تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۰
کد مطلب : ۴۱۰۴۳۳
یادداشت سیاسی |

آیا تاجگردون از زینل‌زاده وحشت دارد؟

۲۶
۱
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
آیا تاجگردون از زینل‌زاده وحشت دارد؟
کبنا ؛این روزها که گرمای هوا و غرش‌های پسیناپسین آسمان پهنه‌ی گچساران و باشت را در می‌نوردد از گوشه و کنار پچ پچ های انتخاباتی و طناب کشی‌های سیاسی (بخوانید ایلی_طایفه‌ای) بیش از هر موعد دیگری به گوش می‌رسد.
در این میان اما تحلیل دقیق این فضا و پیش بینی آنچه که ممکن است اتفاق بیافتد قدری دشوار است.
فضای شدیداً دوقطبی تاجگردون و رقبای احتمالی خاصه از طیف اصولگرایی اما گرمای این روزها را بیشتر از آنچیزی کرده که شاخص‌های ایستگاه امامزاده جعفر ثبت می‌کند.
روشن است که پای ثابت تحلیل‌ها تاجگردون است، هم خودش و هم کارنامه‌ی هشت ساله‌اش.
پس ابتدا از غلام شروع می‌کنیم؛
وقتی بی هیچ جادو و جنبلی تاجگردون شکستش از سید قدرتِ، قدرت از دست داده را جبران کرد، پیش بینی اینکه دستکم برای هشت سال هیچ رقیبی نمی‌شود برای تاج متصور شد دشوار نبود اما درست از آن روزهایی که طرفدارانش در دستگاه تشمال با قُرُق کردن بلوار شهید تاجگردون جار می زدندکه *تاجگردون: بیا نفتو به ما برگردون * ریزش آراء تاج آغاز شد و هر روز با سرعتی بیشتر از تخته گاز شوتی‌ها تاج به سراشیبی پوپولیسم سقوط کرد.
دستکم در طول چندسال اخیر همایش‌ها و جشن‌ها و اینستاگرام تاجگردون صحت سقوط ایشان را خلاف آنچه تصور می‌شود بیشتر نشان می‌دهد.
تاجگردون هم می‌خواهد صاحب قدرت باشد هم یک سلبریتی محبوب و هم منجی؛ طبیعی است که جمع نقیضین محال است مگرآنکه یک کدام از این سه را از خود دور کند چیزی که آن هم محال می‌نماید.
مخالفینش به تبخترش می‌تازند و برخوردهای سلیقه‌ای‌اش.
 برای بی رقیب بودن کسب و کار خواهر که بی هیچ استعدادی جز شبیه بودن به غلام، فضایی مناسب برای رأی اندوزی راه اندازی کرده است حاضر است هر قانون جدیدی تصویب کند و آنجا که خودش در جای دیگر مشغول رایزنی است و یا شاید پیراهن یقه دیپلمات خاصش اتو نخورده است خیلی بی سر و صدا در همایش مهمی که علی مطهری آمده است پروین را در ردیف اول در میانه‌ی دولا راست شدن یاران می نشاند و آب از آب هم تکان نمی‌خورد تا آنجا که حتی رسانه‌‌ها هم متوجه نمی‌شود زیرا که خیلی راحت بی آنکه خود بداند خبرنگار همیشه همراهش قهر و آشتی‌ای صوری راه می‌اندازد تا آن تعظیم‌ها و نشستن بی علت دیده نشود.
تاجگردون آداب و فنون بازی سیاست را در گچساران نیک می‌داند و همین خصیصه‌ی مهم کمکش کرده تا هیچ کجای حوزه‌ی انتخابیه مخالفینش اکثریت نباشند اما این روزها احساس می‌شود بازی‌اش بهم خورده است.
گروهی از قشقایی‌ها با آنکه از عدم اعتماد حداکثری به فولادی وندا پشیمان نیست اما آشکارا بدنبال معامله‌ای پرسودتر و اعتمادی نو است.
بویراحمد گرمسیر با آنکه خوانپایه را فرزند خود می‌داند اما از این انتخاب سودی عایدش نشده.
نه نازمکان را وعده‌های آبکی غلام سیراب کرده و نه دیل سرعت پیشرفتش با آنکه تصور می‌شد آمپر چسبانده است.
طرح‌های ملی تونل دیل و جاده‌ی آبریگون و خروجی‌های گچساران هم همان ترافیک همیشگی را دارند و همان داستان همیشگی ملی بودن و به نام نماینده مصادره شدن را...
 باشت با آنکه خود می‌تواند حوزه‌ی انتخابیه‌ی مستقلی در مرز سرحد وگرمسیر جغرافیایی و فرهنگی باشد می‌بیند که تاج عطای توسعه و دسترسی سریع‌تر از گردنه‌های لار و تلچقایش را به پوپولیسم تونل آبریگون بخشیده است.
 با همه این‌ها تاجگردون هم چنان بخش کثیری از علاقه مندان و هوادارانش را دارد چه آن بخش سنتی‌ای که به پشتوانه‌ی تاجگردون بودنش، اصلاح طلب بودنش و فامیل بهرام بودنش هوادارش هستند، چه آن طیفی که صرفاً از قیافه و تیپ تاجگردون خوششان می‌آید و چه آن دسته‌ای که او را فرزند باوی می‌دانند و نمی‌خواهند در هیاهوی کری خوانی های ایلی کمیتشان لَنگ باشد.
اما همه آنچه گفته می‌شود در گرماگرم انتخابات با لغزشی می‌تواند به یک نا امیدی بزرگ تبدیل شود.
 مهره گردانی آگاهانه و سیاسانه، تیم رسانه‌ای قوی، کمک به اجرای طرح‌هایی که بیشتر دیده می‌شوند و موارد فراوانی از این دست همچنان تاجگردون را قطبی نشان می‌دهد که شکست دادنش کار هرکسی نیست.
قبل از آنکه به تحلیل رقبای احتمالی و یا بهتر بگویم آن کسی که می‌تواند قلعه‌ی تاج را فتح کند بپردازم بهتر است به آخرین سنگر قبلاً فتح شده و احتمالاً همچنان در اختیارِ تاج هم اشاره کنم.
آراءِ خاکستری در هر حوزه‌ای تعیین کننده و نقش آفرین هستند تا آنجا که کاندیداها به هر حربه‌ای برای بدست آوردنشان متوسل می‌شوند.
بافت فرهنگی و محیطی گچساران و باشت پسران و دختران جوانی را در خود جای داده است که مکانیسم انتخابشان تنها قیافه و تیپ کاندیدا است، شاهد این مدعا پیروزی کسانی در انتخابات شوراهای شهر است که صرفاً واجد تیپ و قیافه‌ای جوان پسند بوده‌اند و بس.
این بخش از رأی دهندگان جریان رقابت را قدری مغشوش می‌کنند زیرا که بدون پاسخ دادن به این پرسش که چرا هم چنان دستشان در جیب پدرشان است و بیکارند، آنوقت یقه را چاک می‌دهند برای کسی که نتوانسته حتی درصدی از تعدادشان در خیابان نونوارشده‌ی بلادیان را هم کم کند؟
اما در اردوگاه رقبا وضع همچنان این روزهای باشگاه فوتبال استقلال، به هم ریخته، شلخته و تاریک است.
نه سیدقدرت مثقالی از قدرت طلبی‌اش کوتاه آمده و نه جعفری حاضرشده است دست کسی را بالاببرد و بگوید من یار اوهستم.
 بیعت اصل هم منتظر تصمیم نهایی در مورد گزینه‌ای است که باید با او بیعت کند.
جسته و گریخته رقبای بی خطری از سوی تیم نزدیک به تاجگردون برای کم اهمییت جلوه دادن انتخابات تراشیده می‌شود اما همه می‌دانند آن کسی که نجیبانه و آرام اسبش را برای فتح قلعه و از سریر به زیر انداختن تاج زین کرده، اردلان زینل زاده است.
شهردار سابق گچساران که به یک باره اتهامی عجیب و برنامه ریزی شده دامنگیرش شد بی آنکه به زمین و زمان بتازد و این پاپوش را به رقبا برای از میدان بدر کردنش نسبت دهد در سکوت کامل ثابت کرد که سیاووش از آتش تهمت‌ها بیرون جسته است. سرفراز و پاک.
به نظر می‌رسد وقتش رسیده که توسعه را از رهگذر تفکر و نجابت زینل زاده دنبال کرد.
مسلماً انتخابات آنطور که از ترکیب کلمه‌اش پیداست فضایی است برای اعلام دموکراسی عمومی اما تجربه نشان داده است هرچه مچ اندازی رقبا بین دو قدرت همسنگ‌تر باشد نتایج بعدی‌اش برای عموم مردم بیشتر و بیشتر است.
با آنچه از تاجگردون گفته شد و با بررسی پیروزی‌های ایشان یک نکته‌ی قابل تأمل استنباط می‌شود و آن این است که تاجگردون خلاف آنچه که تصور می‌شود ترجیح می‌دهد و تلاش می‌کند ضعیف‌ترین رقیب و قابل شکست ترین رقیب به مصافش بیاید.
پس بی راه نیست وقتی به اسم اتحاد اصولگرایان کسانی که همچنان انگشتشان به جوهر رأی غلام آغشته است تلاش می‌کنند سیدقدرت را یلی معرفی نمایند که یارای مقابله با تاج را دارد.
روشن‌تر بگویم با عنایت به کارنامه و بیعت‌های زیادی که با زینل زاده شده است و همچنین آمارهایی که سبد پررایی برای ایشان قائل است تاجگردون تلاش می‌کند بجای متمرکز شدن بر روی فعالیت‌ها و کارنامه‌ی خویش روی رقیب بودن سیدقدرت و دیگر دوستان حساب کند تا زینل زاده.
وحشت تاجگردون از زینل زاده آشکار شده است اما شرایط عمومی کشور و وضع وخیم بودجه‌ها و کابینه‌ی در معرض سقوط دولت او را برآن داشته است تا شعله‌ی اختلاف را بین رقبایش بیافروزد بلکه احتمالاً آخرین تلاشش برای نمایندگی مانند اولین تلاشش نباشد.
زیرا دیگر نمی‌تواند وعده درمانی کند.
باید زمان بیشری بگذرد برای نتیجه دادن آنچه که گفته شد.

---------------------------------------
آرش صادقی
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
سید قدرت با دو روز فعالیت میتونه اندازه چند سال فعالیت اردلان رای جمع کنع. اینو بزودی میبینید
Iran, Islamic Republic of
ب جز گزینه های گفته و شنیده شده عزیزانی هستند ک میتونن انتخابات رو بهم بزنن و نتیجه رو کاملا برعکس کنن. غلام شانس بیاره ک پا ب میدون نزارن
ع۷
Russian Federation
باتمام احترامی که برآب جناب آقای مهندس زینل زاده قائلیم اما ایشون در حدو اندازه غلامرضا تاجگردون نیست. نه تنها ایشون بلکه جعفری پاکدل حسینی پور و.....نه اینکه این بزرگواران خوب نیستند بلکه شخصیت کاریزماتیک تاجکردون جهانی شده
9999
Iran, Islamic Republic of
خوب کسی دیگه انگیزه رای نمی ده ...والله دیگه عزیزترین کسم نماینده بشه ...رای نمیدم. ..ای کاش زمان به عقب برمیگرشت از ده سال پیش رای نمی دادم ....خریت بسه...
Iran, Islamic Republic of
تنها اصولگرایان نیستند که منتظر اقای زینل زاده هستند بلکه بخشی عظیمی از اصلاح طلبان نیز ایشان را دوست دارند و رای خواهند داد .
یزدگرد
Iran, Islamic Republic of
کرو پ وچه وحشت داره؟؟؟؟؟ بیو خداوکیلی دست وای تخریب ورداررررر . تاج اگر زهره پا زهر هم هسی . اصلا کر و رنگش خوا چکش نزیه بخوا قسم هیچ ارتباطی باش نیارم فقط بعنوان یه لر فیسشه ایکنم همین .اینگله باش مقیاس مگو که گپوشو کنی بهر حال خوت دونی و خوات
گچساران
Iran, Islamic Republic of
بسیاری ازطرفداران زینلزاده اصلاحطلبان هستندواصولگرایان هم سعی میکننداورانماینده خودشان معرفی کنند.آرای خاکستری یاهمان کسانی که به صندوق رای علاقه ندارندبادکترزینلزاده است.تاجگردون آرزومیکندرقیبش حسینی باشدتابازهم به راحتی شکستش دهد.حسینی امتحانش راپس داده و پایگاه رای ضعیفی دارد.ایل قشقایی زینلزاده راقبول دارد
نیکا
Iran, Islamic Republic of
سی قدرت دور قبل طرف داره تاج بود باید بره کنار فقط فقط زینل زاده حداقل اتفاقی که میشه پیش بینی کرد بعد از روحانی قدرت دست مخالفان تاجگردون خواهد افتاد پس بهترین انتخاب کسی غیر از تاجگردون هست، چون با رفتن ریس جمهور بساط تاج جمع میشه
Romania
اردلان زینل زاده دوست داریم
Romania
اردلانزینل زاده دوستدارم
باشت سیتی
Iran, Islamic Republic of
در اینکه تاج گردون از حضور زینل زاده در عرصه انتخابات ترس و واهمه دارد شکی نیست او‌ خوب میداند رقیب قدری دارد رقیبی که اکثر ترکهای قشیقایی ، گرمسیریها و ایل باوی در کنار او هستتد و البته این ترس تاجگردون در سخنرانیهایش به وضوح مشخص است زینل زاده پس از اینکه برایش پاپوش درست کردند تا تخریبش کنند به حول قوه الهی تیر دشمنانش به هدف نخورد بلکه محبوبیت شهردار پاکدست شهرمان دو چندان شد.
به قول معروف: عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد.
Iran, Islamic Republic of
والا ما ازطریق مادری بازینل زاده نسبت داریمشخص بسیارارزشمندی هست اما نه برای نمایندگی.برامعلمی وتدریس خوبه تومدرسه براش بهترازتوسیاسته
Iran, Islamic Republic of
والا ما ازطریق مادری بازینل زاده نسبت داریمشخص بسیارارزشمندی هست اما نه برای نمایندگی.برامعلمی وتدریس خوبه تومدرسه براش بهترازتوسیاسته
Iran, Islamic Republic of
هیچ کسی نخواهدتوانست که با تاااااااااج رقابت کنددددددد
Iran, Islamic Republic of
واقعیت این است که هیچکدام رقیب تاجگردون نیستند تنها رقیب تاجگردون مدیران ضعیف او هستند هرچه سریع تر باید از باشت شروع به تغییر مدیران کند .
گوهرگان عزیز
Iran, Islamic Republic of
شخصا اصلاحطلبم و از طایفه تاجگردونم ولی به هزارویک دلیل به دکتر زینلزاده رای میدهم.ایشان اصولا اعتقادی به جناحبازیهای حاکم برامورکشور ندارند ومنتقد هر دو گروه دولت حاکم و دولت پیشین بوده اند.به نوعی تکنوکراتی است که بیشتربه عمران وآبادی علاقه داردتاگرایش حزبی.دکترزینلزاده میتواند گچساران را به جایگاه اصلی اش بازگرداند.به امید پیروزی دوست دوران دانشجویی ام دکتر اردلان زینلزاده
صادقی چاه تلخ
Iran, Islamic Republic of
عزیزان سیدقدرت بانقشه گروه تاجگردون وارد عرصه انتخابات شده و این بازی تاکتیکی است برای رسیدن تاج به مجلس ولی دکتر زینلزاده باحمایت همه مردم قشقایی وباشتی وبویراحمدی همه این حرکات رابی اثر خواهد کرد.اندکی صبر سحر نزدیک است
مرشدبهبهانی
Iran, Islamic Republic of
زینلزاده تنها کسی است که از تاجگردون قویتر و حمایت مردمیبیشتردارد وباتوجه به آرای ایشان که از همه جناح ها و همه ایلات از ترک و لر وبهبهانی و...است بدون شک تنهاکسی است که توانایی پیروزی درانتخابات رادارد.افکارعمومی گچساران به خوبی اززینلزاده یادمیکند وازتاجگردون گله بیشمار جهت بی عدالتی موجود دردستگاه ایشان و بی جواب گذاشتن خواسته های طرفداران سابقش است.اگرشرایط به همین روالپیش رود زینلزاده پیروز میدان خواهد بود
پندگیر
Iran, Islamic Republic of
طایفه بزرگ سادات امامزاده علی ع دوشادوش دیگر طوایف تیره دشتموری از عموزاده محبوب اردلان زینلزاده به صورت تمام قد حمایت می کند.باشدکه باپیروزی این چهره تاثیرگذاروجوان ازاین هشت سال پروعده اماپر درد به سوی توسعه پایدار در حد نام گچساران برسیم.
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
.. نون به قیمت روز خورین...مگه نه شما بودین که جعفری رو در میدون تنها گذاشتین و یهویی رفتین طرف تاج.کسی که با طه شوت میاد با یه شوت هم میره.خط و جناح عوض شدن اینم با ای راحتی!؟ مگه سیاست محله سادات بازیه؟؟ شما دیگه هیچ اعتباری برای سیاست ندارید.هویتتان برا همه شناخته شده هست..محله سادات که سادات نیست فقط .شما به اعتبار این اسم سعی میکنید کل ساکنین رو از طایفه خود جا بزنید ...کلا پنج درصد این محله از سادات هستند ...کلا سیصد رای دارین....و از طرفی شما که دشتموری نیستین ...سید هستین و از سادات دهدشت.. پس دشتموری رو و همینطور عموزاده با تاج هست ....تاج باویه فعلا ولی خواست ریشه بویراحمد به خودش آویز کنه ولی این محلی از اعراب نداره داداش ...هر کی هر جایز زندگی میکنه بچه همونجاس ...اگه اینطوره شما هم برین دهدشت رای بدین چون دهدشتی هستین.
پاسخی به نوشته بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
بااین نوشته سطح کم اطلاعاتت از طوایف بویراحمد نشون دادی.اولا مابه تاج رای دادیم ولی فقط بهمون وعده توخالی دادوبازیمون داد وفقط برا دوخانوار کارکرد.دوماطایفه سادات و برآفتابی وباتولی واولادمیرزاعلی وجلیلی وتاس احمدی وتامرادی وشیخ وملاکلبی وباشرونی و...جزیی از تیره دشتموری ایل بویراحدهستند.آنهم بزرگترین تیره وجزبنیانگزاران ایل بویراحمدهستند.رجوع کن به کتاب اطلس ایلات کهگیلویه نوشته پروفسورمحمدعلی شوشتری تاریخ چاپ هزارسیصدوسی وپنج.طایفه سادات بعدازتامرادی بزرگترین طایفه پرجمعیت استان است و درگچساران دهدشت یاسوج چرام لنده باشت وخوزستان وفارس سکونت دارند.براساس آخرین اطلاعات درگچساران وباشت حدود هزاروهشتصدخانوارازطایفه سادات امامزاده علی سکونت دارند.یعنی حداقل هفت هشت هزار رای دارند حالاشمافکرکن سیصدرای داریم.تیره دشتموری درتمام استان سکونت دارند ولی بیشتر درگچساران و دهدشت اکثریت دارند.این نکات بعداز انتخابات میاد دستت و درست متوجه خواهی شد که رای تیره دشتموری وطایفه سادات چه اندازه است.اول تحقیق کن بعد اظهارنظرکن.تازه این همه رای دشتموری فقط جزیی از آرازینلزاده است و اکثربویراحمدیهای گچساران وقشقاییهای گچساران و حتی داییهای باوی اش حمایتش میکنند و تاج اگر صلاحیتش تاییدهم شود شکست سختی راتجربه خواهدکردوتمام نقشه هایش ازجمله آوردن سیدقدرت به رقابتهاوانداختن اختلاف میان مخالفانش وتبلیغات میلیاردی اش نقش برآب خواهدشد.البته اگراز سد معمای افراد پشت پرده ..
طرفدارحق
Iran, Islamic Republic of
ضمن تشکراز کبنا واطلاع رسانیهای بی طرفانه اش خواهشمندم درموردبانک سرمایه و اینکه اختلاسگران دربندقانون برروی بعضی از اشخاص اعتراف کرده اند گزارشی تهیه کنید.درصورت حقیقت ماجرا تاثیر مهمی درانتخابات مجلس درگچساران خواهد داشت.کسانی که به دنبال بدنام کردن زینلزاده بودند امروز گرفتار قانون شده اند وچوب خداصداندارد.تشکرازقوه قضاییه بابت راه انداختن قانون ازکجاآورده ای برای مدیران ونمایندگان.مردم میخواهندبدانند این اشخاص سرمایه میلیاردی راازکجا وچطور به دست آورده اند.به نظرمیرسد بعضیها سال آینده به جای کت شلوار. لباس راه راه زندان به تن میکنند.این است سزای فریب وسواستفاده از صداقت واموال ملت.یاحق
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
واقیت رو گفتم کاری به حمایت شما از تاج و زینلش ندارم که در ظاهر با تاجند ولی قلبشون با زینل
ح ح ح
Iran, Islamic Republic of
بویراحمدگرمسیروسردسیر ساکن فقط زینلزاده چون تاج ازصداقت ماهابهره کامل روبرده
فامیل دور
Iran, Islamic Republic of
بنده به عنوان عموزاده زینلزاده حتما بهش رای میدم ولی صادقانه بگم درسته از تاجگردون بهتره.و مدیریتش خوبه وجوانه وشهردارخیلی خوبی بودوگچساران درزمان شهرداریش متحول شد ولی باید بگم که اردلان خصوصیات بدی مثل مردمی نبودن . و کارمردم راانجام ندادن واینکه خودش رازیادی به اصولگرایان میچسبونه واصلاحطلبان که هشتاددرصدگچساران هستندرای بهش نمیدن.بایدعرض کنم که مردم به زینلزاده هم امید زیادی نداشته باشند چون تاپاش به مجلس رسید اینم خودشوفراموش میکنه و همین الان. وای به حال وقتی که رفت مجلس.به قدری مغروره که بسیاری ازطایفه پرجمعیت برافتابی میگن به خانه شان نرفته و انتظار رای وحمایتشان هم دارد.معلومه که طایفه خود زینلزاده بهترمیشناسنش وهنوز هیچ تصمیمی مبنی بر حمایت طایفه برافتابی از اردلان نگرفته اند.ولی درکل بهتر از باقی کاندیدهاست.بهتره خصوصیات منفیش رو برطرف کنه درغیراین صورت کسی از برافتابیهای اصیل حمایتش نمیکنند.افتادگی آموزاگرطالب ....
حسینی کته
Iran, Islamic Republic of
زینلزاده هنوز نتوانسته رای طایفه اش رو جمع کنه چطورمیخواد بره مجلس.چندتا از دوستان برافتابی ام میگن هنوز به خانه آنها نرفته ولی انتظار رای دارد درصورتی که هرشب درآمدورفت با خانواده های مختلف است.جالبه که خانواده این دوستان بزرگان برافتابی هستند وازشناخت واحترام ویژه ای دربویراحمدگرمسیر به خصوص منطقه آرو دیل اسپر برخوردارهستند.این رفقاکه دورگذشته تمام قد ازتاجگردون حمایت کردنداین دوره از تاج به دلیل وعده ها برگشته اند ولی صریحااعلام میکنند تازمانی که زینلزاده به خانه شان نیایدوشروطشان راقبول نکند به هیچ عنوان فعالیتی برایش نمیکنند و تااین لحظه رای سفید میدهندولی اسیرتبلیغات وآشنابازی نمیشوند
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1