تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۴۱
کد مطلب : ۴۰۷۷۵۷

حکومت خودمختار گچساران با فرمانداری محدود مرکزی!

۲
۱
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
حکومت خودمختار گچساران با فرمانداری محدود مرکزی!
کبنا ؛
این نوع کلام و ژست، آنجایی نشات می گیرد که در مسیری قرار بگیریم که خود را محور کلیه اتفاقات و حوادث بدانیم.
به عنوان مثال در طرح ملی چهاربانده کردن جاده ای که از بهبهان تا شکافتن تنگه ابوالحیات می گذرد، که طرحی ملی  برای اتصال جاده ترانزیتی شرق و غرب کشور می باشد. وقتی چهاربانده شدن خروج و ورودی شهر خود را  بنگریم یا در طرح ملی دیگری مثل اتصال شمال کشور به بنادر جنوبی، فقط تونل روستای دیل را  ببینیم و آن را به خورد توده سطحی نگر دهیم!
باید هم تلاشهای نظام مرکزی را گم کنیم و تلاشهای خود را محور قرار بدهیم و پشت تریبون در میادین و خیابانهای شهر، داد گریز از مرکز برآوریم و دیکتاتورمابانه شعار (ما تعیین می کنیم چه کسی انتخاب شود) سر دهیم!
خاصیت این نوع حکمرانی در تعامل با حکومت مرکزی آنجاییست که بتواند از ظرفیت آن به نفع مصالح خود در منطقه استفاده کند!
مثلا وقتی بتواند از قبل کلنگ زدن طرحی ملی یا تونل روستای دیل، نفع حاکمیتی ببرد در بوق می شود اما از آنطرف سدی مانند چم شیر چون فرصت استفاده تبلیغاتی را ندارد بی تفاوت رد می شود. به همین دلیل است که  کارگران سد به جای دفتر نماینده که حکمرانی حکومت به اصطلاح خودمختار را یدک می کشد، جلوی ساختمان فرمانداری که نماینده حکومت مرکزی است، تجمع اعتراض آمیز برپا می کنند.با تمام این تفاسیر برداشتن این حکمرانی های شاهدا خودمختار، برای نظام مرکزی آنچنان سخت نیست که نه نیاز به رفراندوم عمومی و یا اقدام نظامی داشته باشد بلکه با طرحی قانونی مانند استانی کردن انتخابات، برای همیشه هم این امپراطوری های کوچک و امثالهم و هم نخبگان شهری مانند گچساران را با هر تفکری از میان بردارد.


.............................
مصطفی جوزانی
نام شما

آدرس ايميل شما

باران
Iran, Islamic Republic of
بهتر از تاجگردون گزینه ای در حال حاضر نیست اگر خودش اومد باید بهش رای دادهر عقل سلیمی اینو میگه, در غیر این صورت فاتحه این شهر باید خوند با این کاندید ها
Iran, Islamic Republic of
مصطی از کوزه همان طراود که در اوست چرا خود را عقل کل میدانی ومردم نادان و نا آگاه مردم خوب وبد را تشخیص میدن این اصطلاحات تاریخ مصرف گذشته فقط به درد شخص مبارک نویسده میخوره هنوز متوجه نشدی که عصر انفجار اطلاعات است هنوز اندر خم هیچ کوچه ای مردم تمام ادبیات سیاسی واقتصادی واجتماعی را با نمره بیست پاس کرده اند شما سرخوردگان و واماندگان سیاسی دنبال تک ماده ایدفکر خوب عقل سالم وخوب در وجود انسانهای با بینش ودانش سالم است. تا به حال شده یک کار خوب وپیشرفت خوب را محکوم نکرده باشی مقداری وجدانت را بیدار کن مقداری انصاف داشته باشید
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1