تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۲۰
کد مطلب : ۴۱۴۰۹۵
یادداشت سیاسی/

اصول گرایی و اصلاح طلبی؛ از رؤیا تا واقعیت  

محمدادیب پور
۲
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
اصول گرایی و اصلاح طلبی؛ از رؤیا تا واقعیت  
کبنا ؛متن ارسالی: امروزه بسیاری براین باورند که جریان  اصلاح‌طلبی دیگر پاسخگوی نیازهای روز جامعه نیست و نمی‌تواند نقش‌آفرینی داشته باشد.
 اصلاح طلبان امروزه نتوانسته‌اند  با توجه به شرایط تاریخی، ذائقه‌ی جامعه  نیازهای نسل جدیدتر را  تولید و بازتولید کنند. بدین ترتیب، جریان اصلاح طلبی شکل فزاینده‌ای در حال به  حاشیه راندن  و از بطن جامعه در حال خارج شدن ست.
 نیروهای موسوم به اصلاح طلب  که طردشدگان دهه شصت بودند، با تاکید بر ضرورت ایجاد اصلاح درون ساختاری، جبهه‌ای را تشکیل دادند که خواسته‌های خاصی را نمایندگی می‌کرد از جمله چپ گرایی سیاسی و احیای ظرفیت‌های جدید در قانون اساسی، جامعه مدنی، گفتگو، دموکراسی و حقوق بشر، مردم‌سالاری دینی، آزادی بیان  مطبوعات، خاستگاه طبقاتی  و... . تاکیدداشتند.
 نیروهای اصول گرا
 راست گرایی سیاسی، سوگیری فرهنگی سنتی، فهم دینی مداحانه، خاستگاه طبقاتی متوسط قدیم و مادون متوسط و... ساختار این جریان را تشکیل می‌داد.  این جریان سیاسی در سال‌های اخیر در مقابل اصلاح طلبان صف آرایی کردند  اما  آنها نیز توفیق چندانی در سپهر سیاسی امروز  بدست نیآورند
 بنظر می‌رسد سپهر سیاسی ایران در وجه داخلی در هر دو ضلع موسوم به اصلاح طلب و اصولگرا با ناکارآمدی و فساد همراه شده است. انتساب‌های مدیریتی در دولتهای اصولگرا و اعتدالی_اصلاح نتوانسته نارضایتی‌های تصاعدی مردم را کاهش دهد.
 خودانتقادی  و بازاندیشی حلقه مفقوده دو جناح سیاسی   موسوم به اصلاح طلب و اصولگرایی ست که   دچار فساد و فرصت طلبی اعضای خویشند، امری ضروری است.
-------------------------------------------
محمدادیب پور
------------------------------------------
نام شما

آدرس ايميل شما

جلیلی
Ukraine
عالی....خیلی عالی
دهه شصت
Iran, Islamic Republic of
کاملا درسته.نسل جوان دهه شصت وهفتاد والبته هشتادیهای جدیدالورودبرخلاف نسلهای قبل که هرکدام دل به اصلاحطلبی یااصولگرایی بسته بودنداعتمادخودرابه سیاسیون هردوجناح از دست داده است ومقصراین وضع هماناجناحین چپ وراست هستندکه باکارکردضعیف وفساداقتصادی ورانت ورکودوتورم وبیکاری رابرملت تحمیل کردندوکاررابه جایی رساندندکه جوانان به هردوگروه اعلام کننددیگه تمومه ماجرا
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1