تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۱۰
کد مطلب : ۴۰۸۶۹۶
به جای پاک کردن صورت مسئله؛ خود مسئله را حل کنید:

ترک تحصیل دانش آموزان صحت دارد/ فرار آموزش و پرورش دیشموک از واقعیت

۱
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
ترک تحصیل دانش آموزان صحت دارد/ فرار آموزش و پرورش دیشموک از واقعیت
کبنا ؛به جای پاک کردن صورت مسئله؛ خود مسئله را حل کنید:

✍درخصوص اظهارات امام جمعه دیشموک؛ مطالبی در رسانه ها منتشر و دررابطه با مطلب" ترک تحصیل دانش آموزان"؛ تکذیبیه ای از سوی اداره آموزش و پرورش منتشر شد.

یکی از مخاطبان این رسانه خبری؛ درخصوص تکذیبیه اداره آموزش و پرورش دیشموک توضیحاتی ارائه که در ذیل می آید.

✅در ابتدا گفته شد که هیچگونه ترک تحصیلی در روستاهای دیشموک برای سال جاری وجود نداشته که لازم است عرض کنم که فقط در روستاهای پای پره و رودسمه بیش از7نفر طی دوسال اخیر از دانش اموزان که اکثرا در پایه ششم که باید امسال پایه "هفتم" یا متوسطه اول را بگذرانند؛ از تحصیل جامانده اند؛ لذا اگر این مورد از نظر شما ترک تحصیل نیست، پس چه نامی دارد؟؟؟البته گزارشات موثق میدانی دریافتی ما حاکی از ترک تحصیل تعداد زیادی از دانش اموزان بخش در سنین مختلف است و تکذیبیه اداره آموزش و پرورش مصداق فرار از واقعیت و پاک کردن صورت مسئله می باشد.


درخصوص مطلبی که گفته شد بدون اطلاع و استناد به منابع غیرموثق مطالبی ذکر و در رسانه ها منتشر شد و دانش آموزان انتقالی با عنوان ترک تحصیل محسوب شده؛ عرض داریم فرق بین ترک تحصیل و انتقالی را میدانیم و آیا جاماندن بیش از 5 دانش اموز پایه ششم که امسال را باید در متوسطه اول باشند؛ترک تحصیل نیست؟؟ و ایا این امر اطلاعات دقیق نیست؟؟ شما درجریان حوزه کاری خود نیستید که جای تاسف دارد و یا متوجه بوده و قصد پاک کردن صورت مسئله را دارید.


🚫⛔مسوولان اداره آموزش و پرورش دیشموک بجای پاک کردن صورت مسئله،خود مسئله را حل کنید


درخصوص مطلبی که گفته می شود بدون اطلاع و هماهنگی و در تعطیلات نوروزی با کسب اطلاعات اشتباه قضاوت غیرمنصفانه و ناصحیح درمورد آموزش و پرورش است؛ عرض داریم تا جایی که ما تحقیق کردیم این ادعای ورود به مدارس در تعطیلات نوروزی کذب محض است و این نگاه شما به امام جمعه جای بسی تاسف دارد  و میتوان گفت قضاوت غلط شما درخصوص امام جمعه بی انصافی و غیرمنصفانه است که لازم است کمی در تحریر مطالب خود دقت شود.

دربند دیگری ذکر شد امام جمعه ابتدا مسائل را با متولیان امر مطرح و چاره جویی شود که در این راستا لازم است عرض کنیم که آیا مدیر آموزش و پرورش دیشموک تاکنون یکبار به دفتر امام جمعه مراجعه کرده که گزارشی از روند ارائه دهد یا از طریق تریبون نماز جمعه گزارشی داد؟؟! آیا نباید به احترام جایگاه امام جمعه، آموزش و پرورش دیشموک به امام جمعه دیشموک مسائل را گزارش داده تا ان شاءالله چاره جویی شود؟؟؟!!!


آیا بیان مشکلات منطقه و مطالبه گری و حق خواهی مردم محروم از طریق تریبون نماز جمعه حاشیه سازی است؟!! دراینصورت باید بگوییم این نوع دیدگاه منفی از سوی متولیان فرهنگی یعنی مدیر یک منطقه اموزش و پرورش؛ جای تامل دارد.

درجهت درج این مطلب که عنوان کردید ترک تحصیل باید با کمک دستگاهای مختلف علل یابی و همه به یاری اموزش و پرورش جهت رفع این معضل بشتابند؛ سوال ما اینجاست که تاکنون چندبرنامه برای رفع این معضل از سوی متولی تعلیم تربیت یعنی اموزش و پرورش انجام و یا برگزار شد؟؟!! دریغ از حتی یک جلسه توجیهی!!! که شما هم باید پاسخگو باشید که در این راستا سهل انگاری شده است.

درخصوص پارگرافی که تریبون نماز جمعه را متهم به جرم تشویش اذهان عمومی کرده؛عرض می کنیم که آیا ترک تحصیل بیش از 7 دانش آموز که ان هم فقط مختص چندروستا از بخش بزرگ دیشموک گزارش شد،؛ تشویش اذهان عمومی است؟ که انتظار داریم با اصلاح دیدگاه منفی و بسته خود کمی بخود بیایید و از اتفاقات احتمالی که شاید دراینده رخ دهد؛جلوگیری شود.

در مطلبی هم گفته شد که بگذارید فرهنگیان خودشان تصمیم بگیرند که لازم است به عرض شما برسانیم که انتظار است مدیریت شود تا ساماندهی شود؛ لذا جواب سربالای بگذارید خودفرهنگیان تصمیم بگیرند؛ درصورتی که فرهنگیان شایسته ی خوبی در سطح بخش جهت قبول این مسوولیت وجود دارد ولی معرفی نمی شود، توجیه کننده نیست.

در پایان حقیر اظهار دارم که معضل ترک تحصیل به هر دلیلی در روستاهای دیشموک در سال های اخیر روبه افزایش است و انتظار داریم همه مسوولان برای رفع این مشکل چاره جویی کنند.

ترک تحصیل دانش اموزان روستایی دیشموک صحت دارد و کذب اعلام کردن آن از سوی اداره آموزش و پرورش جای بحث و تامل و تاسف دارد که باید پاسخگو باشند.
به امید روزی که با فراهم شدن امکانات و شرایط تحصیل در دیشموک؛ هیچ دانش آموزی ترک تحصیل نکند.
نام شما

آدرس ايميل شما

دیشموک
Netherlands
وحید آهنگ...ایسه سی ایما نویسنده و مدافع امام جمعه وابیدی؟؟؟؟؟؟
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1