تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۵۰
کد مطلب : ۴۷۳۸۸۶
پس از کش و قوس‌های فراوان با حکم استاندار کهگیلویه و بویراحمد؛

شهردار دهدشت معرفی شد / آیا‌امیدوار به بهبود اوضاع باشیم؟

۳
۰
شهردار دهدشت معرفی شد / آیا‌امیدوار به بهبود اوضاع باشیم؟
کبنا ؛با حکم استاندار خسرو دیدار به عنوان شهردار دهدشت معرفی و منصوب شد.
به گزارش کبنا نیوز، شهر دهدشت که بعد از کش و قوس‌های فراوان با معرفی چند سرپرست طی چند دوره متوالی اداره می‌شد.
پس از تایید وزارت کشور، خسرو دیدار با حکم استاندار کهگیلویه وبویراحمد به عنوان شهردار دهدشت منصوب شد.



یکی از دغدغه‌های اصلی مردم کهگیلویه تعیین تکلیف شهردار بود، شهری که بدون شهردار و یا حتی با سرپرست اداره می‌شد اما اکنون پس از کش و قوس‌های فراوان در شهرداری دهدشت، با تأیید وزارت کشور و حکم استاندار کهگیلویه وبویراحمد، خسرو دیدار به عنوان شهردار دهدشت منصوب و معرفی شد.
 شهردار بالاترین مدیر شهری است و در حال حاضر در ایران انتخاب شهردار توسط شورای شهر انجام می‌شود، انتخابی حساس و سرنوشت ساز برای شهر و شهروندان است.
هم اینک با تأیید وزارت کشور و با حکم استاندار کهگیلویه و بویراحمد شهردار دهدشت منصوب و معرفی شد.
شورای ششم شهر دهدشت پس از کش و قوس‌های فراوان و یک سال بلاتکلیفی، سومین شهردار خود را در جلسه علنی مهرماه انتخاب و خسرو دیدار به عنوان شهردار دهدشت انتخاب کردند.
مراسم تودیع و معارفه امروز (یکشنبه ۲۷ اسفندماه 1402) رأس ساعت ۱۱ با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار استان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در فرمانداری دهدشت برگزار شد.
شهر دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه با بیش از ۶۵ هزار نفر جمعیت دارای هفت عضو شورای شهر است.
به گزارش کبنا، داستان شهرداری‌های استان و بحث درآمد‌ها و نیرو‌های مازاد آن‌ها قصه درازی دارد، شهرداری‌های استان نباید متکی و وابسته به اعتبارات دولتی باشند بلکه باید با استفاده از منابع درآمدی پایدار مشکل کمبود اعتبار خود را حل کنند.
ساختار نامناسب نیروی انسانی، کارآیی پایین، نداشتن منابع درآمدی پایدار، غالب بودن فرهنک عشایری و روستایی در امر شهرسازی، نبود فرهنک همیاری با شهرداری‌ها در بین مردم، ریختن زباله و نخاله در ورودی شهر‌ها و حفاری‌های غیر مجاز توسط شرکت‌های آب، برق، مخابرات و گاز از جمله مشکلات موجود در شهرداری‌های استان است.
بسیاری از مشکلات شهرداری‌ها با کار کارشناسی، برگزاری جلسات متعدد، تبادل نظر، نظام‌مند کردن قوانین، انجام امور همراه با تدبیر و ساماندهی درآمد‌ها حل می‌شود.
وضعیت نابسامان شورا و شهرداری‌های کهگیلویه وبویراحمد
مدیرکل امور شهری استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: شهرداری‌های سی سخت و بوستان در استان کهگیلویه و بویراحمد همچنان با سرپرست اداره می‌شوند.
فرزاد بابکان پور افزود: شورای شهر شهر‌های سی سخت و بوستان نیز منحل و جانشین شورا استاندار است و شهردار را باید استاندار انتخاب کند.
۲ دی ماه معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تصویب انحلال شورای شهر سی سخت در هیأت مرکزی حل اختلاف و رسیدگی به شکایات شورا‌های کشور خبر داده بود.
در نشست شورای مرکزی حل اختلاف و رسیدگی به شکایات شورا‌ها در وزارت کشور، موضوع انحلال شورای اسلامی شهر سی سخت مطرح و ضمن بررسی اسناد و مدارک و استماع دفاعیات اعضای شورا؛ با توجه به اقدامات خلاف وظایف مقرر و مصالح عمومی شهر توسط شورا منجمله ناتوانی در انتخاب شهردار، عدم برگزاری جلسات شورا و تشخیص انحراف شورا از وظایف قانونی، رأی هیأت استانی مبنی بر انحلال شورا تأیید شد.
با انحلال شورای اسلامی شهر سی سخت، براساس ماده ۸۵ قانون شورا‌های اسلامی، استاندار به عنوان قائم مقام شورا توسط وزارت کشور تعیین می‌شود تا شهرداری بتواند به ارائه خدمات به شهروندان بپردازد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
بی مسئولیت ترین شورای شهر ،شورای این دوره بوده .این افراد که بعضا ماهیت غیر مردمی انها برای مردم و نهادهای ناظر مشخص است این ۳سال مردم و شهر را گروگان گرفتند...ادمهایی که حتی تحصیلات معتبر هم ندارند
خدا وکیلی شورای شهر در دهدشت فقط برای این بوده که شهرار غیر پاسخگو باشد.شهر ویران.پارکها داغون.پیاده روها در تسخیر بشکه و ...فضای سبز افتضاح...الیته مردمی که به این افراد رای دادند هم بی تقصیر نیستند.
محمد ولایی
Iran, Islamic Republic of
شهردا ر هر مکانی زمانی موفقه که::: همه از مردم تا دولت ودیگر سازمانها همکاری وکمک وهمیاری کنند::: که نقش رسانه ها بی بدیل می ماند::: خدا وکیل بجای باند وحزب وگروه گرایی یار ابادانی باشید
شهروند
Iran, Islamic Republic of
لازم میباشد استاندار محترم نبست به تعیین شهردار سی سخت اقدام نماید تا بیشتر از این نه به این شهر و مردمش ونه به جامعه مهندسی بی احترامی شود
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

«شهرداری دیگر مماشات نکند و منابعی که در اختیارشان گذاشتیم را هرچه سریع‌تر برای رفع نقص ...
۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

اکنون که یکی از عجیب‌ترین انتخابات‌های بعد از انقلاب تمام شد، انتظار آن بود که تحلیل‌ها ...
1