تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۸
کد مطلب : ۴۷۴۶۹۷
صبح امروز ۲۲ فروردین در خطبه‌های نماز عید فطر در حرم مطهر رضوی (ع) بیان شد

انتقاد شدید علم‌الهدی از بدحجابی در خطبه‌ نماز عید فطر

۲
۰
علم‌الهدی: نباید مسئله بی‌حجابی را با درگیری حل کنیم
کبنا ؛امام جمعه مشهد گفت: خانم بی‌حجاب و عزیزی که روسری از سر خود برمی‌دارد، باید بداند با دشمن خدا و دشمن کشور همکاری می‌کند. اگر متوجه نیست، من و شما باید او را متوجه کنیم. البته امروز نهی از منکر نباید منجر به درگیری شود، زیرا خواست دشمن نیز همین است.
آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی صبح امروز ۲۲ فروردین در خطبه‌های نماز عید فطر در حرم مطهر رضوی (ع) اظهار کرد: یکی از جملاتی که امروز در قنوت نماز به خداوند عرض کردیم، این بود که خدایا تو امروز را برای پیامبر (ص) سرمایه نهادی قرار دادی. چرا چنین چیزی را در قنوت نماز گفتیم؟ زیرا بندگان یک ماه برای خدا روزه گرفتند و به پیامبر نزدیک شدند و بر عظمت او افزودند و ارزش‌های دین را احیا کردند. مردم با چنین ایمانی یک سرمایه نهادی برای پیامبر اند.
به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه شرف پیامبر در تحقق برنامه‌های قرآن در صدر زندگی مردم است، افزود: اگر قرار است جامعه و کشور ما به تمام معنا وابسته به پیامبر (ص) باشد، دیگر در زندگی اجتماعی ما نباید مسئله بی‌حجابی وجود داشته باشد، زیرا با کرامت و شرافت پیامبر سازگار نیست و تظاهر به فسقی است که مایه امیدواری دشمن است تا بتواند با گسترش بی‌حجابی، سفره انقلاب و اسلام را از زیر پای نسل جوان کشور جمع کند.
نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: مردمی که عبادت‌تان باعث شرافت پیامبر شده، نباید بگذارید شرافت پیامبر در جامعه شما با تظاهر به فسق خدشه پیدا کند. رهبری در فرمایشات چند روز پیش خود دو دغدغه را در مورد حجاب مطرح کردند؛ اول اینکه چالش بی‌حجابی را عده‌ای در یک اغتشاش و فتنه خارجی برای براندازی انقلاب و اسلام درست کردند و حالا نه دولت و ملت و نه تشکل‌های اجتماعی ما هیچ کدام نباید بایستند دشمن توطئه خود را در کشور پیاده کند.
علم‌الهدی اضافه کرد: خانم بی‌حجاب و عزیزی که روسری از سر خود برمی‌دارد، باید بداند با دشمن خدا و دشمن کشور همکاری می‌کند. اگر متوجه نیست، من و شما باید او را متوجه کنیم. البته امروز نهی از منکر نباید منجر به درگیری شود، زیرا خواست دشمن نیز همین است. امر به معروف و نهی از منکر شرایطی دارد و امروز در خصوص حجاب باید به گونه‌ای متفاوت از قبل انجام شود. نباید مسئله بی‌حجابی را با درگیری حل کنیم، زیرا باعث می‌شود در کشور ما عده‌ای طرفدار حجاب و عده‌ای دیگر طرفدار بی‌حجابی شوند.
وی با بیان اینکه باید مشکل بی‌حجابی را با مزاج اجتماعی حل کنیم، گفت: تمام خواهران و برادران بدانند در خصوص حجاب سایر خواهران مسئولیت دارند. اگر خواهران برجسته و سازنده ما در مراکز آموزشی حضور یابند و نسل جوان را با برنامه‌های خاص از جمله تشکل‌های عفاف و حجاب جذب کنند، نهی از منکر موفقی صورت می‌گیرد و مشکل حل می‌شود، زیرا مردم ما مسلمان اند. ۴۵ سال از انقلاب می‌گذرد و اسلام در گوشت و پوست نسل جوان نفوذ کرده است. انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا این قدرت را داشته که دین را در عمق جان مردم نفوذ دهد و مردم دین خود را دوست دارند. وقتی جامعه ما چنین است، می‌توان مشکل بی‌حجابی را با مزج اجتماعی حل کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

United Kingdom
کمکم داری سر عقل ایی .
Iran, Islamic Republic of
اخی عزیزم هر کی خواب میبره تو رو اب میبره....بابا تو فکر گرونی باش حجاب حل میشه مروا هم چادر میکنن تو سر...تو کجای دنیایی که که تورم اذیتت نمیکنه
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
1