نخبگان منزوی و افسرده در بویراحمد و دنا زده خواهد شد و زمستان سردی را خواهند داشت به گونه‌ای که صدای شکستن استخوان‌هایشان تا فرسنگ‌ها به گوش خواهد رسید
مارگون
Iran, Islamic Republic of
آقای بهرام جمالی بدان اون که باید بترسد امثال جنابعالی و عالیجناب هست که از رویش ندای وحدت در همین مناطقی که ذکر کرده اید واهمه دارید و با این نگارش، برای ایل تامرادی و بویراحمد سفلی تضاد و دشمنی برنامه ریزی کرده اید که به حول الهی تیرتان به سوی خودتان بر می گردد خواهی گشت و کسانی که بیش از همه بر رای طایفه ای ، اختلافات طایفه ای ،سرحد و گرمسیری می دمد شماها هستید که می خواهید از این کارزار سود ببرید و مهندس درخشنده پور و دکتر روشنفکر فرزندان این ایل را در مقابل هم قرار دهید.فرزندان این ایل ولایت مدار ،پیرو و مطیع رهبر معظم انقلاب هستند و خواهند بود.انحصار طلبانی که اطراف خود دایره ای کشیده اید و غیر از خود را ..و انقلاب می شمارید ،اگر دکتر روشنفکر در این دوره رایی نداشت ،عددی حسابش نمی کردید هیچ وقت در مورد آن صحبت نمی کردید و این بغض و کینه نسبت به دکتر روشنفکر نشان دهنده فزونی رای ایشان و مهم ترین قطب این انتخابات هست و مثل اقدام قبلی مرادتان که فرزندی دیگر از این ایل را معرفی کرد و موجب روشن شدن افکارتان پیش مردم و افزایش گرایش مردم به دکتر روشنفکر گردید ،این متن هم دشمنی و کینه تان از ایل تامرادی و بویراحمد سفلی را نشان داد ، بویراحمد از سفلی تا علیا ، سرحد و گرمسیر یکصدا ندای وحدت ،
انقلابی
Romania
نویسنده تحت فشار این متن باید هم نگران خود و منفعت خود باشند، کسیکه. رو مقدس میداند ،باید بداند بساط خود را از سفره بویراحمد و دنا جمع کند و برای همیشه به تاریخ بروند.
محمد
Iran, Islamic Republic of
نویسنده خیلی تلاش کرده دکتر روشنفکر رو دست کم بگیر اتفاقا اشتباه بزرگ محاسباتی انجام داده، از طرفی دکتر هدایتخواه اون مقدسی که ساخته نیست از طرفی دو دوره قبول شد که نماینده مردم بویراحمد و دنا نبود سینه چاک و نماینده دولت احمدی‌نژاد بود، دو دوره هم قبول نشدن ولی. مانع میشه میدان رو به دیگران بدهد و بعنوان لیدر رهبر جریان باشد، ضمن اینکه دنبال جواب این بود که چرا سازوکار جریان رو قبول نمی‌کند منطقیه جریانی که خودش آلوده به تفکر علیا و سفلی هست و اجازه به هیچکدام از نیروهای ایل و طایفه جناب روشنفکر برای ورود نمیده و اسامی که مطرح میشه صرفا عروسک خیمه شب بازی جریان اصولگرایی هستن از طرفی دکتر هدایت‌خواه دور قبل گفتن به انتخابات ورود نمیکنن به یکباره برای ثبت نام بهشون.د ورود کنه اونم در شرایطی که روشنفکر یک سال فعالیت انتخاباتی داشت و جالب‌تر این ورود نابهنگام دکتر شما باعث پیروزی زارع شد اگر نگرانی برای جریان داره مثل حاج آقای بزرگواری کنار بکشه و رهبر جریان باشد نه بازیچه امثال ...
Iran, Islamic Republic of
رای قومیتی و ایلی

ای کاش یک سوال دیگر را نسبت به اظهارات خلاف واقع و توهین امیز این برادر نسبت به قومیتی خواندن ارا دیگران مطرح میکردین
چرا در صندوق منتسب به اقای هدایتخواه در 4 دوره ی متوالی هیچ گزینه ای جز جناب هدایتخواه مشاهده نشد ؟؟؟

این که خودمان کار نادرست رو انجام بدیم و بقیه رو متهم به همان کاری کنیم که خود پرچم دار ان باشیم را چه مینامند ؟؟؟
.
Iran, Islamic Republic of
ایل:
برادران بزرگوار هیچ ادیانی به قومیت ها اهانت نکرده اند ...
اسلام بیشترین حرمت را در عین استقلال ایینی برای قومیت ها داشته است ...
.، که بعضی از اطرافیان اقای هدایتخواه به وجود اورده اند به یک قومیت بزرگ و تاثیر گذار در مشارکت های سیاسی که به عنوان یکی از مولفه های ضمانتی جمهوری اسلامی محسوب میشود. .
دنا
Iran, Islamic Republic of
کابوسی به نام روشنفکر برای انحصارطلبان و تمامیت خواهان تمام شدنی نیست و نخواهد بود
خواه یا ناخواه باید تسلیم نیروهای انقلابی شوید
تامرادی
Iran, Islamic Republic of
رای به روشن فکر یک اشتباه بسیار بزرگ است
سیسخت
Iran, Islamic Republic of
در سی سخت رای اقای روشن فکر کمتر 100 تا است
کسی او را قبول ندارد
ریحانزاده
Iran, Islamic Republic of
احسنتم به قلمتان مبنی بر تفهیم افکار عمومی
Iran, Islamic Republic of
مقاله ((راز تردید دکتر هدایت‌خواه)) آنقدر شفاف و درست بوده که برادران احساس خطر کردید و سریع شروع به پاسخ دادن کردید. این پاسخ دادن ها فایده ایی نداره ما مردم آگاه شده ایم.
Iran, Islamic Republic of
باز هم چشم بسته شروع به پاسخ دادن کردید . برای همه ما روشن است که دکتر روشنفکر ارای بالایی در سی سخت دارند حداقلشما این است که آرای ایشون از دیگر برادران بیشتر است
Iran, Islamic Republic of
دقیقا منظورتون از وحدت چیست واقعا خنده دار است وحدت از نظر شما یعنی چشم بسته تابع افرادی باشند که به فکر منافع خود هستند . خیر وحدت واقعی یعنی هماهنگ شدن در جهت انتخاب درست کردن که در حال حاضر آقای روشنفکر درست ترین گزینه است .
Iran, Islamic Republic of
نقشه یه سری افراد قدرت طلب مشخص است آنان گروه اصولگرایی را به بازی گرفته اند و آخر سر هم با گفتن این که تکلیف در این است که خودشان وارد میدان شوند مردم را سر کار می گذارند هر چند ما اگآه شده ایم و دیگر فریب این تکلیف های را نمی خوریم . بعضی دوستان باید باور کنند که دیگر اعتباری برای مردم ندارند
Iran, Islamic Republic of
اگر هم قومیت گرایی در کار باشد برای دیگر دوستان پر رنگ تر است تا آقای روشنفکر . کمترین رای قومی در دور گذشته مربوط به آقای روشنفکر بود. بیشتر آرای آقای هدایت خواه از طایفه اش بود همینطور آقای زارع . پس منطقی مطلب بنویسد. دکتر روشنفکر پیروز انتخابات است و این موضوع برای همه ما روشن است . یا مهدی حاج مهدی
Iran, Islamic Republic of
هدایت خواه و جریان هدابت خواه به حاج دهراب پور که ریشه دار ترین و متعهد ترین و ارزشی ترین نیروی جریان بودند رحم نکردند وای به احوال دیگران
همون حاج دهراب پور ی که از همه چیز خود اعم از مالی ، معنوی و حتی ایل و طایفه اش گذشت و با وجوی که همه فاکتورهای لازم برای کاندیداتوری ایشان مهیا بود و امکان رای آوردن ایشان بیش از ایشان (هدایت خواه )بود ، اما ایشان را انتخاب و حمایت و روانه بهارستان کردند
ولایت
Romania
به فکرخیارباش که خربزه آبه ککا.
Iran, Islamic Republic of
😂😂😂😂😂😂 درود بر هواداران آقای روشنفکر که چه منطقی و با احترام و با سیاست مطلب مینویسند خدایی خودتون این مطلب آبکی و خاله زنک رو با مطلب هوادار روشنفکر خانم کیانی مقایسه کنید آون با چه قلمی نوشته این مطلب با چه بی منطقی نوشته شده
Iran, Islamic Republic of
.:
جناب دکتر روشنفکر به عنوان یکی از سرمایه‌های اجتماعی انقلابیون ولایتمدار، بدور از حمایت جریان‌های پرهیاهوی سیاسی و منابع تاثیرگذار مالی و صرفاً با تکیه بر پایگاه مردمی و توده‌ها، و با کسب 40 هزار رأی خود را کانون توجه اقشار مختلف مردم قرار داده است، آیا غیر از این است که ایشان ظرفیتی هم وزن مجموعه اصولگرایان ایجاد کرده و می‌توان با هم افزایی این دو ظرفیت، تا مدت‌ها پیروزی اصولگرایان در بویراحمد و دنا را تضمین نمود
Iran, Islamic Republic of
.:
اولین فاتح اورست
پس از اولین تلاش ناموفقش
برای صعود به اورست گفت:
من برمی‌گردم و بالاخره تو را فتح می‌کنم؛
تو به عنوان یک کوه نمی‌توانی رشد کنی،
اما من چرا ...

حامیان دکتر روشنفکر
Iran, Islamic Republic of
.:
جریان مردمی ندای وحدت و در راس آن دکتر روشنفکر امده است تا مرزهای جغرافیایی، قومی و قبیله‌ای اعم از گرمسیری و سردسیری، سفلی و علیا را در هم بشکند و عبور از این مرزها را شعار و رسالت خود معرفی نموده است.
Iran, Islamic Republic of
.:

هدایتخواه نور چشمی های خاص خود را دارد بقیه اصولگراهارو عملا کنار زده و به جوانان اعتقادی ندارد.
مجید نگین تاجی
Iran, Islamic Republic of
دوستان همدل بیایید باهم بودن را به زنجیر وفا بسپاریم و در عصری روشن با فکری روشن در راهی روشن قدم بگذاریم و به امید روزهای روشن باشیم . به امید خدا و همت جوانان خوش فکر بویراحمد و دنا جناب دکتر روشنفکر عزیز امسال پیروز قطعی انتخابات می باشند و راهی بهارستان خواهند شد .
رضا پیروزه
Iran, Islamic Republic of
پیروزی دكتر روشنفکر قطعي است.
دوستان و حاميان همانند دكتر در ميدان فعاليت باشند.هر نفر باید یک روشنفکر باشد؛ تبلیغات چهره به چهره فراموش نشود.یا مهدی
محمد زاده
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر روشنفکر که با جوانان انقلابی خو گرفته اون هم دلیلش اینه که خودش از دل دانشگاه برخاسته و هنوز اون روحیه جوون گراییی و دانشجوییشو حفظ کرده
Iran, Islamic Republic of
عجله نمی کردید حداقل اجازه می دادید یک روز از مطلب راز تردید هدایت‌خواه که نوشته خواهر گرامی خانم کیانی هست می گذشت و بعد شروع به پاسخ دادن می کردید با این قلم ضعیف و با این نوشته بی محتوا و بی منطق آبروی خود را بردید و این مطلب سراسر نشاندهنده دفاع و هواداری کورکورانه است
سینایی
Iran, Islamic Republic of
از هر لحاظي كه بخواي حساب كنيم دكتر روشنفكر از هدايت خواه سرتر هست
اوليش اخلاق و صداقت هست.
در ضمن به روزمه هدايت خواه قبل از نمايندگيش نگاه كنيم يه معلم معمولي بوده ولي دكتر روشنفكر رئيس شوراي شهر دهدشت،فرماندار دهدشت،معاون آموزش و پرورش استان،گزينه مدير كلي آموزش و پرورش استان و...
ولي هدايت خواه زماني كه رفت مجلس اسم در كرد
پس دوستانه بهشون ميگم كه خودشو خسته نكنه چون دكتر روشنفكر صد در صد پيروز هست
Iran, Islamic Republic of
حاج روشنفکر که هنوز صحنه رو بدست نگرفته که ببینیم چند مرده جلاجه اگه قصد ریاست دارین به کسی توهین نکنید
تیمور
Iran, Islamic Republic of
خدا دونه که امثال روشنفکر و دهراب پور باید اصل اصولگراین باشن.
Iran, Islamic Republic of
آخ سی دکتر روشنفکر که یه تنه دست همه رو کرد و افراد قدرت طلب رو به ترس و وحشت انداخته
محمدی
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر و ندای وحدت

این روزها از انسجام تحسین برانگیز در جریان ندای وحدت به رهبری مهدی روشنفکر و حمایت بزرگ منشان، بزرگ زادگان، نخبگان علمی و سیاسی بویراحمد و دنای واحد، بر علیه منفعت محوری، تقسیم رفاقتی و قومیتی منابع و فرصت‌ها به شدت ترسیده‌اند و از هر حربه‌ای برای ضربه زدن به این جریان مردمی استفاده می‌کنند ولی هر راهی را که می‌روند آخرش بن بست است و البته وعده خدا برای برخورد با مکر کنندگان همه چیز را برایشان خراب می‌کند
پیام نور
Iran, Islamic Republic of
قطعا هدایتخواه و دوستانش زمستان سختی را در پیش خواهند داشت به گونه‌ای که صدای شکستن استخوان‌هایشان تا فرسنگ‌ها به گوش خواهد رسید
وحید زاده
Iran, Islamic Republic of
خواص اقلیتی جریان انقلابی را به انزوای مطلق برده اند و فرقی برایشان نداره که جریان موفق بشه یا نه چونکه در هر شرایطی منافعشان حفظ میباشد ...
چيتاب
Iran, Islamic Republic of
جناب جمالي واقعا در بويراحمد ساكن ومقيم هستين ؟؟؟همه گزاره ها تون به وقت وبا استدلال نه از روي حب وبغض جواب خواهم داد قوم گرايي ان چيزي هست كه در كالوس ودارشاهي اتفاق افتاد جناب ،جريان انقلابي خواص بي بصيرت وإشرافي رانت خور نيست بلكه كسيست كه هم درد وهم سفره با مستضعفان باشد وغم انان را داشته باشد نه اينكه با موسسات اموزشي وحقوقي و....انحصار وويژه خوا ري را براي خود ودوستان محدود بخواهند برادر من شما راارجاع ميدم به شكست هاي دو دور قبل جريان پايداري هاي كه بدون ليدرها وعوام سفلي تا ابد رنگ وروي صندلي سبز مجلس را به چشم نخواهيد ديد اين گوي واين ميدان .. بار سوم نيمچه منزلت وجايگاه اقاي هدايتخواه را هم به پاي همون تيم چهارنفره انحصارگر پايداري فدا خواهيد كرد دوم اسفند خواهيم ديد برادر جمالي و....
رضایی
Iran, Islamic Republic of
دکتر روشنفکر به درستی جریان انحصار(جریان پست گرا ) را شناخته و می دانند که نقشه های شومی در سر دارند و یکی پس از دیگری نقشه هایشان نقش بر آب می شود
نریمان
Iran, Islamic Republic of
هرروز ک جلو میریم بیشتر متوجه سیاستمدار بودن مهدی روشنفکر میشیم
حسین اردشیری
Iran, Islamic Republic of
کلا مثل اینکه دوستان در رویا و خواب هاشون روشنفکر رو میبینن

البته خواب هاتون آشفته هست
کابوس جناب روشنفکر تموم شدنی نیست براتون

هدف شما حفظ انقلاب نیست
هدف شما مصادره کردن همه چیز در نام یک نفر میباشد
نو اصولگرایی
Iran, Islamic Republic of
رای به دکتر روشنفکر رای به تیز هوشی رای به سیاستمداری و رای به شرافت و توانمندی است
خدا شاهده مردم دکتر روشنفکر به گونه ای با افتخار جمع 18نفره شیوخ را اداره میکرد ک خودشونم کف کردند
سلام
Iran, Islamic Republic of
شما هم می بینید نمی توانید هیچ نکته ی منفی ایی رو در آقای روشنفکر ببینید و بازگو کنید هر چه میشود و هر گاه به ترس می افتید سریع کلمه قومیت گرایی را علم میکنید . برادر گرامی اگر قومیت گرایی هم باشه برای آقای روشنفکر کمتر بوده تا دیگر دوستان . آقای هدایت خواه دور قبل بیشترین رای رو در زادگاه خود داشته . پس هر وقت کم می اورید سریع کلمه قومیت گرایی را در جوابیه نیاورید چون دیگر تاثیری ندارد و آقای روشنفکر این دور مثل دور قبل در سراسر بویر احمد و دنا رای دارد
صمد دهسار
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما دکتر روشنفکر عزیز
بدانید اول به امید خدا و دوم به امید مردم مظلوم بویراحمد حق به حقدار خواهد رسید و حضرتعالی که همرنگ و همدرد مردم هستی به مجلس راه خواهی یافت اراده خداوند دلهای مردم را به حرکت در میاورد و جریان زر و زدر تزویر شکست خواهند خورد ان شاء الله
Iran, Islamic Republic of
سعیدی
رای اصولگرایی به سمت دکتر روشنفکر در حال سرازیر شدن هست پیوست افرادی همچون:
دهراب پور- مختار اندر خور - امامی - خسرو حسینی و اصولگراهای بویر احمد سفلی به دکتر روشنفکر نوید بخش این هست که پیروزی نزدیک
حسین رمضان زادها
Iran, Islamic Republic of
شورا - شیوخ و جوانان
جایی که جوانان کار برد نداشته باشند آنجا محکوم به شکست هست.جوانان در هر جامعه ای سرمایه اصلی در آن جامعه محسوب میگردند مسله ای که در آن شیوخ اصولگرا با دور کردن این جوانان از خود و جریان اصولگرایی حکم شکست خود را امضا کرده اند.
امین تاجران
Iran, Islamic Republic of
یقینا مهدی روشنفکر تضمین کننده پیروزی جریان نوظهور ندای وحدت و اصولگرایان بویراحمد و دنا تا سالیان سال خواهد بود پس انتظار میره که از این فرصت بدست امده به بهترین نحو ممکن استفاده کنند و اصول گرایان سنتی و ، خودمحوری و حسادت رو کنار بزارند و با انتخاب مهدی روشنفکر بار دیگر خودشان رو در قلب مردم جا دهند و اعتماد مردم رو به خوشان جلب کنند
مجیدی
Iran, Islamic Republic of
مژده ای دل که مسیحا نفسی می‌آید

که ز انفاس خوشش بوی کسی می‌آید

از غم هجر مکن ناله و فریاد که من

زده‌ام فالی و فریادرسی می‌آید

خاک پایت توتیای چشمانمان دکتر روشنفکر عزیز
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر در دل مردم جا خوش کرده و متعلق به خودش نیست ، بلکه متعلق به تفکری از جنس انقلابیون دلسوز نظام و مردم زجرکشیده میباشد که ، بفرموده ایت الله شهید دکتر سید محمد بهشتی : شیفتگان خدمت هستند ن تشنگان قدرت ، با این شرایطی که پیش می رویم روشنفکر رقیب اول هر کاندیدائی خواهد بود.
شهروندسفلی
Iran, Islamic Republic of
بنده ازمنطقه سفلی به فردی که دنبال بوق وکرنا وجمع کردن چندنفرکه بابوق مانع آسایش وآرامش جامعه میشوندرای نخواهم دادواعلام میکنم که انچه مانع پیشرفت بویراحمدازدیربازتاکنون شده قومیتگرایی قومیست که دنبال علم وفرهنگ وعمل ومعنویت نبودندوعامل پسرفت بویراحمدخصوصاسفلی شدند
بویراحمد پایین
Iran, Islamic Republic of
دکتر هدایت‌خواه با اختلاف ۱۵ هزار پیروز انتخابات میباشد،روشنفکر فعلا به زیر ۲۵ هزار اومده،طوایف سادات محمودی و برایی و باباملکی و سیسخت و ریس و سرکوهکی و بادلانی...هیچ کدوم با روشنفکر نیست...با اون متن میخوان دکتر هدایت‌خواه نیاد چون میدونن که پیروز میباشد،ازش میترسن
Iran, Islamic Republic of
مطمئنی ککا🤣🤣🤣
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
عجب
بیطرف
Iran, Islamic Republic of
مطالب توهین امیزی را ارائه دادی. واقعیت ان است که.روشنفکر به سرعت در حال تسخیر قلوب تمامی مردمی است که سال های متمادی طعمم بی عدالتی را چشیده اند. از طرفی سراسر متن بوی کینه و تفرقه و.ناکامی می دهد.
انقلابی
Iran, Islamic Republic of
واقعا متن کوبنده ای بود. بنازم به این قلم که واقعیت خسته شدگان از انقلاب را بازگو کرد.
انقلابیون
Iran, Islamic Republic of
دوستان اصولگرا تا دیر نشده به اصل خود بازگردند. زنده باد گل سر سبد جریان اصولگرایی و انقلابی استان
علی
Iran, Islamic Republic of
اتفاقامردم سی سخت وبویراحمدعلیاخودبه سمت دکترروشنفکرتمایل دارندوازایشان دعوت میکنن وپایگاه مردمی بسیارخوبی دارندخیلی ازسران اصولگراهم به سمت دکترروشنفکراومدن دیگه کسی دور و ور هدایت خواه نمونده
Iran, Islamic Republic of
که خدایی کم سر تعصب بین ول کنین روشفنکره که امیدس وش نی
گل آقا
Iran, Islamic Republic of
کبناجان میگم جنگ شیران است بین تیم اصولگرایان, عجیب باهم درگیرشدن, من که طرفدار هیچکدوم نیستم ولی حداقل یک موضوع ساده برای همه ما روشن شده واونم اینکه: معادله قاعده بازی در جناح اصولگرایی این دو شهرستان دنا وبویراحمد به شدت بهم ریخته وتغییر کرده!
Iran, Islamic Republic of
خودت جواب خودت رو دادی دلم میسوزه که نویسنده آماتوری دارید که اینگونه بدون هیچ سیاستی دست به قلم میشود یک طایفه بادلانی و سرکوهکی خودشون می دونند واقعیت رو عینا دارن می بینن که کمتر زمانی اینچنین وحدتی بینشون وجود داشته _ دو خودتون دارین میگین اصولگرا هایی که جدا شدن از هدایت خواه نویسنده مطلب های روشنفکر اند یعنی دوربر هدایت خواه خاای شده
لودابی
Iran, Islamic Republic of
تو. ظاهرا کار تبلیعاتی نکرده اید چرا که زمانی که استادتان قبول می شد که رای سفلی او 65درصدبود و وقتی سفلی را از دست داد انتخابات راهم باخت و بهتر بود خود هدایتخوا جواب شمارا می داد
موسی
Iran, Islamic Republic of
هدایت خواه خودش باید کنار بکشه چون رای نداره روشنفکر باید نشون بده که مرد میدان است زمانی هدایت به مجلس رفت که کسی در رقابت با او نبود .
بویراحمد علیا و سفلی
Iran, Islamic Republic of
بویراحمد سفلی از چندین تیره و طایفه تشکیل شده است که دکتر درخشنده پور علاوه بر تامرادی در سایر طوایف که نسبت فامیلی با اونها را دارد نیز طرفداران بیشماری دارد و فقط سنگین و رنگین در خانه خود نشسته اند و هیاهو راه نیداخته اند.و من به اطلاع برسانم که روشنفکر فاقد چنین پایگاه های رای میباشد. درخشنده پور دارای رزومه قوی تر از روشنفکر دارد که میزان رای اون تاثیر دارد و روشنفکر رزومه فاقد چنین رزومه ای است. درخشنده پور مسلط به علم و فن خدادادی سخنوری و تحلیل مسایل روز است که یکی از مهمترین پتانسیل های نامزدی است و روشنفکر از بیان و تحلیل کوچکترین مسایل عاجز و ناتوان است. همه مردم سفلی به خوبی میدانند درخشنده پور شجاع، قدرتمند و نترس هست و همه اذعان دارند روشنفکر ملاحظه گر قوی است و خواسته های اطرافیان خود را که با وی همراهند براورده نخواهد کرد. تحصیل در بهترین دانشگاهای ایران از درخشنده پور چهره ای علمی و نخبه ای ساخته که براستی میتواند حلال بسیاری از مشکلات و معضلات پیش روی استان باشد. من خودم تامرادی هستم و در دور گذشته به روشنفکر رای دادم ولی این دور با ایشان نخواهم بود و توصیه ام به همراهان روشنفکر این است اگر به دنبال توسعه استان و شهرستان بویراحمد و دنا هستید دست از لجاجت بردارید و فراتر از ایل بیندشید و دست دوستی به سمت درخشنده پور راهی کنید دقیق مثل ما با هزاران دلیل از جمله دلایل فوق.
کارشناس
Iran, Islamic Republic of
جناب کمایی عزیز، ضمن تشکر از سایت وزین شما اما در کامنت ها یک ضعفی وجود دارد، و آن هم عدم شناسایی آی پی های یکسان است.
در این کامنت ها یک نکته ای که مشاهده می شود این است که گویا اکثر آنها را یک نفر ارسال کرده است، اگر سیستم شما طوری بود که جلوی کامنت های تکراری را می گرفت. خیلی به واقعیت نزدیک تر بود.
ضمن خیلی از این کامنت ها در مطالب قبلی که در حمایت از روشنفکر بود، آمده بود و اینجا عیناً همان متن ها تکرار شده است.
لذا به نظر می رسد که متن ها بیشتر کار یک یا چند نفر باشد، که با اصول خبر رسانی چندان سازگار نیست.
لطفاً درصورت امکان تدبیری به خرج دهید که در خبرهای بعدی اینچنین نباشد.
با تشکر
Iran, Islamic Republic of
همون وقتا هم هی مرتب میگفتین آقا اینا همش یک نفرن...روشنفکر چندنفر بیشتر نیست...بابا بخدا یه لشکر ادم پشت این کامنتاست...............ای وای از این خواب عمیق شما
خل که نیستیم
Iran, Islamic Republic of
این متن نظرات تکراری است و در خبرهای قبلی هم آمده بود و کار یکی دو نفر از طرفدارهای روشنفکر است.
تحلیلگر
Iran, Islamic Republic of
بله آقای هدایتخواه در صندوق های فامیل خود دارای اکثریت بود، اما این آرا ۵ درصد آرا وی را هم تشکیل نمی داد و ۹۵ درصد آرا دیگر متعلق به طوایف و گروه های سیاسی و همه جای شهرستان های بویراحمد و دنا بود.
اصولاً رای به هدایت خواه نه طایفه ای، بلکه فکری و عقیدتی بود، درحالیکه رای به روشنفکر فقط طایفه اس، و این اندک اصولگراهایی هم که با وی آمده آمد هم از طایفه ایشان هستند.
میزان رای ناچیز ایشان خصوصا در علیا، سی سخت و بویراحمد میانی حکایت از قومیتی بودن آرا وی دارد.
Romania
احسنت بر نگارنده ، این قوم برچسب زدن جز خصیصه ذاتی شان میباشد، انشاالله استاد به صحنه خواهد آمد تا کور شود آنکه نتوان دید
قایدگیوی
Iran, Islamic Republic of
طبق شناختی که ما نسبت به کاندیدای این دوره داریم، از لحاظ رزومه و سوابق مدیریتی آقای دکتر درخشنده پور خیلی برتری دارند نسبت به آقای روشنفکر، ایشون در آیتم سخنوری هم نسبت به آقای روشنفکر برتری دارند،هیچ شانسی برای پیروزی روشنفکر قائل نیستم
Romania
مجلس مردمیدان دیده مثل دوکتر درخشنده پور می خواهد
Iran, Islamic Republic of
آقای جمالی که این متن را نوشته ای هیچ منطق و استدلال صحیح و منطبق با واقعیت های موجود در متن تان مشاهده نمی شود قلم تان بسیار ضعیف و بدور از واقعیت های موجود است متن تان پر از بغض و کینه و تعصب است و کاملاً مشخص است از طرف همون لابی منفعت طلب و انحصار طلب و همون مهره ی سوخته یعنی . یا بهتره بگم. و دست به قلم شده ای ولی دیگه دست تو و اون ارباب سوخته ات رو شده این را از خروش عظیم مردم بویراحمد علیا و سفلی و دنا به سمت سمت ندای حق بویراحمد و دنا یعنی دکتر روشنفکر می توان دید حقانیت و حقیقت روشنفکر را در همین سایت و پاسخ های منطقی و ارزشمند و پر از استدلال های قوی طرفداران روشنفکر می توان دید که متن شما در مقابل پاسخ های حامیان روشنفکر بسیار ضعیف و بی ارزش است به فضل خدا و ندای وحدت و آگاهی بویراحمد و دنا شکست تان قطعی است توصیه می کنم از همین الان خود را برای شکست سنگینی که از روشنفکر و روشنفکران خواهید خورد آماده کنید
زنده باد بویراحمد علیا و سفلی و دنای همیشه سربلند
عطایی
Iran, Islamic Republic of
لباس انقلاب به تن نکنید و مردم را ضد انقلاب نام گذاری نکنید مگه چنین چیزی هست فقط طیف هدایت خواه انقلابی باشه .هدایت خواه را نابود کردید رفت و انقلاب را خراب نکنید
Iran, Islamic Republic of
اخ وبختت. خوابی بیدارشو . بین مردم وایلات خوب نیست انحصارطلبها که فقط خودشون انقلابی می داننداینکارراکردندوهرکسی ازدایره شان خارج شد...
Iran, Islamic Republic of
جناب جمالی فکرکنم ازخیلی مطالب آگاهی نداری..
1-شورای محدود وانحصارطلب دوستان شما همه چیز را فقط به نفع خودشون میخوان مصادره کنن.
2-شما نوشتین باموفقیت هر کدام ازعزیزان علم انقلابیگری در دست هدایت خواه ودوستانش هست یعنی بقیه مردم هیچ،پس اینجا مشخص کردین که اینها انحصارطلب هستن
3-گفتین رای روشنفکرقومی وقبیله ای بوده پس چرا تو کالوس وطایفه گودرزی یه رای متعلق به روشنفکر نبوده ولی در ایل وطوایف وابسته به دکترروشنفکرآقای هدایتخواه وامثال ایشان بیشترین رای را داشته پس دوستان شما قومیت گرا هستند.
4-شما گفتین شروط: نمیدونم سن وسال شما اقتضاکرده که همچومطالبی نوشتی،آخه چه شروطی هست که فقط درشورای محدود شما فقط باید عنوان بشه اگه شما کاره ای از گروه هستین بیایین برا مردم تشریح کنین که شروط چی هست تا مردم قضاوت کنن.
5-بعد جناب دکتر روشنفکر از بنسجان به سمت شهر ودر بویراحمد علیانزدیک به 26000هزار رای داشته.
6-دکتر روشنفکر بدون هیچ گونه ابزاری 400000هزاررای کسب کرده اون به همت مردم عزیز اما شما هاچی که دم از همه چیز میزنین.
7-شماها وامثال شماها دنبال تخریب بودین که چهره زیبای باصداقت ومردمی روشنفکر را خدشه دار کنین ولی نتوانستیدچرا؟ چون روشنفکر نهضت مطالبه گری مردم را دنبال کرده.
8-خانم کیانی مطالب بسیارزیبایی ارائه دادن حال اگرآقای هدایتخواه باهمه تفاسیربخوان به صحنه بیان به مردم دروغ گفتن ...
9-و....
اگه راست میگی وتوانایی پرسش وپاسخ را داری بیا یه جلسه بزار باحضور بزرگان جریان انقلابی که محدود به چندنفرهستن وبقیه عموم مردم که تصمیم گیرنده نیستن در گروه شما، بیاییم باصداقت صحبت کنیم تامردم بدونن که شروط شماهها چی بوده ودست شما ودوستانتان درشورای انحصار رو بشه .
حامی
Iran, Islamic Republic of
اقای جمالی شما یا اهل سیاست نیستید یا کسی هستید نون تون رو ب نرخ روز درمی اورید. شمایی که ادعایی انقلابی گرایانه تان همه جا را فراگرفته بهتره که هر آنچه صلاح و اصلح است انتخاب گردد، اقای روشنفکر عزیز
اصلح ترین گزینه هاست.
نکته مهم تر اینکه بدانید هر قومیتی که تا الان منیت دارند همه و همه به پشتوانه و همت ایل سترگ و همیشه در صحنه و شجاع تامرادی بوده و هست و خواهد بود.
خداوند متعال را شاکریم که فرصتی را در اختیار همچون مردانی نامدار قرار داده است.
سام
Iran, Islamic Republic of
آقای جمالی که این متن را نوشته ای، متن تان پر از بغض و کینه و تعصب بدون ذره ای بدون استدلال منطقی و کاملا بدور از واقعیت های موجود است و کاملاً مشخص است از طرف همون لابی هدایت خواه یا بهتره بگم استاد چرب شده ای شما که مدعی عدم قوم گرایی هستی به چه حقی اسم چند تا طایفه ی اصیل را میبری و برای خودت می بُری و می بافی و توهین میکنی روشنفکر برخاسته از ندای محرومان و مستضعفان بویراحمد و دنا ست مردم دیگر آگاه شده اند و گول نقشه های سیاسی خودخواه و را که دست به قلم تعصب و کینه برده ای را نخواهند آگاهی مردم را در همین سایت و پاسخ های متین و منطقی و ارزشمندی که در جواب متن بی ارزش و فاقد استدلال منطقی و بدور از واقعیت شما داده اند میتوان دید به فضل الهی پیروزی روشنفکر قطعی است این را در خروش مردم به سوی روشنفکر میتوان دریافت لطفا بازیهایتان دیگر بس است. را هم بزارید لب کوزه آبشو بخورید
یا مهدی حاج مهدی
زنده باد بویراحمد علیا و سفلی و دنای همیشه سربلند
محمد
Iran, Islamic Republic of
چرا اسامی مثل مستضعفین را به جریان هدایتخواه مصادره میکنه؟
کدام یک از این جریان مستضعف هستند
استفاده از لفظ و معنی برای رسیدن به هدف
واقع بین
Iran, Islamic Republic of
زهی خیال باطل- شما با تعصب های بی جایتان می خواهید هدایتخواه را نابود کنید. بهتر است که ایشان وارد عرصه انتخابات نشوند که در این صورت برای سومین بار شکست خواهند خورد و بهتر است که برای همیشه استان را ترک کنند. هدایتخواه یه فرد فرهنگیه و در این عرصه فعالیت هاشو ادامه بده خیلی بهتر و موثر تر هستش
ابراهیم از کاکان
Iran, Islamic Republic of
با سلام
آن طوری که تحقیق کرده ایم یک نیروی جوان صاحب سبک و ریشه دار که چندی پیش اقدام به سخنرانی کرده جو و مردم به سوی او متمایل است زیرا حرف دل مردم را میزند و خبر ها حاکی از این موضوع هست که خروجی دکتر درخشنده پور هست که شنیده ها و نظر سنجی ها این موضوع را تایید کرده که ایشان فعلا در سفلی کاندید قومیت گرا را پشت سرگذاشته است
به امید پیروزی دکتر درخشنده پور
هادی
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر درخشنده پور ، مدعی بی ادعا، مرد باتجربه و دانا با عملکرد و سوابق اجرایی درخشان، با اصالت و پر افتخار.
امید و آینده بویر احمد و دنا....زنده باد
مارگون
Iran, Islamic Republic of
زنده باد دکتر درخشنده پور،بنده با نشستن پای حرفهای آقای درخشنده تصمیم گرفتم تعصب را کنار بگذارم و بر اساس قوه تفکر و عقل انتخابش کنم ب امید موفقیت دکتر درخشنده
سادات محمودی
Iran, Islamic Republic of
با سلام به محظر پرشکوه حضرت صاحب الزمان(عج) ورهبر پر شکوه انقلاب امام خامنه ای. ما مردم سادات محمودی همه از یکدیگر با خبریم و همه ما میدانیم که دکتر هدایت خواه و دکتر درخشنده پور دو تن از کسانی هستند که نجات دهنده بویراحمد و دنا هستند . و مخالفان از ورود این دو ترس دارن. ولی به حول قوه الهی یکی از این دو خواهد امد و پیروز انتخابات خواهند بود. یا علی دست حق
ایل تامرادی
Iran, Islamic Republic of
با توجه به ورود دکتر درخشنده‌پور که از هر لحاظ از روشنفکر سرتر میباشد دیگر روشنفکر جایگاهی در بویراحمد پایین ندارد،و ریزش بالایی دارد و همه طرفداران روشنفکر کاری به نابودی و پسرفت بویراحمد ندارن،طوایف که با روشنفکر نیستن و نصف آرای قبیشم ریزش کردا
تامرادی_مارگون
Iran, Islamic Republic of
با اینکه برادر دیگرمان جناب روشنفکر وارد صحنه شده ولی الحق و الانصاف که تنها شخص با لیاقت برای مجلس دکتر درخشنده پور است اینو همتون میدانید
واقع بین- دنا نشین
Iran, Islamic Republic of
مردانی مثل استاد هدایتخواه را جوانان باید بیشتر بشناسند چرا که او تجلی راز ماندگاری و جاودانگی است. او متواضع، پرکار، مردم دوست و طرفدار واقعی جوانان است، حاج ستار هدایتخواه از موفق ترین نماینده های دوره هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی بوده است.
تحصیلات:
دوران تحصیلات ایتدایی را در زادگاه خود روستای دارشاهی در بویر احمد سفلی با موفقیت گذراند.
دوران تحصیلات راهنمایی و متوسطه را در مدارس سی سخت با رتبه عالی سپری کرد.
هدایت خواه در سال ۱۳۶۶ با حضور در کنکور سراسری آموزش عالی در رشته الهیات دانشگاه فردوسی مشهد موفق به اخذ مدرک کارشناسی و پس از آن کارشناسی ارشد در رشته فقه و مبانی گردید و به عنوان دانشجوی رتبه اول وارد مرحله دوره دکتری در همان دانشگاه شد.
پس از فراغت از تحصیل به مدت ۵ سال در کسوت معلمی در منطقه باشت در عرصه تعلیم و تربیت اهتمام ورزید.
- آنگاه که میر و سالار کاروان دفاع مقدس فرض دانستند استاد هدایت خواه با عزمی راسخ به صفوف دلیر مردان عرصه دفاع مقدس پیوست تا جایی که به حکم مشیت حق تعالی در عملیات خیبر منطقه طلائیه به تاریخ ۶۲/۱۲/۲۲ از ناحیه سر مورد اصابت ترکش دشمن بعثی قرار گرفت و به افتخار جانبازی نائل گردید.
آثار ارزنده علمی ایشان عبارتند از :
- زیور عفاف
- تهاجم فرهنگی
- امر به معرف و نهی از منکر
- همنشین خورشید
- گوهرآفرینش
- الگوی رفتاری ائمه اطهار (ع)
- اسلام روشنفکرانه یااسلام فقیهانه (نقدی بر سخنان سروش در دانشگاه گیلان)
- پدیده ویدئو(کارکردهاوراه حل ها)
بخشی از عملکرد ایشان در دوران نمایندگی:
ازجمله بخش کوچکی از عملکرد دوره نمایندگی ایشان را می توان در حوزه فرهنگ: تکمیل و تجهیز تالار فرهنگی هنری یاسوج- راه اندازی نگار خانه های دائمی یاسوج – راه اندازی فرهنگ سرای شهر سیسخت در حوزه عمران و امور زیر ساختی: احداث باند دوم یاسوج – بابا میدان، یاسوج – سمیرم، یاسوج – اقلید و... در حوزه توسعه ورزش: راه اندازی مجتمع کارگران، راه اندازی استخر شنای فرهنگیان، شروع پروژه 15 هزار نفری شهید فتاحی، احداث سالن 3000 نفری شهر یاسوج، تاسیس زور خانه شهر یاسوج، احداث 10 سالن ورزشی در روستاهای بالای 2000 نفر جمعیت، احداث و راه اندازی مجتمع ورزشی ایثارگران و... در حوزه آموزش عالی: راه اندازی 17 رشته در مقطع دکتری، راه اندازی 57 رشته کارشناسی ارشد، احداث 4 واحد خوابگاه دانشجویی، راه اندازی دانشگاههای پیام نور و علمی کاربردی و...، در حوزه توسعه شهری: شهر شدن شهرهای پاتاوه، چیتاب، لوداب، مارگون و مادوان، همچنین تصویب قانون اتصال مراکزاستان ها به شبکه ریلی راه آهن و تصویب تبصره ای دربرنامه پنجم که دولت راموظف کردسالیانه 10درصد بودجه را صرف محرومیت زدایی مناطق محروم نماید که هر ساله ازاین بابت مبالغ خوبی به استان اختصاص می یابد اشاره کرد.با قانون وضع شده با پیگیری های حاج ستار هدایتخواه هرسال دولت موظف گردید مبلغ 1000میلیاردتومان برای مدرسه سازی مناطق محروم هزینه نماید، بدین ترتیب بود که تاپایان دوره نمایندگی ایشان550 هزارمترمربع مدرسه ساخته شد.همچنین تصویب قانونی دیگر توسط ایشان که دولت راموظف به هزینه کرد سالانه مبلغ500 میلیارد تومان برای آسفالت جاده های روستاهای بالای40خانوار میکرد و تصویب قانون برای الزام دولت به اینکه روستاهای سردسیری محروم رابدون دریافت خودیاری ازمردم گازرسانی کنند که به بالغ بر 170 روستا گاز رسانی انجام شد.که همگی شاهد بودیم در آن زمان شهرستانهای بویر احمد و دنا به کارگاه سازندگی تبدیل شده بودند.
آرزوی توفیق داریم برای همگان بویژه این انسان متواضع، پرکار و مردم دوست.
خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
میدونی چه نوشتی واقعا خنده داره هر که میرسه تحلیل میکنه ازموده را ازمودن خطاست اینها امتحان خودشون را پس دادن دیگه حناشون رنگ نداره یک گزینه جدید و تازه نفس باید باشه اون هم کسی نیست به جزء دکتر روشنفکر کسی که صداقت پاکی و از دل مردم فقیر و زجر کشیده امده تا یه سر سامانی به وضعیت شهرستان بویراحمد و دنا و جلوی رابطه بازی و پارتی بازی و ...انشالله بگیره یا حق
لشکری
Iran, Islamic Republic of
برای شهرستانم متاسفم که مردم شده یک ابزار برای موش و گربه بازی یه سری افراد خاص.خسته نباشید دوستانی که فکر می کنید بله یک نماینده قراره شق و القمر کنه برای این دو شهرستان.به خدا تاسف داره وقتی الان توی تهران و اصفهان و .... همه به فکر درآمد روزانه خویش هستند و نماینده رو یک آدم عادی حساب می کنند ولی یاسوج اون رو جومونگ فرض می کنند که انگار قراره سرزمین پدری رو آزاد نماید.هدایت خواه یا روشنفکر اگه از الک شورای نگهبان رد شدند یعنی صلاحیت و پاکی شون حداقل پیش مردم اثبات شده.حالا با خدا کار ندارم.
کپنا
Iran, Islamic Republic of
اکثر این کامت ها متعلق به یک نفر هستش...
کپنا
Iran, Islamic Republic of
اکثر این کامت ها متعلق به یک نفر هستش...
علیرضا مرادی
Iran, Islamic Republic of
با زنجیر و چماق نمیشه نماینده انتخاب کرد بلکه باید با شعور و عقل باشه
مارگون
Iran, Islamic Republic of
آری بعضی از دوستان صحبتهای خوبی می کنند اما در آخر اون گفته خودشون را هم نقض می کنند.
می گویید که باید جوانگرایی بشه اما دوباره یا بهتر بگم چندباره پی یه شخص پیر و پاتال دیگه می گردین .
بزرگواران انچه عیان است چه حاجت به بیان است
آقایونی که پی شخص جوان ، کارامد، برش دار، نترس وشجاع .،مدیر و مدبر کاردان،اقتصاددان ،با سواد ،مهندس طراح با برنامه جهت توسعه و پیشرفت بویراحمد ودنا می گردین کسی را بهتر از دکتر درخشنده پور پیدا نخواهید کرد.
علی
Iran, Islamic Republic of
فقط هدایت خواه
محسن
Iran, Islamic Republic of
احسنت جناب جمالی دورو ور آقای // که جزخود خاهی وزورگویی چیز دیگه ای در چنته ندارندو خودش هم درسطح پیرمردهایی هست که شبا دور هم بشینند و تعریف کنند نه در سطح یک آدم سیاسی مث دکتر.
درثانی از دهدشت اومده بزرگشده آنجاست و کارایی آنچنانی برای بویراحمدودنا نخواهد داشت
ندای وحدت
Iran, Islamic Republic of
کور خواندی در دور قبل طایفه تامرادی گول خوردند و حالا فهمیدند که چه اشتباهی کردند و همه یکی شدند و مبینید که رای سه کاندید دیگه به اندازه دکتر روشنفکر نخواهد بود. یا مهدی
میبینید که استان، دست تامرادی های غیرتمند خواهد افتادو به دیگر طوایف خدمت خالصانه خواهیم کرد.
دوست دار حق
Iran, Islamic Republic of
با سلام و عرض ادب
دوستان بنظربنده طرفداران جناب روشنفکر ی کم باید واقع بینانه رفتار کنن من که خودم از دوستانشان میپرسم
رای شما که حتما اقای روشنفکر هست درسته،با اخم جواب و پوزخندی میزنند که این حقیر درسته بویراحمد سفلی هستم ناامید میشوم پس واقع بینانه رفتار کنید و از بطن مردم سوال کنید ن از همین چند نفری که دوربر خودتان هستن.به امید پیروزی فرد لایق مجلس.
قلب لوداب
Romania
در یاداداشت برادر جمالی باید عرض کنم
قومیت و قوم گرایی در ریشه ایل به اصطلاح در منطقه لوداب و مارگون در قدیم الایام بوده و احساسشان بر این است هنوزم هم،همون جریان خان و کدخدایی است که در عصر رضا خان و پسرش .
یادمان نرفته که همین . و وحدانی بقیه طوایف و قومیت های منطقه را طیفه خورده و بردگان طایفه خود می پندارند و با نگاه عتق گرایانه به آنها می نگرند
از ندای وحدت صحبت می کنند در حالی که معنای ساده وحدت را نیز تفهیم نکردند
از الان خود را برنده انتخابات می دانند چون هنوزم همون حس را در افکار خود می پندارند
آرزویم پیروزی کاندیدای همین حزب است که به منطقه نگاه دارند ،تا متوجه شوند روشن فکر فقط از شهرت جالبی برخوردار هست نه اندیشه زیبایی
تا یاد بگیرند مجلس و نگاه والا کمی سنگین هست
پیروزی یعنی آغاز تفرقه و تضاد در ایل سترگ تامرادی و به تاریخ پیوستن آن توسط منجی که خود منحنی ایلش را بسیار زیبا کشید
لوداب و لودابی به عشق هدایت خواه احترام می گذارد و رای خود را به عشق آن در سبد انتخابات می فرستد پیروزی مردان خدا در جامعه امروزی همان سکوت علی در آن دوران هست . که عصر بصیرت نزدیک است
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1