تاریخ انتشار
شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۴۱۲۶۸۸
یادداشت | سید محمد حسین قاسمی

تحلیل سیاسی انتخابات گچساران و باشت؛ با وجود تاجگردون، انتخابات چهره جدیدی را در مجلس نمی‌بیند

۱۶
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
تحلیل سیاسی انتخابات گچساران و باشت؛ با وجود تاجگردون، انتخابات چهره جدیدی را در مجلس نمی‌بیند
کبنا ؛متن ارسالی؛ جریان اصولگرا در گچساران و باشت این خط را دنبال می‌کند که تاجگردون به دلایلی در انتخابات مجلس پیشرو شرکت نمی‌کند.
عملکرد شخص تاجگردون در نادیده گرفتن انتقادات و کاهش ارتباط با هواداران و مردم نیز این ایده را تقویت کرده.
این‌ها البته می‌تواند بخشی از راهبرد سیاسی جریان اصلاح طلب مبنی بر نگه داشتن همه کاندیداهای راست در عرصه باشد که در گذشته و در تاریخ سیاسی ایران فراوان بچشم خورده است.
بهترین حالت برای اصولگرایان اینست که تاجگردون به هر دلیلی در گچساران کاندیدا نشود.
شواهد حاکی از آنست که اجماع جناح راست سنتی روی سیدقدرت حسینی تقریباً مشخص است.
 تاجگردون با زیرکی قشقائی‌ها را تا کنون در جبهه‌ خود نگه داشته ولی عدم حضورشان در محله سادات و اظهارات عجیب و حضور جمعی از لیدرهای چپ در همایش اقوام که در واقع محفلی برای اظهارات ضدتاجگردون بود.
چپ‌ها ولی موضوعی متفاوت‌تر از قشقائی‌ها دارند. علیرغم حضور در گچساران، در همایش ضدتاجگردونی اقوام، هیچ یک از نمادهای چپ قدیم شرکت نداشت.
جریان چپ هیچگاه رسماً از تاجگردون حمایت نکرده ولی واقع این است که شاکله حامیان تاجگردون را این‌جناح تشکیل داده و بزرگان جریان چپ هیچگاه در برابر تاجگردون گارد نگرفته‌اند.
اگرچه فضای عمومی با توجه به اختلافات ظاهراً حل ناشدنی اصولگرایان و عملکرد کم نظیر او هنوز به سوی تاجگردون‌چربش نشان داده ولی امکان هرگونه تغییرات سیاسی و اجتماعی در روزهای آتی وجود دارد.
راست‌ها هر چه دارند روکرده و با تمام قوا، همانگونه که اعلام نمودند به دنبال وحدت تاکتیکی هستند نه وحدت کاندیدا.
از آن سو به نظر نمی‌رسد وحدت صرف تاکتیکی یا خرد کردن آرا بتواندتاجگردون را شکست دهد. به عکس این نظریه، برخی معتقدند برای تاجگردون بهترین روش مقابله با یک رقیب حتی قدرتمند است.
هر چه باشد انتخابات پیش رو با همه انتخابات‌های پیشین تفاوت اساسی دارد.
اصولگرایان از هر طیف آمده‌اند و به نارضایتی‌های رأی دهندگان و تحصیل کردگان بیکار دل بسته و تاجگردون به عملکردش در حوزه عمرانی محلات دل بسته و از طبقه متوسط پشتوانه می‌گیرد.
علی ایحال پیش بینی می‌گردد در این دوره نیز با ورود تاجگردان، انتخابات چهره جدیدی را در مجلس نبیند.
 ----------------------------------------------
 سیدمحمدحسین قاسمی
دبیرکل حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی
شهرستان‌های خرامه، کوار و سروستان
نام شما

آدرس ايميل شما

Ali
United States
هر میرسه یه مینویسه و میره.بابا تاجگردون تموم شده واسه گچساران.با این متنو تیتر ها چیزی عوض نمیشه
شرمت الله
United States
تاج گردون تازه شروع شده برادر مومن
فرهنگی ،جانگرهته
Iran, Islamic Republic of
باز همه ی تحلیل های ابکی و مانور روی اصولگرا واصلاحطلب ،انگار برخی نویسندگان ما وتحلیگران باید باور کنند که طیف بسیاری از مردم ما از این دوجناح دلخون ودل پری دارند مبنی بر ناکارامدی این دوتا و تصمیم قطعی گرفته اند که درانتخابات شرکت نکنند تا جایی که دیگر نه تکرار خاتمی و نه التماس مرعشی ها و اینکه گفته اند دست مردم را می بوسیم تا در انتخابات شرکت کنند را باور نکرده اند ،من بشخصه به این نوع انتخابات نه میگویم ورای نمی دهم
پناهی
Iran, Islamic Republic of
بروباباخداروزیت جادیگه بده.خدابه داد خرامه برسه بااین تحلیلگرش.اولاکه حسینی دیریازودبه نفع دکترزینلزاده کنارمیرودثانیاتاجگردون دربدترین شرایط قرارداردوبیش ازنیمی ازحامیان گذشته راازدست داده است.چپهای قشقایی که علنااعلام موضع کردندوخودشان خانم فولادی رابه صحنه آورده اند.چپهای بویراحمدگرمسیرهم ازتاجگردون جداشده وبه زینلزاده پیوسته اند.چپهای باوی هم تعدادبسایاری شان این دوره ازتاجگردون جداشده اند.تاجگردون دل به جذب راست میانه دوخته وباجذب چندنفرسرمایه دارراست ازمیان طوایف سعی میکندهوادارجذب کنددرحالی که خوب میدانداین دوره اگر تاییدصلاحیت هم بشوددرگچساران شانس پیروزی اش بسیارکم است.به همین دلیل شایعاتی مبنی بر انصراف ازحضوردرگچساران وشرکت درلیست شیرازراه انداخته است.دوره تاجگردون به سررسیده است.
مجتبی خورشیدی
Iran, Islamic Republic of
انگارتحلیلگرجوانمان اصلادرگچساران نبوده که اینطورتحلیل میکند.برادرمردم از چپ وراست دلخورندوشماهنوز فکرمیکنیدکسی بادم زدن از اصلاحات یااصولگرایی رای می آورد.آنهم درگچساران.تاجگردون بیش ازدوسوم هوادارش راازدست داده چطورپیروزشود.اصلاحسینی اگرشرکت هم کند یاسوم یاچهارم میشود.دکترزینلزاده از ترک و لر از بویراحمدوقشقایی را باخودش دارد و این تحلیلگری که اصلاشاید درعمرش گچساران نیامده نامی از زینلزاده نمی آورد.این حرفهابرای تاجگردون رای نمی آوردپسرخوب.
جلالی
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون نماد خدمت به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی و از محبوبترین متخصص‌ترین و دلسوزترین نمایندگان مجلس است‌ او به استان و حتی به مجلس‌دهم و نهم آبرو بخشید
Romania
فکر میکنی مشکل با اینا حل میشه .همه این کاندید ها آزمایش شدند وهمه به نوعی اقوان ودوستان وجناح خودرا رشد دادند .اگر دوباره آمدند وحرف از عدالت میزنند / .فقط برای پست ومقام برای خودشان هستند
Iran, Islamic Republic of
اخه شهرستان کوار به ما چه ربط داره توی کار سیاسی یه شهر دیگه دخالت میکنه؟
علی
Romania
سلام قطع ویقین شک نداشته باش.که تاجگردون دور آینده مجلس نمیره./
زیانی
Iran, Islamic Republic of
تحلیل ایشون به واقعیت نزدیک تر است و بنظرم تحلیل هنوز زوده، اما هنوز آمدن یا نیامدن تاجگردون قطعی نیست اما امکان توافق بین اصولگراها هم به سختی و با اختلاف پیش می رود، انگار کلاف سردرگم، خدا بدادمون برسه فقط
اسدی
Iran, Islamic Republic of
تحلیل خوبی بود اما جزئیات را نگفتند و نمی دانیم چرا.
واینکه یک اصولگرا می آید و می گوید تاجگردون رأی می آورد قابل باور نیست و شاید هم نشئت گرفته از صداقتی باشد که در ایشان سراغ داریم و واقعیت را در گچساران دیده که اصولا مردم این خطه چپگرا هستند.
ساجد
Iran, Islamic Republic of
اعتماد به نفس داشته باشید..مثل ان .چهارنفری که میخواستند باری را روی آلاغ بگذارند ..کنار خم بودند و هر کدام میگفت این کار یک نفر نیست .......
کی سپهدار
Iran, Islamic Republic of
کبنا هر که بلند شد یه تزی داد سریع نزنش تو سایتت تاجگردون دیگه تمام نه فقط تاجگردون جبهه اصلاحات تمام تاج هم باهاش تمام حالا این و اون بلند بشه هی نظریه پردازی کنه برا مردم نون میشه
عمادی کشکولی
دوستان بنده تحلیل و نظرات شما به تحلیل را خواندم، برخی گفتند که تاجگردون تمام شده، برخی گفتند کوار و خرامه چه ربطی به گچساران دارد، برخی هم گفتند زینل زاده پیروز می‌شودو برخی هم گفتند سید قدرت پیروز میشود
اصولا معنی و مفهوم تحلیل سیاسی، فقط تحلیل است و قطعیت ندارد.
اما آنچه که در گذشته هم به اثبات رسیده، انتخاب مردم در لحظات حساس یک شخص مطمئن و باتجربه بوده است.
شما خود قاضی باشید چه کسی توان اجرایی و لیاقت پوشيدن ردای نمایندگی مجلس را دارد.
به احتمال قریب به یقین تاجگردون و یا سید قدرت حسینی. تحلیلگری آمده حرف خود را زده و ما آن را مغرضانه می بینیم،بنظرم با آنکه اهل گچساران نبوده خوب تحلیلی کرده
Iran, Islamic Republic of
تاج باید برود
Iran, Islamic Republic of
انشااله تاج ميماند
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1