تاریخ انتشار
شنبه ۴ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۱
کد مطلب : ۴۷۴۰۶۸
در سال 1402؛

انجام 50 هزار امداد نجاتبخش توسط اورژانس کهگیلویه و بویراحمد

۰
انجام 50 هزار امداد نجاتبخش توسط اورژانس کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛از ابتدای سال گذشته تا پایان اسفند ماه ۱۵۷ هزار و ۱۵۸ مورد تماس با واحد ارتباطات و کنترل عملیات اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برقرار شده و از خدمات اورژانس بهره مند شده اند.
به گزارش کبنا نیوز، سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: ۵۰ هزار و ۸۶۶ ماموریت از ابتدای سال جاری تا پایان اسفند ۱۴۰۲ در این استان توسط پرسنل فوریت های پزشکی انجام شده است.
«محمدامین نیکویی نژاد» : این ماموریت ها شامل ۹ هزار و ۳۲۹ مورد حوادث ترافیکی (تصادفی) ، ۵ هزار و ۹۳۲ مورد حوادث غیر مرتبط با حمل و نقل (غیرتصادفی) و ۳۵ هزار و ۶۰۵ مورد، سایر انواع بیماری ها بوده است.
وی اضافه کرد: حوادث مرتبط با حمل و نقل شامل تصادفات درون و برون شهری است که در ۱۲ ماهه سال جاری به ۱۳ هزار و ۷۶۶ مصدوم ترافیکی خدمات درمانی ارائه شده است که ۸۵ مجروح در محل حادثه درمان و مابقی جهت دریافت خدمات درمانی به مراکز درمانی اعزام شدند.
سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۷۰ مصدوم تصادفات جاده ای و شهری پیش از رسیدن آمبولانس سر صحنه تصادف جان باختند اظهار کرد: ۲ نفر از مصدومان نیز حین انتقال با آمبولانس احیا شدند.
نیکویی نژاد با بیان اینکه حوادث غیرمرتبط با حمل و نقل شامل غرق شدگی، سقوط و حوادث کار و.... می شود افزود: تیم های اورژانس این استان به مصدومان ۸ مورد غرق شدگی، ۱۷۶ مسموم ناشی از استنشاق مونوکسید کربن، یک هزار و ۶۰۵ مورد سایر مسمومیت ها، ۶۱ مورد سرما زدگی، ۱۰ مورد گرما زدگی، دو هزار و ۳۷ مورد تروما(غیر تصادفی) و یک هزار و ۷۸مورد سایر حوادث امداد رسانی کردند.
وی در حوزه خدمات رسانی به بیماران توضیح داد: امداد رسانی به یک هزار و ۶۲۵ بیمار قلبی، یک هزار و ۱۳۶ بیمار تنفسی، ۵۰۵ مورد اورژانس زنان و ۲۵ هزار و ۴۷۷ مورد سایر بیماری ها در ۱۲ ماهه سال۱۴۰۲ صورت گرفته است.
سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان اظهار کرد: در زمینه فوریت های غیر تصادفی ۳۱ نفر عملیات احیا بر روی آنها صورت گرفت.
نیکویی نژاد بیان کرد: تیم های اورژانس در این مدت زمان به ۳۳ مادر باردار برای وضع حمل کمک کردند.
نیکویی نژاد با بیان اینکه بیش از ۱۰ هزار مورد از تماس ها مزاحمت تلفنی بوده است اضافه کرد: یک هزار و ۹۹۲ مورد برای دریافت مشاوره پزشکی بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

«شهرداری دیگر مماشات نکند و منابعی که در اختیارشان گذاشتیم را هرچه سریع‌تر برای رفع نقص ...
۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

اکنون که یکی از عجیب‌ترین انتخابات‌های بعد از انقلاب تمام شد، انتظار آن بود که تحلیل‌ها ...
1