تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۰
کد مطلب : ۴۷۴۷۰۱
در جمع خبرنگاران مطرح شد

رئیس اتاق اصناف بویراحمد: نان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد قاچاق می‌‌شود

۱
۱
رئیس اتاق اصناف بویراحمد: نان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد قاچاق می‌‌شود
کبنا ؛رئیس اتاق اصناف شهرستان بویراحمد گفت: اتاق اصناف هیچ دخل و تصرفی در قیمت‌گذاری شن و ماسه ندارد؛ اما شاهد تلاش‌های دلسوزانه مدیران سازمان صنعت و معدن و معاون اقتصادی در خصوص عدم افزایش بی‌رویه قیمت شن و ماسه بودیم.
 به گزارش کبنا، مهرداد الهی روز گذشته در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اوایل سال افزایش قیمت کالاها و خدمات بنا با دلایل متعدد از جمله ماشین‌آلات، حامل‌های انرژی، ادوات و نیروی کار بیمه و مالیات اجتناب‌ناپذیر است. 
الهی به قیمت پایین برخی از اقلام در شهر یاسوج اشاره کرد و افزود: در بحث قیمت گوشت و نان قیمت پایینی داریم قیمت مرغ در این شهر به نسبت بسیاری از شهرها متعادل‌تر است موید گفته‌های من در خصوص نان این است که ما الان در استان قاچاق نان به سایر استان‌ها داریم.
 وی افزود: در بحث نان به بهبود کیفیت نان تأکید داریم و سعی معاون اقتصادی استاندار و مدیر صنعت معدن تجارت بر رضایت‌مندی حداکثری مردم است.
 رئیس اتاق اصناف شهرستان بویراحمد تعداد پروانه کسب‌های صادر شده در سال ۱۴۰۲ را ۲ هزار و ۵۶ مورد عنوان کرد و افزود: از این تعداد یک هزار و ۴۴۹ مورد صدور پروانه و ۶۰۷ مورد تمدیدی بوده است که از تمدیدی‌ها ۴۷۶ مورد منقضی شده، تغییر صنف و آدرس بوده است.
مهرداد الهی در ادامه به روزهای پرکار سازمان بازرسی اصناف در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و افزود: در سال گذشته ۶ هزار و ۵۰۰ مورد بازرسی از صنوف داشتیم که منجر به صدور  ۴ هزار و ۳۹۰ اخطاریه شد.
 وی خاطرنشان کرد: سال ۱۴٠۲، یکهزار و ۱۶۱ شکایت دریافتی با محوریت بخش نظارت و بازرسی داشتیم که ۱۱٠ مورد به تعزیرات معرفی و ۸۸۵ مورد حل و فصل شد و ۴۱ مورد پرونده در دست اقدام است.
 رئیس اتاق اصناف شهرستان بویراحمد  با بیان اینکه عمده تخلفات اختلاف بین خریدار و فروشنده بوده و اغلب شکایت‌ها در بحث خدمات، کم‌فروشی و گران‌فروشی است، بر پیگیری لازم در این موارد خبر داد.
 الهی اضافه کرد: در حوزه اجرائیات نیز یک هزار و ۸۵۱ مورد انجام و ۲۱۰ صنف متخلف پلمب شدند.
 رئیس اتاق اصناف استان کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر توسعه آموزشی، گفت: در سال قبل ۲۴ دوره آموزشی اجرا و دو هزار کارت آموزش و شرکت در این کلاس‌ها صادر شد.
 وی افزود: تفاهم‌نامه با دانشگاه فنی یاسوج منعقد شده و بحث آموزش را به شکل تخصصی برای صنوف خدمات‌رسان  گسترش خواهیم داد.
 الهی ابراز داشت: در سال گذشته شش میز خدمت در مصلی برگزار و پاسخگوی نیازها و سؤالات مردم بودیم.
 رئیس اتاق اصناف مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال ۱۴٠۲ سه نمایشگاه شامل نمایشگاه پاییزه با محوریت مدارس، نمایشگاه یلدانه و نمایشگاه عیدانه برگزار شدند.
 رئیس اتاق اصناف مرکز کهگیلویه و بویراحمد به شرایط بازار یاسوج در زمان کرونا اشاره کرد و افزود: متأسفانه بازار در زمان کرونا و پس از آن از هیچ حمایت دولت برخوردار نبود و الان نیز نیست در زمینه دریافت تسهیلات با سود کم بلاعوض و حتی با بهره بالا بی‌نصیب بوده است.
 وی تصریح کرد: در بحث مالیات دولت سال‌به‌سال فشار سنگینی به بازار وارد می‌کند مهم‌ترین چالش و دغدغه بازار در سال‌های جاری بحث مالیات است مهم‌ترین شرایط بحث کسب درآمد در سطح شهر یاسوج نسبت به دیگر استان‌ها بسیار متفاوت است ما عرضه کالا نسبت به جمعیت چندین برابر است و همین مهم باعث می‌شود حاشیه سود پایین باشد.
 وی گفت: البته مالیات بر بازار در بحث سیاست‌گذاری کلان است و ما در استان و شهرستان با دستگاه‌های مالیاتی مشکلی نداریم که نامه‌نگاری‌های زیادی کردیم؛ اما دولت هیچ همکاری نداشته است. 
الهی با بیان اینکه روزانه حضور بازرسین در نمایشگاه‌ها را داشتیم، عنوان کرد: اتاق اصناف در نمایشگاه کسب‌وکار نیز حاضر بود.
 وی افزود: همچنین نمایشگاه کسب‌وکار را در یاسوج برگزار کردیم و از اصناف نمونه این شهر تجلیل شد. 
رئیس اتاق اصناف مرکز کهگیلویه و بویراحمد از معاون اقتصادی استاندار و مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان به‌خاطر همکاری با اصناف تقدیر کرد و گفت: در تعطیلات نوروز امسال جهت تنظیم بازار سه جلسه در شهرستان‌های استان تشکیل و مشکلات مردم و بازار احصا شد.
 الهی گفت: ۱۲ واحد خدمات‌رسان خودرو در ایام عید نوروز به‌صورت کشیک فعال و به مردم و مسافران نوروزی خدمات‌رسانی کردند و ما از این مجموعه نیز بازدید کردیم.
 مهرداد الهی در ادامه خاطرنشان کرد: با خلاقیت رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان امسال قصد داریم پویشی را اجرا کنیم که در آن از مردم خواسته شده است از مغازه‌هایی که اتیکت قیمت درج نکرده‌اند خرید نداشته باشند که نیاز به همکاری مردم است.
 رئیس اتاق اصناف مرکز کهگیلویه و بویراحمد نصب برچسب قیمت کالا را از مهم‌ترین و اصلی‌ترین حقوق مصرف‌کننده دانست و گفت: بیشترین تخلفات را در این حوزه داشتیم و همکاران ما و بازرسان صمت و تعزیرات حکومتی  به جد پیگیر این موضوع هستند.
الهی با اشاره به اینکه عدم درج برچسب قیمت کالا منشأ تخلف است، اظهار کرد: پویش عدم خرید از مراکز فاقد برچسب قیمت را راه‌اندازی کرده‌ایم و از مردم می‌خواهیم که از مراکز و فروشگاه‌های بدون برچسب کالا، خرید نکنند و اقدامات قانونی نیز در راستای صیانت از حقوق مردمی اجرایی می‌شود.
 وی گفت: تغییر قیمت‌ها بر اساس فرایند قانونی صورت می‌گیرد و ما به قانون تمکین می‌کنیم و در این زمینه هنگام بازرسی از اصناف فاکتور خرید، حاشیه سود و احراز اصالت فاکتور بسیار مهم است.
 رئیس اتاق اصناف مرکز کهگیلویه و بویراحمد در خصوص ساماندهی صنوف آلاینده در یاسوج نیز گفت: ۱۲ سال است که برای جابه‌جایی صنوف آلاینده از جمله صافکاران، تعمیرکاران و برق‌کاران خودرو زمین خریداری کرده‌ایم و به دلیل عدم همکاری برخی دستگاه‌های اجرایی موفق به احداث ساختمان در زمین موردنظر نشده‌ایم.
نام شما

آدرس ايميل شما

سهراب
Iran, Islamic Republic of
خدا بالی بختت که همه سی خوش نظر ایه
گوشت من شهر ایما ارزونه
خدایی گلی وت ایکنن نظر ایی
ایخی بگی منه هم هسه
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
1