کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

فیلم| سه نامزد انتخابات مجلس حوزه انتخابیه بویراحمد به پویش وکیل‌الرعایا پیوستند

11 اسفند 1402 ساعت 1:14

سه نفر از کاندیداهای حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون به‌پویش وکیل‌الرعایا (شفافیت و عدم دخالت در انتصابات) پیوستند.


سه نفر از کاندیداهای حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون به‌پویش وکیل‌الرعایا (شفافیت و عدم دخالت در انتصابات) پیوستند.
به گزارش کبنا، علی خرامین، نادر منتظریان و محمد بهرامی به پویش وکیل‌الرعایا (شفافیت و عدم دخالت در انتصابات) پیوستند.
  

سوگند علی خرامین
*************

  
سوگند محمد بهرامی
**********

  
سوگند نادر منتظریان
**********
 جامعه اسلامی دانشجویان در پی عدم پیوستن مهدی روشنفکر به پویش وکیل الرعایا نامه‌ای را خطاب به او صادر کردند. این نامه به شرح زیر است.
جناب دکتر مهدی روشنفکر نماینده محترم مجلس شورای اسلامی
همانطور که مستحضرید بعضی کارشکنی‌ها و کم رنگ شدن اصلح گزینی چهارده تشکل دانشجویی استان را بر آن داشت تا در روز‌های گذشته بیانیه‌ای را برای دعوت کاندیدای انتخابات جهت پیوستن آن‌ها به پویش وکیل الرعایا امضا کنند پویشی که در آن کاندیدای انتخابات تعهد می‌دهند در صورت راهیابی به مجلس دوازدهم به سه اصل زیر وفادار بمانند:
اول) آنکه مطابق بیانات رهبری در مورد ارتباط مسئولین و دانشگاه
نامزد انتخابات بعد از راهیابی به خانه ملت ارتباطش را با دانشگاه و بدنه دانشگاهی حفظ کند.
دوم) آنکه به اصل ۵۷ قانون اساسی که اصل تفکیک قوا است وفادار بماند و در انتصابات دستگاه‌های اجرایی که وظیفه قوه مجریه است دخالت نکند و صرفاً نقش مشورتی داشته باشد.
سوم آنکه به اصل شفافیت وفادار بماند و آرا شخصی خود را در مورد هرگونه طرح در مجلس و همچنین توصیه نامه‌ها و معرفی نامه‌ها در فضای مجازی اعلام کند.
برخلاف انتظار جنبش دانشجویی که توقع داشت نماینده فعلی نیز به این پویش بپیوندد و تعهد نامه را امضا کند در میان کاندیدای مطرح جنابعالی تنها شخصی بودید که حاضر به امضا کردن نشدید.
دلیل مخالفت شما با اصل اول معلوم است و هر کس که در چهار سال گذشته اخبار دانشگاه‌ها را پیگیری کرده باشد به خوبی می‌داند که ارتباط شما و دانشگاه همچون دو خط موازی است و عدم حضور شما در پرسش و پاسخ دانشجویی، مناظرات در دانشگاه و همچنین عدم پاسخگویی به تشکل‌های دانشجویی گواهی بر این ادعاست اما انتظار داریم دلیل مخالفت‌تان را با اصل دوم و سوم اعلام کنید و توضیح بفرمایید تعهد به وفاداری به شفافیت و اصل تفکیک قوا چه تضادی با منافع شما و حوزه انتخابیه دارد که در میان نامزد‌های مطرح تنها شما به این پویش نپیوستید.
جلال شکوهی
مسئول سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد


کد مطلب: 473286

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/473286/فیلم-سه-نامزد-انتخابات-مجلس-حوزه-انتخابیه-بویراحمد-پویش-وکیل-الرعایا-پیوستند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1