تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۳۳
کد مطلب : ۴۰۸۴۹۴
یادداشت|علیرضا کفایی

آمریکای منهزم

علیرضا کفایی
۱
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
آمریکای منهزم
کبنا ؛متن ارسالی: امروز و در آستانه روز پاسدار، ترامپ در اقدامی جاهلانه و خصمانه، خارج از شئونات سیاسی و بین المللی سپاه پاسداران را در لیست سازمانهای تروریستی قرار داد و بلافاصله نتانیاهو از وی تشکر کرد که واکنش شدید دولتمردان ایران و شورای عالی امنیت ملی و برخی چهره‌های سیاسی از هر دو جناح مطرح کشور را در پی داشت.
در بیانیه ترامپ به صراحت اعلام شده است «برای اولین بار در تاریخ خواهد بود که ایالات متحده بخشی از یک دولت دیگر را بعنوان یک سازمان تروریستی خارجی تعیین می‌کند»، اعترافی که حتماً در تاریخ خواهد ماند و بر بی اعتباری آمریکا نزد سایر ملل خواهد افزود.
صورت بندی اصلی مسئله این است که آمریکا، سپاه و بطور کلی ایران را تهدیدی جدی برای خود و ادامه سیاستهایش در منطقه و تهدید اسرائیل می‌داند. آمریکا هر راهی را رفته در برابر نیروی نظامی ایران و سپاه پاسداران و بخصوص سپاه قدس با مشکل مواجه شده و آنچه امروز اتفاق افتاد واکنش بزدلانه و از سر یاس و ناچاری برای آمریکا بود تا دلخوشکی باشد برای نوکران منطقه‌ای خود و نیز اطمینانی به اسرائیل که البته این حرکت ناشیانه نشان دهنده منهزم بودن آمریکا و ترامپ است.
تروریست خواندن بخشی از یک حکومت دیگر نقض صریح تمام هنجارهای بین المللی است و مشخص می‌کند که ترامپ نتوانسته با سیاستهای شدید بازدارنده و تحریمهای ظالمانه و فراگیر علیه ایران موفقیتی بدست آورد، ترامپ فراموش کرده که توانایی ایران منبعث از ملت ایران است نه از دولت و حاکمیت سیاسی و در این قمار تازه به ملت ایران باخته است زیرا هر اختلاف نظر و انتقادی که در مسائل سیاسی و داخلی وجود داشته باشد بی هیچ تردید ملت با انسجام و یکپارچگی از همه بخشهای نظام دفاع خواهند کرد، چه تحریم باشد ملت در برابر آن ایستاده و مقاومت می‌کند چه تروریست نامیدن سپاه باشد باز هم ملت در برابر آن موضع خواهند گرفت و اتفاقاً این مسئله موجب خواهد شد تا وحدت ملی و حمایت از نیروهای مسلح تقویت شود و در این شکی نیست اما افسوس از خود گم کردگانی است که شاد و شنگول از روزهای گذشته شروع به پایکوبی کرده و در فضای مجازی و در نظرات خود به استقبال تصمیم این دیوانه رفتند، اینان شجره خبیثه ای هستند که مزدور اجانبند و به کمترین مزدی حیثیت و آبروی خود و ملیت و کشور خود را می‌فروشند، نمونه بارز آن سازمان تروریستی منافقین است که سر ازپا نمی‌شناسند و جهالت چند دهه و داغ آدمکشی و ترور کودکان و زنان و سالمندان و مردان و بزرگان کشور خود را بر پیشانی دارند و افراد فریب خورده‌ای که تصور می‌کنند با این اقدام آن دیوانه خبیث؛ برایشان فرجی می‌شود که عادت به هرزگی دارند و با هرزگان دمخورند.
مردم ایران با همه اختلاف نظرها در کنار نیروهای مسلح خواهند ایستاد و از سپاه پاسداران در این سناریوی از هم اکنون شکست خورده حمایت خواهند کرد.
ای درختان عقیم ریشه‌تان در خاک‌های هرزگی مستور
یک جاودانه‌ی ارجمند از هیچ جاتان رست نتواند
ای گروهی برگ چرکین تار چرکین بود
یادگار خشکسالی‌های گرد آلود
هیچ بارانی شما را شست نتواند
--------------------------------------
 
علیرضا کفایی
نام شما

آدرس ايميل شما

کارشناس
Iran, Islamic Republic of

خیلی برایت متاسفم.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1