تاریخ انتشار
شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۸
کد مطلب : ۴۰۸۷۹۹
میرشکالی که رستم و شغاد نمیخواند به درخت دوخته خواهد شد/ نه باوی کابل است و نه رستمان در خواب؛

تاجگردون تا کجا می‌رود؟

سید رضا حسینی
۱۶
۲
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
تاجگردون تا کجا می‌رود؟
کبنا ؛به نام نامی دوست که هرچه داریم از اوست ...
این روزها همه درحال یارگیری برای آینده انتخاباتی خود هستند هر فرد طیف یا گروه یا کلونی را برای خود نشان کرده است. مرسوم‌ترین روشها در انتخابات یارگیری جدید و حمله به کلونی‌های رقیب بوده و هست.
 تاجگردون نیز این روزها غافل از خیمه خود سخت بدنبال یارگیری و دادن امتیازات مختلف و به نوعی باجهای متفاوت به گروهها و طوایف مختلف است. نوعی بازی خطرناک در شرایطی متفاوت‌تر ازهمیشه شرایطی که با نگاههای مختلف انتخاباتی همراه ست. مهم‌ترین بخش در هر انتخاباتی حفظ و قوام نیروهای خودی است تا بتوان در شرایط حساس از آنها استفاده نمود.
 در دو دوره نمایندگی تاجگردون فراز و فرودهای متفاوتی برای ایشان در حوزه انتخاباتی رخ داده است که گاها می‌توان به وضوح ملاحظه کرد که حفظ و جایگاه افراد برای ایشان در مواقعی خطری بزرگ بوده و ایشان تنها راه را فقط در حذف گزینه‌ها دیده‌اند. این بازی ابتدا با نام هادی زارع پور شروع شد، مردی آرام متین و دارای پیشینه روشن و تفکری مشخص در عرصه سیاست و اصلاحات.
تنها راه کنار گذاشتن هر فرد در جریان فکری اصلاحات برای تاجگردون دادن پست و جایگاه حتی الامکان بیرون از گچساران است که هادی زارع پور نیز از این قاعده مستثنی نبود.
 نفر دوم و شاید تاثیرگذارترین فرد برای تاجگردون در منطقه عبدالرحیم رحیمی بود که با همه توان در راستای اقتدار و رشد سیطره تاجگردون گامهای محکم و استواری برداشت، کسی که حاج بهرام دستانش را بعنوان گزینه بعد از خود بالا برد اما به مرور و با بیماری غلامرضا همه چیز رنگ دیگری به خود گرفت و شایعاتی مبنی بر تغییر رفتار رحیمی و آغاز تحرکات انتخاباتی به گوش می‌رسید به گونه‌ای که شایع شد ایشان چند نشست نیز برگزار کرده است و البته کیست که نداند رحیمی بی میل نیست صندلی پر درد سر فرمانداری را با تخت نمایندگی مجلس عوض کند؟
پس از بهبود تاجگردون و بازگشت به عرصه سیاست و انتخابات تنها راهی که برای رحیمی به ذهنش رسید تحت فشار قرار دادن وی و اجبار به رفتن بود که به خوبی اجرا شد.
البته این اتفاق برای تاجگردون جایی شیرین‌تر شد که موسی خادمی استاندار لرستان که همواره از کار رحیمی رضایت داشت ایشان را به فرمانداری بروجرد گمارد، جایی که در نظر تاجگردون عرب نی انداخت، تصاویر بسته چهره رحیمی در روز تودیع و معارفه خود گویای این حکایت قدیمی است.
گزینه سوم عبدالکریم عبدی پور نیمدوری بود که با وعده فرمانداری و ریاست آموزش و پرورش فقط خلسه‌ای برایش بجای گذاشت تا دل طرفداران پروپاقرص اصلاحات در حوزه باوی را خدشه دار کند، عده‌ای میگویند طرح نام عبدی پور نیز بازی دیگری از سوی تاجگردون بود تا از آن طریق بتواند سران اصلاحات گچساران را منفعل نگه دارد تا کار خود را به سرانجام برساند.
قربانی بعدی سیاست تاجگردون ظهرالدین پورالحسینی بود که ایشان به واسطه تجربه و تسلط و ندادن امتیاز به دفتر نمایندگی و بیت تاجگردون مورد غضب مرد مجلس نشین قرار گرفت و کنار گذاشته شد.
و اما نفت مهمترین حوزه تاثیرگذار در شهرستان چه از لحاظ جمعیتی و چه وسعت و چه ترکیب.
 نفت میوه‌ای بود دست نخورده که پس از سیاسی شدن در زمان حسینی نظم و دیسیپلین و اقتدار همیشگی‌اش را از دست داد تا پس از آن سیاسیون از بیرون گود برایش تصمیم بگیرند.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000408/nf00408799-1.jpg
تاجگردون اما بعد از پاکدل گزینه‌های مختلفی را در قالب مدیر در نفت گمارد، گزینه‌هایی غیربومی که برای انجام مأموریت‌های محوله از خیابان مدرس یکی یکی می‌آمدند و چند صباحی بعد پس از مصرف غزل خداحافظی می‌خواندند.
 آخرین نفر قرعه بنام یک بویراحمدی جوان از حوزه سردسیر رسید، صیدالی از زمان تصدی گری اش در نفت بسیار محافظه کار بوده و در ظاهر گاهی به نعل گاهی به میخ کارهای خود را پیش می‌برد و البته در پشت پرده به صورت دستوری مهم‌ترین حذف‌ها را در نفت رقم زد.
 کوچ اجباری سعید غلامی و حذف به ناحق مرد محجوب نفتی‌ها (سید فاخر موسوی) که تنها بخاطر اشتباهی فاحش از افرادی دیگر باحکمی عجیب بدون هیچ حمایتی جابجا شد.
 جالب است بدانید که اتفاقی که بهانه حذف موسوی قرار گرفت پس از ایشان در مدت مدیریت نعمت اسدی به کرات اتفاق افتاد اما با حمایت مدیرعامل همراه بود و اتفاق خاصی گریبان او را نگرفت.
 هر روز به نیروهای وفادار و اصیل نفت فشارهای بیشتری وارد می‌شود و حمایتها به مراتب کمتر می‌شود.
 داستانی عجیب از حوزه‌ای بزرگ و تاثیرگذار.
 باوی که از گذشته تا کنون به یاد ندارد فرزندش را رها کرده باشد اکنون شاهد است هر روز فرزندی از فرزندانش توسط مهاجری پر زور که هر بار و در هر جمعی به فراخور علاقه آن جمع تغییر ایل داده و گاه باوی و گاه بویراحمد و حتی گاهی واو ما بین کهگیلویه و بویراحمد می‌شود کنار گذاشته می‌شود. تکرار این وضع زنگ خطری است برای فردی که خود را مدیون مردمی می‌داند که تمام قد از ایشان حمایت کردند اما امروز با بی مهری و کج سلیقگی فرزند خود قرار گرفته‌اند ....
داستان شاهنامه‌ای که شاید پایان خوشی برای نماینده نداشته باشد ...
----------------------------------------
سید رضا حسینی
----------------------------------------
نام شما

آدرس ايميل شما

واقع بین
Iran, Islamic Republic of
مطلب زیبا و درناکی بود. بله با این واقعیت باید سوخت و ساخت!
واقعییت
United States
امکان نداره قدرت کسی رو که خون بویراحمد تو رگشه داشته باشه...
تاجگردون خون بویراحمد تو رگشه حتی اگه برای حفظ منافعش جار بزنه من باوی هستم،یا در دامان قشقایی بزرگ شدم...
Iran, Islamic Republic of
سید قدرت یادش نمی آید چقدر به تحصیل کردگان باشت بی اعتنایی ودرقالب گزینش به همراه یارانش عنبری که از هزاران باوی برایش عزیزتر بود همه را رد میکرد وحالا شده کاندید مجلس آن دور اگر اصلاح طلبان نبودند چمش مجلس را نمیدید چقدر درهمین بهره عنا به دانش آموزان درگزینش ظلم شد ما هیچ وقت این رفتارش را ازیاد نمیبریم.درآن دور قول داد جبران کند ولی فقط چند نفر از اقوام خودش را دردست گرفت .برود همان افراد برایش رای جمع کند .تاجگردون هم برای ما کارشخصی نکرده ولی دردسری هم برای ما نبوده
ظلم
Iran, Islamic Republic of
بقیه رو نگفتی حافظی نژاد را که بچه باشت و داماد میرظهراب بود باآبروش بازی
و بعد یه نفر یاسوجی جاش گذاشت به امید استانی شدن انتخابات جالب اینجاست تمام همکاران حافظی در عوض مخالف تاج شدن
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
حیف زحمات حاج رحیمی که برای گچساران وعمری که دراین راه گذاشت ان شاالله هرجاهستن خداوندمحافظ ونگهدارشون باشه وسربلندوسلامت باشن
ابران
Iran, Islamic Republic of
اقای عبدی پور برای پست فرمانداری و اموزش و پرورش پرونده داشتن که انجام نشد.همه میدونن.تاجکردون هم خیلی تلاش کرد و برا اموزش و پرو رش تاییده رو گرفت که جناب عبدی پور خودش قبول نکرد.دیگران هم بهتره بدونن هیچ پست و سمتی همیشگی نیست.بهر حال یه روز میان و یه روز هم باید برن.
Iran, Islamic Republic of
درود بر مرد بزرگ نیمدور و کدخدازاده عبدی که دست بوس نکرد.و سزش را بالا گرفت.
Iran, Islamic Republic of
درود بر مرد بزرگ نیمدور و کدخدازاده عبدی که دست بوس نکرد.و سزش را بالا گرفت.
Iran, Islamic Republic of
درود بر مرد بزرگ نیمدور و کدخدازاده عبدی که دست بوس نکرد.و سزش را بالا گرفت.
گچساران
Iran, Islamic Republic of
اینطور هم نیست عزیز،ایشون تا اسم پست و مقام رو شنیدن شبونه اسبابکشی کرد از اصفهان اومد گچساران.ولی بعد مشکلاتی پیش اومد براش، که دیگه نشد که بشه.
الف
Iran, Islamic Republic of
ایجاد تعصب بیجا. باوی باوی یعنی چی
Iran, Islamic Republic of
نه مالیه
سلامت
Iran, Islamic Republic of
کارشون حمایت از مدیر کنونی منابع طبیعی استان بود، اونجا که . هدایت خواه رو قدرت داد تا برای زارع زد و بند کنه
ض محمودی
Iran, Islamic Republic of
اقای حسینی این حرف ها خریداری ندارد
Iran, Islamic Republic of
سلام.اگه گچساران تاجگردون را نمی خواد لطفا ایشان را قرضی به کهگیلویه بدید.مثل اینکه خوشی زده زیر دلتون
Iran, Islamic Republic of
این بار بذارید آروم باشیم .وحق ندارید دوباره همان افراد تکراری را در خونه ها بیاورید .اگر .این بار باید صندوق ها خالی ازروستاها برگرده مخصوصا بهره عنا .آقای حافظی رای به همه داده وجزنیروهای بهره حساب نمیشه وحتی فرماندارهم جز نیروهای بهره نیست .مارایمان دربهره جداست وکاری به کته نداریم البته هیچ وقت آن ها هم برای ما کار نکردند
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
فایل های مرتبط
1