تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۱۶
کد مطلب : ۴۱۰۲۳۹
غزل خداحافظی را علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواند؛

احمدی: در روزهای آینده با مردم کهگیلویه و بویراحمد صحبت می‌کنم / احمدی استانداری توسعه گرا

۳
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
احمدی: در روزهای آینده با مردم کهگیلویه و بویراحمد صحبت می‌کنم / احمدی استانداری توسعه گرا
کبنا ؛علی محمد احمدی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به سئوال خبرنگار کبنا که آیا شما استعفا داده‌اید؛ اظهار کرد: دو روز آینده در این باره با مردم استان کهگیلویه و بویراحمد صحبت خواهم کرد و بنده هر کجا باشم، مردم این استان را فراموش نخواهم کرد.
وی همچنین در پاسخ به سئوالی خبرنگاری در باره اینکه در آینده کجا مشغول می‌شوید، لبخندی زد و گفت: هر چه خیر باشد و خدا بخواهد و بنده از مردم استان کهگیلویه و بویراحمد قدردانی می‌کنم.

 سید احمد حسین زاده از فعالان اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در یادداشتی نوشت؛ «علی محمد احمدی دومین استاندار دولت اعتدالی حسن روحانی و دقیقاً بدشانس‌ترین استاندار تاریخ کهگیلویه و بویراحمد قلمداد می‌شود. «زاگرس زاده‌ای دانشگاهی» که تجربه مدیریتی مدرنی طی اندک زمانی در دیاری "گزیده از قومیت و سیاست"، از خود بر جای گذاشت.
علی محمد احمدی بی آنکه پشتوانه قومی و حتی سیاسی خاصی در استان داشته باشد، یک تنه به نبرد قومیت گرایی و فساد اداری و استخدامی و پیمانکاری رفت.
یک تنه به نبرد با مدیران ناکارآمد رفت و بی محابا دست به تغییرات جدی در فضای مدیریتی استان زد و متحمل هزینه‌های زیادی شد ولی او بی محابا تحت تأثیر حاشیه‌ها نشد و بر متن توسعه اقتدار استانداری را بالا برد.
 احمدی محصول یک "ساختار دانشگاهی توسعه گرا" بود او هم اقتصاد آکادمیک و هم برنامه ریزی و بستر سازی فرایندهای بودجه و نظارت را از دو نهاد تخصصی دانشگاه و کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی آموخته بود، اما اجرای برنامه‌هایی که در ذهن داشت در استانی سیاست زده و دارای ساختار عشیره‌ای و قبیله‌ای کاری بسیار سخت و هزینه بر بود.
 احمدی از یک طرف باید مطالبات نمایندگان را پاسخ می‌داد که محصول همین ساختار اجتماعی است و از طرف دیگر برنامه‌ها و اندوخته‌های علمی خویش را برای توسعه کهگیلویه و بویراحمد عملی می‌کرد.
استاندار بدشانس دولت روحانی زمانی سکانداری کهگیلویه و بویراحمد را به دست گرفت که کفگیر بودجه و اعتبارات دولت به کف دیگ خورده بود و تحریم و تورم و افزایش قیمت‌ها کالاهای اساسی عملاً هر مدیری را فلج می‌کرد.
سقوط هواپیمایی آسمان و جان باختن ۶۶ سرنشین بی گناه آن تلخ‌ترین بحران دوره مدیریتی ایشان را در کنار بحران‌هایی نظیر؛ زلزله، آتش سوزی مراتع و جنگل‌ها، سیل و ... و مدیریت آرام و علمی وی در این بحران‌ها و حضور فعال و نظارت مستمر ایشان از صفر تا صد مسائل استان از ولی مدیری پرتوان و پرانرژی بجای گذاشت.
احمدی به واسطه ارتباطات قبلی خود با مجموعه دولت و قوه مقننه از پای ننشست او از تهدید بحران زلزله فرصت بزرگی برای مناطق زلزله زده خلق کرد و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبارات ماده ۱۲ دولت را به بخش‌های زیرساخت استان در نوسازی و بازسازی مسکن شهری و روستایی سرازیر ساخت.
 احمدی گرچه در حذف مدیران طایفه‌ای مدیریت قبلی استان، کمی تند رفت، اما نشان داد که هر کسی از هر طایفه و جریانی برای مدیریت کردن باید آیتم‌ها و شاخصه‌های لازم را داشته باشد و صرف هم طایفه‌ای بودن و هم جریانی بودن برای مدیر شدن کافی نیست. و البته در چنینش های جدید نیز خالی از خطا و اشتباه نبود ...
  او تا آنجا که وزارتخانه‌ها و مدیران ارشد دولت با وی همراهی کردن از دخالت نمایندگان در فضای استان ممانعت کرد.
بخشی از وقت استاندار در وزارتخانه‌ها و سازمانها و بانک‌های خصوصی و دولتی در پایتخت برای اخذ اعتبارات و پیگیری طرح‌های کلان اقتصادی گذشت.
احمدی علیرغم فضای پرحاشیه سیاسی و جغرافیایی در سطح استان بجای ورود به حاشیه‌ها به توسعه برنامه‌های خود از جذب اعتبارات اشتعالزایی روستایی تا طرح‌های کلان پایلوت اقتصادی لنده و زیلایی، سدها و کارهای کلان دیگر پرداخت.
 پاسخگو کردن مدیران از هر جریان سیاسی و جغرافیایی در برابر مردم و نهادینه کردن فرهنگ پاسخگویی از مهمترین دستاوردهای علیمحمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد است.
او ابتدا خود شفاف و بی پرده پاسخگوی مردم شد و سپس مدیران کلان استان را وادار به توجه به خواسته‌ها، انتقادات و مطالبات مردم نمود.
توجه به حضور بانوان در عرصه‌های مدیریتی کلان و دستگاههای اجرایی و فرهنگی از ابتکارات استاندار دوم دولت اعتدال در کهگیلویه و بویراحمد است؛ بطوری که مدیرکل تعاون، کار و امور اجتماعی یکی از موفق‌ترین دستگاههای اجرایی استان با مدیریت یک بانو در سال ۱۳۹۷ قلمداد شد.
توجه ویژه احمدی به حضور جوانان در عرصه‌های مدیریتی و اعتماد ویژه به نسل جوان و همچنین مدیر سازی و کادرسازی جدید در عرصه مدیریتی استان از جمله کارهای ماندگار ایشان است.
 برگزاری جلسات و کارگروه‌های تخصصی بصورت منظم و علمی از جمله اقدامات توسعه محور علیمحمد احمدی بود.
 احمدی در تمامی جلسات تخصصی دست بالا و برتر را از همه مدیران اجرایی و دانشگاهی و کاملاً تخصصی نشان داد توصیه‌های علمی و برنامه محور نماینده عالی دولت در جلسات، مدیران را وادار به کار و تلاش بیشتر می‌نمود.
مسیر احمدی برای مدیریت علمی و فکری بر عرصه دانشگاههای استان بر کسی پوشیده نیست.
احمدی عملاً تلاش کرد تا فضای علمی دانشگاهها را از فضای سیاسی و قومیتی جامعه دور کند، او در اولین اقدام خود مدیریت دانشگاه مادر استان را از دست ستادهای انتخاباتی و طایفه‌ای آزاد کرد و به مدیری آکادمیک و توسعه گرا واگذار کرد.
دانشگاه یاسوج را در فرایند مدیریت علمی و اجرایی سهیم کرد؛ بطوری که بیشترین حجم تفاهم نامه‌های بین بخش‌های اجرایی و دانشگاهها در دوره مدیریتی علی محمد احمدی تنظیم گردید.
 حال رفتن علی محمد احمدی از استانداری کهگیلویه و بویراحمد خطایی جبران ناپذیر به دلایل زیر محسوب می‌شود.
_ صرف نظر از اینکه استاندار بعدی چه کسی باشد چه بومی و چه غیره بومی قطعاً تغییراتی در مسیر توسعه استان ایجاد خواهد کرد که نه تنها بر سرعت آن نخواهد افزود بلکه در بهترین حالت ممکن سرعت توسعه کارهای اجرایی، عمرانی و علمی را کند می‌نماید.
- تلاش احمدی رهانیدن قدرت از دست نمایندگان و اقتدار دولت و استانداری بود و قطعاً در آستانه انتخابات هر استاندار جدیدی برای بقای خود هم که باشد امکان حفظ این اقتدار را نخواهد داشت.
- در پایان هر آمدنی را رفتنی خواهد بود ولی ما مردمان کهگیلویه و بویراحمد قطعاً خدمات و زحمات کسانی را که حتی یک قدم برای این استان برداشته‌اند را به نیکی یاد خواهیم کرد.»
نام شما

آدرس ايميل شما

027
Iran, Islamic Republic of
بخشی از وقت استاندار در وزارتخانه‌ها و سازمانها به دنبال پست و مقام بالاتر بود عزیز دل نه به فکر مردم و استان نتیجه اونم تا دوروز دیگه روشن میشه
Iran, Islamic Republic of
میشه بگی کدوم توسعه
Iran, Islamic Republic of
ا رحمتش کنه
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1