کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت سیاسی/

دو گانه تاجگردون و حاج عدل؛ آیا تاجگردون عدل هاشمی پور را زمین می زند

29 مهر 1398 ساعت 1:07

با نزدیک شدن به انتخابات مجلس، تقابل رسانه‌ای تاجگردون و عدل هاشمی پور و اختلاف آنها به صحنه نبردی تبدیل شده که باید منتظر ماند در اسفندماه 98 آیا تاجگردون به وعده خود مبنی بر زمین زدن عدل هاشمی پور عمل می‌کند


این روزها فضای رسانه‌ای و مجازی کهگیلویه بزرگ تحت تأثیر یه جمله و کنایه تاجگردون به حاج عدل می‌باشد برای بررسی دوگانه هاشمی و تاجگردون نگاهی به مواضع و سخنان هر دو نماینده داشته‌ایم که برای آگاهی مخاطبان کبنانیوز به رشته تحریر در آمده است. 
 فروردین ماه 1395 بود که  غلامرضا تاجگردون بعداز پیروزی در انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه گچساران و باشت در تعطیلات عید به کهگیلویه آمد و میهمان عدل هاشمی پور دیگر نماینده تازه قبول شده کهگیلویه بزرگ شد و همه چیز به خوبی پیش می‌رفت چرا که تاجگردون و بخش زیادی از اصلاح طلبان نزدیک به وی خصوصاً در چرام و بخش مرکزی کهگیلویه طبق تحلیل‌های آماری و رفتارهای انتخاباتی و نشست‌ها به عدل هاشمی پور رأی دادن و  حتی تاجگردون در اینستاگرام خود از این سفر به نیکی یاد کرد و اینستاگرام منسوب به حاج عدل هم برای تاجگردون سنگ تمام گذاشت اما در همان سفر سخنان تاجگردن در جمع مردم چرام حاشیه ساز شد.
(شب دهم فروردین ماه 1395) در مسجد امام علی (ع) چرام نشستی با حضور اصلاح طلبان چرام برگزار شد که تاجگردون در این نشست صحبت‌هایی کرد و به نوعی درهمان ابتدای کار برای عدل هاشمی پور خط و نشان کشید. 
تاجگردون در این نشست  گفت: نمی‌گوئیم حرف نزنید بلکه غر نزنید و مطلبتان رسا باشد. درست حرف زدن ارزش صد بار حرف زدن را دارد. 
وی با اشاره به همراهی و کمک به عدل هاشمی، بیان داشت: تا سال سوم نگاه می‌کنیم اگر هاشمی در یک سه خط نوشته ۲۰ تا غلط داشت در سال چهارم همه با هم او را به زمین می‌زنیم. 
نماینده مردم گچساران و باشت افزود: اگر عدل هاشمی در کار عمرانی خوب است اما در کار سیاسی خوب نیست و تندروی می‌کند و به هر چیزی غر می‌زند و منافع مردم را نگاه نمی‌کند، او را به زمین می‌زنیم.
این گفته تاجگردون در سال 95 حاشیه‌های زیادی در کهگیلویه بزرگ بوجود آورد. 
به نظر می‌رسد با نزدیک شدن به انتخابات مجلس و فشار به نمایندگان از طرف مردم و. درخواست‌های آنها و همچنین ناکامی در بخش زیادی از شعارهای انتخاباتی خود، مجبور هستن برای انحراف افکار عمومی و کاستن فشار به بازی رسانه‌ای و تقابلی روی بیاورند.
رفتارشناسی صحبت‌های حاج عدل هاشمی پور و غلام گچسارانی و تقابل رسانه‌ای آنها موید این نکته هست.
بلادشاپور و بافت قدیم دهدشت یکی از محورهای تقابل رسانه‌ای حاج عدل و تاجگردون بوده است.
بعداز اینکه بحث اعتبارات 10 و 15 میلیاردی توسط تاجگردون و مدیرکل میراث فرهنگی مطرح شد این صحبت‌ها به مذاق حاج عدل و حامیان وی خوش نیامد چرا که این کار را به نوعی ناتوانی نماینده کهگیلویه را می‌رساند.
واکنش‌ها به این نوع سخنان در فضای مجازی کهگیلویه مدت‌ها ادامه داشت.
تا اینکه اتابک سرپرست فرمانداری کهگیلویه از کاهش میلیاردی اعتبارات بلادشاپور خبرداد.
بعداز این و در نشست رسانه‌ای نماینده کهگیلویه بزرگ با خبرنگاران و سؤال آنها در خصوص اعتبارات بلادشاپور که تاجگردون و باقری از آن سخن گفتند.
حاج عدل واکنش تندی نشان داد و بیان کرد بیجا می‌کنی در حوزه انتخابیه من دخالت می‌کنی.
این صحبت حاج عدل واکنش‌های زیادی را بخصوص در گچساران توسط حامیان تاجگردون در پی داشت.
نماینده مردم‌گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی در واکنش به صحبت‌های حاج عدل هاشمی پور خاطر نشان کرد: خداوند گلو و زبان را داده برای بیان حرف زیبا و حرف حق و هر گاه لازم باشد میگویمه طوری که هاشمی پور برای اصلاح صحبت خود گفت منظور من تاجگردون نبوده است.
عقب نشینی سریع سردار از این صحبت موجب شد که فضا آرام شود اما آتش زیر خاکستر بود.
تا اینکه تاجگردون چند روز پیش و. در مهرماه 98 و.چندماه مانده به انتخابات مجلس در جمع مردم" آرو"کنایه سنگین در مورد قسم خوردن در امامزاده‌ها زد که من مثل دیگران نیستم که در امامزاده‌ها قسم بخورم که در انتخابات مجلس شرکت نمی‌کنم. همین جمله کافی بود که کهگیلویه و فضای رسانه‌ای آن به یکباره منفجر شود.
به طوری که تیم رسانه‌ای عدل هاشمی پور مجبور به واکنش شد و با رونمایی از استفتا حاج عدل از رهبری در مورد قسم خوردن وی به امامزاده میرسالار (ع) به این موضوع پاسخی داده باشند.
از آن سو تیم رسانه‌ای و فعالان مجازی هاشمی پور بانوشتن یادداشت‌هایی به تقابل با تاجگردون پرداختند تا تنور انتخابات در استان و. دو شهرستان همسایه گرمسیری به شدت داغ شود.
تاجگردون که وعده داده بود اگر حاج عدل تندروی کند اورا زمین می‌زنیم حتماً برنامه‌هایی دارد.
تیزهوشی و رسانه‌ای بودن و انتخاب دقیق کلمات توسط تاجگردون در مواقع حساس و انداختن توپ در زمین حریف و سرگرم کردن آنها به خود از ویژگی‌های ژورنالیستی تاجگردون است.
او با این کار خود توانست حامیان سید موحد را به تحرک وا دارد که علیه عدل هاشمی پور در فضای مجازی  کهگیلویه بزرگ ایفای نقش کنند از آن سو قطعاً تاجگردون به صورت عملی و غیرمستقیم  وارد کارزا می‌شود و با توجه به حامیان خود در کهگیلویه بزرگ که به نوعی دور گذشته گرایش زیادی در رأی دادن به عدل هاشمی پور داشتند قطعاً برای زمین زدن حاج عدل شاید این بار دستور رویگردانی از وی بدهد تا در بخش مرکزی و چرام آرا حاج عدل به شدت ریزش کند.
هر چند نماینده کهگیلویه به علت ناتوانی در عمل به وعده‌های بسیار به مردم آرا وی به شدت ریزش دارد و اقبال عمومی به وی کاهش دارد. 
باید منتظر ماند که حاج عدل چه واکنشی نشان خواهد و در روزها و ماه‌های منتهی به انتخابات سرنوشت حاج عدل و غلام رضا تاجگردون چه می‌شود.
دوگانه هاشمی و تاجگردون و سیاست تقابل رسانه‌ای آنها باعث شده فضای رسانه‌ای و سیاسی در حوزه‌های انتخابیه هر دو. نماینده به شدت تحت تأثیر  قرار گیرد.
باید دید این تقابل رسانه‌ای، برای کدام یک از این دو نفر پایان تلخ یاشیرینی خواهد داشت.


کد مطلب: 414066

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/414066/دو-گانه-تاجگردون-حاج-عدل-آیا-هاشمی-پور-زمین-می-زند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1