کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت سیاسی | احسان حاتمی‌پور

در رثای شجاعت

21 ارديبهشت 1398 ساعت 12:38

نگارنده از روی منافع به لجن کشیده شده قومی و سیاسی امروزی دست به قلم نبرده است که اگر چنین بود ستایش طایفه گرایان مصیبت افزای این روزها شایسته‌تر بود. این‌ها را نوشتم و گفتم اما میدانم نقطه زنی‌های متوهمانه عده‌ای خریدار بیشتری دارد...


متن ارسالی: این روزها که سیاسیون رکاب آماده کرده‌اند تا به امید پیروزی بر ستون‌هایی از یقین و باور بالا روند و امیر فکرها و دلها و عقل‌ها شوند، در این بلوای پرآشوب، صداقت در کلام و شجاعت در رفتار به کیمیایی مفقود و ناپیدا تبدیل شده و جماعت سودا زده از صداقت و شجاعت فرسنگ‌ها دور می‌شوند. این هوای ناپاک و نفس‌های غیر واقعی تاب قول و عمل‌های انسانی و شفاف را ندارد. هر آنکسی که در جاده بی صداقتی همراه‌تر، عزیزتر و هر کس صادق‌تر، مورد لعن و کنایه و فشار مضاعف‌تر.
ملاحظه و مرور اخبار جراید و سایت‌های خبری در این دوران اخیر نشان از بروز و نمود چهره‌هایی دارد که به فراخور موقعیت شغلی و یا سیاسی و با اظهار نظرهایی خرق عادت گونه به دنبال چهره سازی از خود بوده و هستند.
بی شک فلسفه وجودی جمهوری اسلامی ایران و همچنین دلیل انتخاب حاکمیت اسلامی توسط مردم در انقلاب اسلامی 57، استقرار مدیران انقلابی در رأس مدیریت کشور برای برقراری عدالت و خدمت رسانی به مردم، به ویژه مستضعفین و پابرهنگان بود. تحقق آرمان‌های انقلاب و جلب رضایت مندی و حفظ اعتماد مردم بدون شک نیازمند مدیر انقلابی و باورمند به این آرمان‌هاست؛ مدیری که گفتار و وعده‌هایش با کار و تلاش انقلابی توام باشد و در راستای فقرزدایی و خدمت به محرومین (که از مهم‌ترین آرمان‌های انقلاب است)، از هیچ کوششی دریغ نکرده و فقط به شعار و وعده‌ها بسنده نکند، زیرا شعار و وعده‌ای که محقق نشود و حتی توسط وعده دهنده انکار شود و مردم آن را در زندگی خود لمس و احساس نکنند، چیزی جز دروغ گویی به ولی نعمتان و خدشه دار کردن اعتمادشان نسبت به نظام جمهوری اسلامی نخواهد بود.
در میان این حرفها و کنش‌ها تعدادی اندک خالصانه و بی پروا سخن گفته‌اند و جانب حق را رعایت نموده‌اند. مهندس سید حسین کاظمی، از آن دسته مدیران شجاع و بی حاشیه‌ای است که نه از باب حمایت نماینده‌ای خاص بلکه از روی صداقت و شجاعتی که دارد در میدان عمل همواره یل میدان دار مدیران انقلابی بوده است. مدیری در تراز جمهوری اسلامی که هرگز صداقت را قربانی مدیریت نکرد و برای این رفتار نیز تاکنون هزینه‌های زیادی متحمل شده است.
ثبات رفتاری و عملگرایی از ویژگی‌های این مدیر است که عملگرایی اش در صفحات مجازی و شبکه‌ها نمایش نمی‌رود. کاظمی موافق صراحت است و جسارت بیان ایده‌ها و منش‌ها و عقایدش را بدون پرده پوشی داشته و دارد... اما چه باید کرد که انسانهایی از این جنس در بازار مکاره سیاسیون خریداری ندارند...کاظمی را در مقام یک انسان می‌ستایم که انسانیت و اخلاق را رعایت کرده است و بر چهره دو چهره پردازان خطی تاریخی کشیده است... نگارنده از روی منافع به لجن کشیده شده قومی و سیاسی امروزی دست به قلم نبرده است که اگر چنین بود ستایش طایفه گرایان مصیبت افزای این روزها شایسته‌تر بود. این‌ها را نوشتم و گفتم اما میدانم نقطه زنی‌های متوهمانه عده‌ای خریدار بیشتری دارد...
------------------------------
احسان حاتمی‌پور


کد مطلب: 409546

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/409546/رثای-شجاعت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1