تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۲
کد مطلب : ۴۷۵۵۵۳
در گفت‌وگو با خبرنگاران مطرح شد

کهگیلویه و بویراحمد رتبه برتر در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ / عسکری اولین معاونی که ممتاز اعلام شد/ کهگیلویه و بویراحمد به‌زودی میزبان هیئت عمانی خواهد بود / شرکت نفت و گاز یاسوج راه‌اندازی می‌شود

۱۶
۰
کهگیلویه و بویراحمد رتبه برتر در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ / عسکری اولین معاونی که ممتاز اعلام شد/ کهگیلویه و بویراحمد به‌زودی میزبان هیئت عمانی خواهد بود /  شرکت نفت و گاز یاسوج راه‌اندازی می‌شود
کبنا ؛
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: هر ساله در نمایشگاه‌های بین‌المللی پتانسیل‌های صادراتی و توانمندی‌های صادراتی کشور در معرض دید قرار می‌گیرد و امسال ایران اکسپو ۲۰۲۴ با ویژگی‌های خاصی برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز، سید احسان عسکری در خصوص دستاوردهای استان کهگیلویه و بویراحمد در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو) که با مشارکت بیش از ۲۰۰۰ هزار تجار و بازرگان از ۸ تا ۱۲ اردیبهشت‌ماه برگزار شد، افزود: زنجیره‌های ارزش راهبردی تولید که به‌عنوان یک دستور کار در فضای اجرایی کشور و دولت وارد شده بود موردنظر قرار گرفته بود و محوریت این نمایشگاه زنجیره‌های ارزش راهبردی تولید بود.
وی تأکید کرد: این استان چهار زنجیره ارزش راهبردی تعریف کرده بود که یکی از آن‌ها گیاهان دارویی بود که استان توانسته در سطح کشور تراز بسیار بالایی را شکل دهد و در حوزه کشت و فراوری و تولید محصولات نهایی گام‌های خوبی برداشته شده است.
معاون استانداری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در زمینه آبزی‌پروری ۲۳ هزار تن‌ماهی سردابی قزل‌آلا استان پرورش می‌دهد که اکنون گردش مالی استان افزون بر چهارهزار میلیارد تومان است.
وی تأکید کرد: در حلقه‌های اولی این صنعت که تولید تخم چشم زده است کل کشور به‌ویژه این استان خلأ تولید وجود دارد که این تخم چشم زده از کشورهای اسپانیا و فرانسه و کشورهای دیگر وارد می‌شود.
عسکری ابراز کرد: این مهم علاوه بر ارزبری، مشکلات دیگری همچون آلودگی از نظر بهداشتی و دامپزشکی دارند که باعث بیماری آبزیان می‌شود.
وی ابراز کرد: در خصوص خوراک آبزیان استان کهگیلویه و بویراحمد تولیدی نداشت و خارج از استان کهگیلویه و بویراحمد وارد می‌شد و بخش فراوری و بسته‌بندی هم مشکل وجود داشت. در همه این زمینه‌ها ما برنامه‌های خوبی را اجرا کردیم. گام‌های خوبی را در این حوزه برمی‌داریم که در سطح ملی هم ممتاز و قابل‌توجه است. 
وی با اشاره به ظرفیت استان در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی، ادامه داد: استان کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ پتانسیل‌هایی که دارد چهارفصل است و بخشی مناطق نفت‌خیز هستند.
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اولین پتروشیمی استان کهگیلویه و بویراحمد در تیرماه سال گذشته به بهره‌برداری رسید و ۲ کارخانه پلی‌اتیلن در دست اجراست که یکی از آن‌ها ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی و دیگری ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
وی ادامه داد: هفته گذشته نیز با حضور معاون اجرایی رئیس‌جمهور مینی پالایشگاه دهدشت کلنگ‌زنی شد و پتروپالایشگاه دیگری هم در دستور کار قرار داده شده است و دنبال مجوزهای نهایی هستیم.
عسکری افزود: اوره و آمونیاک و یک پتروشیمی دیگر هم در دستور کار قرار داده شده است. چهار میدان جدید در مناطق سردسیری استان کهگیلویه و بویراحمد را که درگذشته کشف و پلمب شده بودند را در دستور کار قرار داده‌ایم.
وی تأکید کرد: رایزنی‌های لازم با وزارت نفت در خصوص میدان گازی مختار، میدان نفتی شورم، میدان نفتی ریگ و دودرو هم انجام شده است.

معاون اقتصادی استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: شرکت نفت و گاز یاسوج هم تشکیل خواهد شد و با راه‌افتادن این میدان‌ها اشتغال بسیار قابل‌قبولی ایجاد خواهد شد. در کنار آن درآمد افزایش پیدا خواهد کرد و از آسیب‌های اجتماعی کاسته خواهد شد.
عسکری افزود: در حوزه مباحث اجتماعی و اقتصادی بخش عظیمی از مشکلات را مشتقات بیکاری می‌دانیم که در این راستا برنامه‌های تیم اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد به‌خوبی پیش می‌رود.
وی بیان کرد: گردشگری یکی دیگر از پتانسیل‌های استان کهگیلویه و بویراحمد است که در مناطق سردسیر و گرمسیر استان جاذبه‌های بسیاری وجود دارد.
معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: منابع بسیار خوبی به این حوزه‌ها در استان تزریق شده و پروژه‌های خوبی تعریف شده است و در چهار حوزه کار به‌خوبی پیش می‌رود.
عسکری افزود: آقای وحیدی با حضور در این نمایشگاه با شنیدن ویژگی‌های نان بلوط اعلام کردند که بلوط به‌عنوان یکی از زنجیره‌های ارزش راهبردی تولید استان در دستور کار قرار بگیرد و در کنار چهار محور دیگر پنجمین زنجیره ارزش راهبردی تولیدی تعریف شد.
وی ادامه داد: ساماندهی، تأمین منابع، مدیریت و نظارت، اطلاعات برداری و داده‌سازی ساختاری بود که در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴، استان ارائه داد و استان ما در زمره چهار استان برتر ملی قرار گرفت.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: معاون استاندار به‌عنوان معاون ممتاز شناخته شد و راهبر استان (دکتر جعفری) به‌عنوان راهبر ملی شناخته شد و افتخاراتی بود که در این نمایشگاه کسب شد.
وی ادامه داد: امسال افزون بر ۲ هزار تاجر، سرمایه‌گذار و بازدیدکننده خارجی از نمایشگاه ایران کسپو دیدن کردند که رایزنی‌هایی هم انجام گرفت و افزون بر ۲۵۰ مذاکره خرد و کلان وجود داشت.
 عسکری تأکید کرد: مهم‌ترین مذاکره با یک هیئت عمانی بود که در حوزه‌های مختلفی سرمایه‌گذاری می‌کنند و از جمله گیاهان دارویی، صنایع غذایی و خوراک آبزیان بسیار مشتاق و مطالبه‌گر بودند که از محصولات استان استفاده کنند.
معاون استاندار تصریح کرد: برای خرید محصولات باغی به‌ویژه سیب استقبال بسیار خوبی داشتند و قرار شد به‌زودی از این استان بازدیدی داشته باشند.
ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران - اکسپو ۲۰۲۴، رویدادی برجسته و تأثیرگذار به‌عنوان یکی از معتبرترین نمایشگاه‌های بین‌المللی در ایران، بستری منحصربه‌فرد برای تبادل فرهنگی تجاری و فناوری میان ایران و جهان است و این نمایشگاه به‌صورت سالیانه برگزار می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
ها جون خوت
Iran, Islamic Republic of
..عمرا معاون استاندار میشد
Iran, Islamic Republic of
آمار سازی
استان
Iran, Islamic Republic of
از نظر فلاکت و محرومیت هم استان اول شدیم
جمع کن بساطتت رو
سپنتا
Iran, Islamic Republic of
درود کبنا
جون خوت کم گپ پیک بزن تو اگر راست ایگفتی اول فرودگاهت راه می انداختی
سی سخت
Iran, Islamic Republic of
با عرض تشکر و خداقوت خدمت دکتر عسکری و هر اندیشمندی که به خدمت مردم بیاندیشد و بکوشد.
United States
خدا به داد مردم برسه
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
چع برده بودن اکسپو که برتر شدن؟! تولیدات کدوم ابرکارخونه استان ؟
Iran, Islamic Republic of
هیأت عمانی و عراقی قبلاً هم به استان آمده بودن
با حلوا حلوا گفتن دهان شیرین نمی شود
محمد
United Kingdom
من نمی دانم این آمارهای که شما بیان می کنید کجای این استان اتفاق می افتد که با ذربین هم دیده نمی شوند
کشور گرفتار حرف درمانی شده
12
Iran, Islamic Republic of
یکی از اقداماتی که می توان استان را مطرح کرد برگزاری نمایشگاه ها در استان است متاسفانه در امسال هنوز حتی تقویم نمایشگاهیی ارایه نشده است چه برسد به برگزاری نمایشگاه. این ضعف بر میگرده به مدیریت اقای عسکری . چون از مدیر ضعیف شرکت نمایشگاه ها حمایت میکنه. حالا اقای عسکری بیاد و ‍ اکسبو را بدن
Iran, Islamic Republic of
در آئین اختتامیه این نمایشگاه از غرفه استان کرمان که جزء پنج غرفه برتر کشور شناخته شد، تقدیر به عمل آمد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان در این آئین لوح تقدیری به امضای معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور دریافت کرد.
Iran, Islamic Republic of
بر اساس ارزیابی های صورت گرفته از سوی نهادهای برگزار کننده، غرفه استان یزد به عنوان غرفه برتر این نمایشگاه معرفی شد.
ککا
Iran, Islamic Republic of
از سالی که یادم می آید تو الان آقای جعفری با یک مشت کاغذ می خواهد یاسوج را گلستان کند، اما هر روز بدتر از دیروز.
دولت آمار ساز، دست آورد آمار سازي!
سعادت
Iran, Islamic Republic of
دنیا برای پیشرفت به افکار بزرگ و خلاق احتیاج دارد
ذهن های که در عین پاکدستی و صداقت به پیشرفت بشریت فکر کنن
دکترعسکری
نمونه یکی از افراد توانمندی است که برای پیشرفت ایران ارزشمند است
مردی بی ادعا و نخبه در علم اقتصاد
امان از حسادت ها و خودتحقیری های بعضی افراد در استان
باید به رشد و ترقی نیروهای انقلابی کمک کرد تا زمینه پیشرفت استان فراهم گردد
استان را فکرهای پاک و خلاق و متعهد و متخصص به پیشرفت و رشد می رساند
همدیگر را تکریم و احترام کنید و بدون بغض و کینه همه برای رشد استان تلاش کنیم
یکی با قلم نیکو و عادلانه خود
یکی با تلاش متعهدانه در دوران مسولیت
ویکی هم با امر به معرف و فعل نیکو

به امید استانی سرافراز
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1