کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اسکان حدود ۲۰ هزار مسافر در کهگیلویه و بویراحمد تاکنون

2 فروردين 1403 ساعت 20:41

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد از اسکان حدود ۲۰ هزار نفر در مراکز اقامتی این استان خبر داد.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد از اسکان حدود ۲۰ هزار نفر در مراکز اقامتی این استان خبر داد.
«سعید طالبی‌پور» روز پنجشنبه دوم فروردین ماه ۱۴۰۳ در جمع خبرنگاران گفت: ۱۳ هزار و ۷۱۷ مسافر از روز ۲۴ اسفند تا آخر وقت روز چهارشنبه به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده‌اند.
وی تعداد کل مسافران در استان در روز اول فروردین را پنج هزار و ۲۴۸ نفر عنوان و اظهارکرد: از این تعداد دو هزار و ۸۵۵ نفر در مراکز اقامتی استان اسکان داده شده‌اند.
طالبی‌پور تصریح کرد: همچنین روز چهارشنبه تعداد کل بازدیدکنندگان از مراکز فرهنگی و گردشگری استان ۱۱ هزار و ۹۰۶ نفر ثبت شده است.
وی با اشاره به اینکه از ۲۴ اسفند۱۴۰۲ تا یکم فروردین ۱۴۰۳، ۱۹ هزار و ۵۴۰ نفر در مراکز اقامتی و تفریحی استان اسکان داده شده‌اند، عنوان کرد: ۳۷ هزار نفر هم از مراکز گردشگری، تفریحی و تاریخی استان کهگیلویه و بویراحمد بازدید کرده‌اند.
گفتنی است که استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۲۸۰ تفرجگاه طبیعی، ۳۰۰ بقعه متبرکه، بالغ بر ۷۷۰ اثر تاریخی که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده در کنار جاذبه‌های مردم‌شناسی، چون پوشش‌ها و گویش‌های محلی و آوا‌ها و نوا‌های محلی یکی از مقاصد گردشگری جنوب کشور محسوب می‌شود.


کد مطلب: 474013

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/474013/اسکان-حدود-۲۰-هزار-مسافر-کهگیلویه-بویراحمد-تاکنون

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1