کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت|

لزوم ائتلاف «هدایت‌خواه» و «روشنفکر» برای تغییر در بویراحمد

طلعت دین‌پرور

25 خرداد 1398 ساعت 13:03

با توجه به وضعیت کنونی کشور چهار سال سخت و حساس در پیشرو بوده و برای تحقق خواسته‌های بهبودخواهانه به همراهی و همسویی دو کاندیدا برای تعامل نیاز مبرم وجود دارد. در چنین شرایطی این نگرانی به صورت جدی وجود دارد که رفتارهای نامناسب، تحریک‌کننده و تفرقه‌آمیز، اوضاع را متزلزل کرده و دورنمای تیره و تاری پیش روی همکاری بلندمدت دو نیروی انقلابی و دلسوز شهرستان‌های بویراحمد و دنا برجا بگذارد.


تردیدی نیست موفقیت و کامیابی نیروهای انقلابی در شرایطی پدید می‌آید که مجموعه نیروهای دلسوز، انقلابی و ولایت‌مدار با درک شرایط استان از مطالبات شخصی و قومی-قبیله‌ای چشم پوشیده و با عقلانیت و واقع‌گرایی رو به ائتلاف حداکثری آورده و از سوی دیگر شهروندان خواستار تغییر در نمایندگی مجلس شورای اسلامی نیز به امید ایجاد آرامش و رونق اقتصادی به میدان بیایند و به حزبی رأی دهند که تعامل و همگرایی نقطه عطف آن باشد. به این ترتیب در شرایطی که نیروی حریف با تلاش گسترده پا به عرصه انتخابات می‌گذارد و در نگاه اول به نظر می‌رسد از هیچ کوششی برای تسخیر مجلس شورای اسلامی دریغ نمی‌کند، بزرگان و فعالان جبهه انقلاب و البته شهروندان و هم استانی‌های فهیم و انقلابی، نباید تسلیم‌شده و با رفتاری دوراندیشانه و سیاست‌ورزی حرفه‌ای به جای کدورت، در پیش گرفتن مسائل شخصی و تعصبات نابجای قومی-قبیله‌ای، با تعامل و هم‌فکری، نیرویی دلسوز، انقلابی و کاردان انتخاب کرده، زمینه موفقیت با دستان بسته را فراهم بیاورند و برگی زرین در کارنامه نیروهای انقلاب به ثبت برسانند.
با این وجود مرور اتفاقات رخ‌داده در روزهای گذشته و تشدید نزاع و مشاجره رسانه‌ای بر سر کسب کاندیدا شدن در مجلس شورای اسلامی، چشم‌انداز نگران‌کننده‌ای ترسیم کرده و حزب نیروهای انقلاب در این مقطع تاریخی وظیفه خود می‌داند نسبت به روند در پیش‌گرفته شده هشدار داده و نگرانی خود را بابت رفتارهای احساسی و نگاه کوتاه مدتی که ممکن است بنیان ائتلاف بلندمدت نیروهای انقلابی و دلسوز استان را سست کند، ابراز دارد.
شاید ناخوشایندترین تصویری که این شرایط ایجاد کرده این باشد، موضوعی که تکلیفش باید پشت درهای بسته و در جلسات دوجانبه و با مشارکت نیروهای شاخص انقلابی شکل می‌گرفت به رسانه‌ها و فضای عمومی کشیده شده و کاندیدای مجلسی که در حالت ابتدایی به هر کدام از دو داوطلب اصلی می‌رسید باعث خرسندی می‌شد به‌گونه‌ای جنبه برد/باخت و حیثیتی پیداکرده که هر نتیجه‌ای درنهایت رقم بخورد اسباب نارضایتی و موضع‌گیری حامیان کاندیدای مقابل را فراهم کرده و تصویری از کاهش اعتبار و ناکامی بازنده را در اذهان عمومی پدیدار خواهد کرد. چنین روندی احتمال افزایش نزاع سیاسی در چهار سال آینده و کارشکنی متقابل را افزایش داده و در این میان بازنده اصلی همان مردمی خواهند بود که با هزاران امید و آرزو، مهر تائید بر نیروهای انقلاب زدند.
این در حالی است که در ایام تبلیغات انتخاباتی و پیش از ایجاد دوقطبی کاذب، احساس همدلی و همراهی هر دو کاندیدای کنونی، آن‌قدر چشم‌گیر است که تصور کاندیدا شدن هر کدام، احساس ناکامی و نارضایتی در میان طیف مقابل به وجود می‌آورد.
نیروهای جوان انقلابی در روزهای گذشته با درک شرایط خاص سیاسی و لزوم حفظ وحدت و همدلی میان دلسوزان و انقلابیون شهرستان بویراحمد و دنا، از هرگونه اظهارنظر رسمی در خصوص کاندیدای مجلس شورای اسلامی خودداری و تلاش کرد از دوقطبی کردن فضا جلوگیری کند.
متأسفانه مرور فضای سیاسی در روزهای گذشته بر احساس نگرانی تشکیلات نیروهای انقلاب مهر تائید زد و اکنون اوضاع به وجود آمده حکایت از یک روند نگران‌کننده در عرصه سیاسی دارد و اگر فضا این‌گونه پیش برود هر نتیجه‌ای در انتخابات مجلس رخ دهد، همراه با ایجاد کدورت و تلخ‌کامی میان نیروهای انقلابی از یک‌سو و شادکامی بازندگان انتخابات از سوی دیگر خواهد بود و در این شرایط دور از انتظار نیست فردای انتخابات مجلس، دَور تازه‌ای از جنگ روانی، تحقیر و تخریب از جانب نیروهای مخالف، علیه کاندیدای شکست‌خورده آغازشده و بر طبل انشقاق و اختلاف محکم‌تر کوبیده شود.
با توجه به وضعیت کنونی کشور چهار سال سخت و حساس در پیشرو بوده و برای تحقق خواسته‌های بهبودخواهانه به همراهی و همسویی دو کاندیدا برای تعامل نیاز مبرم وجود دارد. در چنین شرایطی این نگرانی به صورت جدی وجود دارد که رفتارهای نامناسب، تحریک‌کننده و تفرقه‌آمیز، اوضاع را متزلزل کرده و دورنمای تیره و تاری پیش روی همکاری بلندمدت دو نیروی انقلابی و دلسوز شهرستان‌های بویراحمد و دنا برجا بگذارد.
لذا ضمن تأکید بر لزوم تعامل و گفت‌وگو میان دو داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی، دفاع از استمرار ائتلاف در انتخابات پیش‌رو و تلاش برای حفظ وحدت و همدلی، تأسف خود را از فضای تقابل ایجادشده در سطح رسانه‌ها، فضای‌مجازی و گفت‌وشنودهای محلی ابراز می‌دارم و از این جریان‌ فعال سیاسی درخواست می‌کنم به جای دامن زدن به دوقطبی و مشاجره رسانه‌ای، همه تلاش و انرژی خود را معطوف برنامه‌ریزی برای بهبود وضع موجود و رسیدن به یک تعامل موردپسند و رضایت‌مند، کنند. چراکه به جد معتقدم بهترین و ایده‌ال‌ترین نتیجه، در انتخاب کاندیدای هر طیف صرفا از مسیر گفت‌وگو، همدلی و نهایتا تعامل و توافق دو کاندیدای اصلی می‌گذرد و تعامل و مدارا در تمام مسیر صعب و سخت پیش رو را رمز نهادینه کردن نقش‌آفرینی مستمر نیروهای انقلابی، در مسیر توسعه می‌دانم.»


کد مطلب: 410360

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/410360/لزوم-ائتلاف-هدایت-خواه-روشنفکر-تغییر-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1