کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت| سید محمد قاضی نیا

تبعیض و نا امیدی جوانان تحصیل کرده / جوانان گچساران چوب بی‌تدبیری چه کسانی را می‌خورند

سید محمد قاضی نیا

18 تير 1398 ساعت 1:21

آیا کمکی به روند کسب مجوزها برای ساخت کارخانجات در شهرک‌های صنعتی برای رونق تولید شده است؟
و در نهایت در طی این چندین سال طرح‌هایی در دو شهرک صنعتی گچساران و باشت بوده است که به رونق تولید و اشتغال جوانان کمک نماید؟


متن ارسالی: فقر گچساران از مشوق‌هایی برای حضور جوانان در تأسیس شرکت‌های دانش بنیان و در نهایت استقرار در شهرک‌های صنعتی!
در طی سال‌های گذشته که جوانان بسیاری در رشته‌های مختلف فارغ التحصیل و یا مهارت دیدند در انتظار شرایط و تسهیلاتی برای ورود به بازار کار و تولید بر اساس شعار سال که رونق تولید بوده است داشتند. در شهرستان‌های گچساران و باشت هم اکنون دو شهرک صنعتی وجود دارد. به راستی چه مشوق‌هایی برای جوانان برای ایجاد شرکت‌های دانش بنیان و در نهایت استقرار در شهرک‌های صنعتی برای کمک به رونق تولید شده است؟!
به چه میزان در خصوص شناخت ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهرستان گچساران و جذب سرمایه گذار پرداخته شده است؟
 آیا کمکی به روند کسب مجوزها برای ساخت کارخانجات در شهرک‌های صنعتی برای رونق تولید شده است؟
و در نهایت در طی این چندین سال طرح‌هایی در دو شهرک صنعتی گچساران و باشت بوده است که به رونق تولید و اشتغال جوانان کمک نماید؟
به راستی معطوف سازی ذهن و امید مردم و جوانان به پتروشیمی برای داشتن یک شغل توانسته رضایت‌ها را جلب نماید؟
وقتی که بین عموم مردم درشهر و روستا حاضر شویم و پیش از آنکه مردم مطالبه‌ای داشته باشند بیان کنیم که از من شغل نخواهید و من فقط کار عمومی انجام می‌دهم ولی در عمل مردم تبعیض و انجام کار شخصی برای افراد خاص را ببیند برازنده مردم اصیل و صادق شهرستان‌های گچساران و باشت نیست.
جوانانی که اکنون در مدارس و دانشگاه به جای آنکه بیشتر تلاش کنند ناامید شدند و وقتی از آنها جویا می‌شوید که چرا ناامید هستید؟ بیان می‌کنند که در شهری که گاهی مسائل به پارتی بازی و نبودن ضابطه ختم می‌شود برای من که کسی را ندارم هیچ امیدی نیست!!!
در طی این سال‌ها می‌شد با دعوت از جوانان مشتاق در زمینه کشاورزی و دادن تسهیلات شرکت‌های دانش بنیانی در حوزه کشاورزی تأسیس نمود که با توجه به پتانسیل‌های شهرستان گچساران در زمینه کشاورزی به تولید تجهیزات کشاورزی و تحقیقات کشت، برداشت و آبیاری انواع محصولات کمک شایانی نمایند و یک رویه رقابتی در این حوزه به لحاظ علمی در شهرستانها شکل بگیرد. به عنوان مثال از برگ زیتون در اروپا برای ساخت دارو و از چوب آن برای چوب ام دی اف استفاده می‌شود، در صورتی که از چوب آن در این منطقه برای هیزم استفاده می‌کنند. اگر نگاه تخصصی به این مقوله باشد می‌توان به اشتغال زایی کمک شایانی کرد. مثال دیگر را چوب بلوط می‌توان عنوان کرد که در ترکیه به عنوان بهترین چوب برای تولید مبل استفاده می‌شود.
در راستای اشتغال زایی می‌توان از روستاها افرادی که جویای کار هستند و دارای مدرک کشاورزی هستند با دادن مشوق‌هایی از جمله تسهیلات و زمین‌هایی در قالب طرح‌هایی مانند طرح طوبا مشغول کار ساخت.
------------------------------
سید محمد قاضی نیا
 


کد مطلب: 410898

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/410898/تبعیض-نا-امیدی-جوانان-تحصیل-کرده-گچساران-چوب-بی-تدبیری-کسانی-می-خورند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1