تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۷
کد مطلب : ۴۷۴۰۱۰
رئیس سازمان امداد و نجات اعلام کرد:

۱۴ استان متاثر از سیل، آبگرفتگی و کولاک برف

۰
۱۴ استان متاثر از سیل، آبگرفتگی و کولاک برف
کبنا ؛رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور گفت: ۱۴ استان دچار سیل، آبگرفتگی و کولاک برف شده و نیروهای عملیاتی هلال احمر امروز به بیش از هزار و ۵۰۰ نفر امدادرسانی کردند.
به گزارش روز پنجشنبه کبنا از روابط عمومی سازمان امداد و نجات؛ بابک محمودی افزود: ۱۴ استان خراسان رضوی، بوشهر، مازندران، ایلام، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، زنجان، فارس، گلستان و خراسان رضوی تحت تاثیر این سامانه بارشی قوی‌ قرار گرفتند.
وی اضافه کرد: در این بین نیروهای عملیاتی جمعیت هلال احمر به هزار و ۴۳۶ نفر در عملیات سیل و آبگرفتگی امدادرسانی کردند. در این بین ۲۲۵ نفر از متاثرین اسکان اضطراری یافتند و ۱۳۵ نفر به مناطق امن انتقال داده شدند. نجاتگران‌ هلال‌احمر آب ۹۴ واحد مسکونی را تخلیه کردند، همچنین یکهزار و ۹۱۶ کیلوگرم نایلون، هزار و ۲۱۵ قوطی کنسروجات، هزار و ۵۰ کیلوگرم برنج، ۷۱۵ تخته پتو، ۲۰۴ ست شستشو و ۲۵۱ بسته غذایی بین متأثرین از سیل توزیع شد.
محمودی اظهار داشت: ۳۱۱ تخته موکت، ۲۱ دستگاه چادر، ۱۵۴ کیلوگرم حبوبات، ۱۳۴ کیلوگرم قند و شکر و ۴۸ ست بهداشتی در بین متأثرین توزیع شد و ۱۳۲ تیم عملیاتی متشکل ۵۷۱ امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثرین امدادرسانی کردند.
محمودی افزود: ۵۳۳ مورد جاده‌ای (معادل ۵۱ درصد)، ۳۹ مورد کوهستان «معادل ۴ درصد»، حادثه جوی ۵۸ مورد معادل «۶ درصد» انجام شده است.
وی افزود: بعد از گذشت هفت روز از طرح ملی امداد و نجات نوروزی ۱۴۰۳، نیروهای عملیاتی این جمعیت به ۵ هزار و ۲۵۵ نفر امداد رسانی کردند. ۳۷۹ نفر به مراکز درمانی منتقل و ۷۹۴ نفر نیز به صورت سرپایی درمان شدند، ۱۷۶ نفر به مناطق امن انتقال داده شد و ۴۴۴ نفر نیز اسکان اضطراری داده شد.
رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور اضافه کرد: همچنین برای ۹۲ نفر در حوادث و سوانح جاده‌ای عملیات رهاسازی صورت گرفت و برای هزار و ۷۸۱ نفر سنجش میزان قند و فشار خون انجام شد.
محمودی گفت: به هموطنان توصیه می‌شود سفرهای نوروزی خود را با تعیین زمان، مسیر و مقصد سفر متناسب با فعالیت سامانه بارشی انتخاب کنند و در زمان‌های اعلام شده از تردد و توقف در مسیرها و جاده‌های حاشیه و بستر رودخانه‌ها خودداری کنند و در صورت بروز هرگونه حادثه با شماره ۱۱۲ ندای امداد و نجات جمعیت هلال احمر تماس بگیرند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

«شهرداری دیگر مماشات نکند و منابعی که در اختیارشان گذاشتیم را هرچه سریع‌تر برای رفع نقص ...
۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

اکنون که یکی از عجیب‌ترین انتخابات‌های بعد از انقلاب تمام شد، انتظار آن بود که تحلیل‌ها ...
1