تاریخ انتشار
سه شنبه ۸ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۴۸
کد مطلب : ۴۷۳۱۶۴
کبنا گزارش می‌دهد

آیت‌الله ملک‌حسینی در جمع کهگیلویه و بویراحمدی‌های مقیم تهران: مبادا دین را بد توضیح دهید که جوان احساس کند منظور از حفظ نظام این است که هر چه می‌خواهید و می‌توانید انجام بدهید

۲
۱
آیت‌الله ملک‌حسینی در جمع کهگیلویه و بویراحمدی‌های مقیم تهران: مبادا دین را بد توضیح دهید که جوان احساس کند منظور از حفظ نظام این است که هر چه می‌خواهید و می‌توانید انجام بدهید
کبنا ؛گردهمایی و هم‌اندیشی نخبگان علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی با حضور آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی و جمعی از نامزد‌های انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه تهران در سالن همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.
به گزارش کبنا، نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در کهگیلویه و بویراحمد با گلایه از برخی سخنرانی‌ها گفت: برخی می‌گویند باید به هر قیمتی نظام را حفظ کرد اما این سؤال مطرح است که به چه قیمتی این اتفاق بیفتد؟
آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی با طرح این سؤال که «آیا می‌شود دین را با بی‌دینی و اخلاق را با بداخلاقی حفظ کرد و آیا می‌شود با ظلم و خودکامگی به سوی عدالت رفت؟» تأکید کرد: مبادا دین را بد توضیح دهید که جوان احساس کند منظور از حفظ نظام این است که هر چه می‌خواهید و می‌توانید انجام بدهید.
وی تصریح کرد: برای حفظ انقلاب باید آرمان‌ها را برای حمایت از آرمان‌ها گرفت. باید ایثار، جهاد تبیین، تلاش و گذشت‌ها را به جای عوامل شکل‌گیری فساد‌ها قرار داد.
آیت الله ملک حسینی با اشاره به روایتی از حضرت علی(ع) گفت: به‌امیر المؤمنین گفتند به آن‌هایی که به جنگ آمده‌اند، پول بده و تکلیفشان را روشن کن و بعد به جنگ با آن‌ها برو. اما امام پاسخ داد از من می‌خواهید با ظلم و جور به سوی پیروزی دینی بروم.
وی تأکید کرد: هرگز نخواهید دید که‌ امیرالمونین برای اینکه پیروز باشد ظلم و جور کند زیرا موفقیت عدالت به عدالت است. عدل معین عدل و توحید معین توحید است و نباید بدآموزی‌های ما در عرصه نظر موجب وحشت زدگی انسانی از درک ما از حکومت دینی شود.
وی افزود: هرگز تا زمانی که ستاره‌ای به دنبال ستاره‌ای می‌رود و درخشششی در آسمان می‌بینید از علی ابن ابیطالب چنین چیزی را نخواهید دید.
وی گفت: برای حفظ «من» هر کس می‌تواند هر چه بکند. انقلابی که شکل گرفته است برای این است که در متن، گردنه ومخمصه‌های آن انسان‌هایی شکل بگیرند. نجبا، فقها، قضات و حکامی که بتوانند در خدمت امام عصر مدیریت روز تباهی بشر را به عهده بگیرند.
وی با ابراز تأسف از برخی تعابیر گفت: باید نظام با حضور و آنچه نشانگر شخصیت جامعه ایرانی است، حفظ شود.
آیت‌الله ملک‌حسینی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: قوم لر و لرزبان تنها قوم یکپارچه شیعه کشور است. این هم افتخاری برای این قوم است؛ گویا محبت‌امیرالمؤمنین با شیر مادر به کام آن‌ها ریخته شده است و این نشان می‌دهد سادات و عالمان این قوم را ر‌ها نکردند.
وی اظهار داشت گاهی فقها و کسانی که خود تعصب دارند من و آیت الله جزایری را به تعصب متهم می‌کنند. می‌گویند تعصب لر را دارند. اما این سؤال وجود دارد چطور تعصب دیگران به مکان و شهر‌هایشان تعصب نیست و نوبت به لر که رسید تعصب است؟
آیت الله ملک حسینی درباره تفاوت تعصب و غیرت و بی‌غیرتی نیز گفت: پافشاری، دفاع و تمرکز انسان نسبت به آنچه خود انتخاب نکرده و در اختیارش نیست، تعصب است.
وی گفت: با این توضیح ما نه لرزبان بودنمان و نه زمان و مکان تولدمان و نه زمان زندگیمان در اختیارمان نیست و تمرکز روی آن تعصب است.
آیت الله ملک حسینی گفت: اما فضیلت‌هایی مانند علم و شرف، وفاق، در جنگ رفتن به وقت جنگ و در روز‌های خدمت به نظام خدمت کردن، غیرت است. و هر کس رذیلت‌های انسان را برای دفاع انتخاب کند جفا و بی‌غیرتی است. و تأسف می‌خورم به حال کسانی که فرق بین غیرت و تعصب را نمی‌دانند.
وی تأکید کرد: هرگاه فضیلت‌ها در پای باند‌ها، حزب‌ها، وحدت‌ها، افتراق‌ها، اصلاحات و اصول ذبح شد این بی‌غیرتی است.
وی گفت: قربانی شدن رذالت‌ها در کنار فضیلت‌ها غیرت است و آفرین بر غیرتمندانی که همه چیز خودشان را در مسیر فضیلت‌ها و توحید و دین قرار می‌دهند.
وی در پایان گفت: اگر من یا آیت‌الله جزایری که آبرو و افتخار جنوب است و از قوم لر، فارس و عرب در استان خوزستان دفاع می‌کند به جهت این است که قومیت‌ها در خدمت دین و انقلاب قرار گرفته‌است.
صادق ستاری‌فر، معاون وزیر آموزش و پرورش و دبیر گردهمایی و هم‌اندیشی، نخبگان علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی تبریک اعیاد شعبانیه و گرامی‌داشت یاد و خاطر شهدا گفت: تلاش دشمنان نظام بر این است انتخابات کم رونق باشد و ما به تبعیت از توصیه مقام معظم رهبری باید مشارکت فعال و آگاهانه داشته باشیم.
ستاری‌فر افزود: همراهی با دشمن از مصادیق مخالفت با آیات قران است.
وی گفت: مطالبه رهبری نسبت به مشارکت حداکثری در انتخابات به خصوص خبرگان رهبری بسیار مهم است.
وی ابراز‌امیدواری کرد: انتخابات پرشوری داشته باشیم که نفی استبداد فکری و اجتماعی مورد تأکید قانون اساسی است.
حجت الاسلام علیپور، عضو سابق کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال ایران نیز گفت: دشمنان قصد دارند ملت ایران در انتخابات مشارکت نکنند و تأکید رهبری معظم بر مشارکت پرشور مردم، بر اهمیت موضوع افزود.
وی گفت: مردم زاگرس همیشه در عرصه‌های مختلف فداییان ایران اسلامی بودند و قطعاً در انتخابات حضور فعال خواهند داشت.
وی با اشاره به غیرت و وطن دوستی مردم استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: عملیات پد خندق و غرور افرینی در هشت سال دفاع مقدس و درخشش تیپ ۴۸ فتح سپاه استان در غرب از مصادیق آن است.
علیپور گفت: نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد و زاگرس وارثان همان غرورمردان دفاع مقدس و پد خندق هستند و همچنان پیرو امام و رهبری هستند و تا همیشه کنار جمهوری اسلامی خواهند ماند.
وی تأکید کرد: قطعاً در انتخابات جمعه با حضور پرشور، بهترین‌ها را انتخاب خواهیم کرد.
تقوی استاد برجسته دانشگاه و فرزند آمیراحمد تقوی نیز با بیان اینکه نیاکان ما در طول تاریخ به رغم همه محرومیت‌ها نسبت به حاکمیت ملی کشور حساس و فداکار بودند گفت: کهگیلویه وبویراحمدی‌ها از مرز عثمانی و خلیج فارس و هر جایی از ایران دفاع کرده‌اند آن‌ها در طول انقلاب، دفاع مقدس و عرصه سازندگی درخشیدند.
تقوی گفت: نخبگان کهگیلویه وبویراحمد در انتخابات برای تأمین اقتدار ملی احساس تکلیف کردند و این رویداد کیفی را در همین جهت رقم زدند.
این استاد دانشگاه گفت: از جمله هوشمندی دیارمان در بحبوحه انتخابات مجلس شورای اسلامی تمرکز بر خبرگان است و این نگاه راهبردی قابل تقدیر است.
وی با اشاره به فعالیت پرشور انتخابات در استان گفت: در تهران نیز فعالیت هم استانی‌ها چشمگیر است و چهره مطرح و مهمی چون آیت الله جزایری و محمدی قمی در تهران حضور دارند که باید با قدرت حمایت شوند.
تقوی گفت: در استان نام آیت الله ملک حسینی یادآور نام پدر گرامی‌ایشان است و آیت الله شرف الدین از جمله علمایی است که موقعیت علمی و منش مردمی و انسانی ممتازی دارند.
وی گفت: آیت الله پیش از ثبت نام برای انتخابات خبرگان با بزرگان صحبت کردو بعد ثبت نام همچنان در کنار مردم خواهد ماند.
تقوی افزود: بر خلاف غوغای دشمن مردم ما در سطح عالی در انتخابات مشارکت می‌کنند و در استان با مشارکت بالا نام آیت الله ملک حسینی را خواهند نوشت.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
جناب حضرت آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی
باید تمامی منابع خدایی از برق ،آب، گاز، نفت و تمامی معادن به صورت عادلانه و منصفانه در خدمت مردم باشد و مردم هم به طرز درست و صحیح از آن ها استفاده کنند کسانی که بی عدالتی ، تبعیض، پارتی بازی و قوم گرایی را که از کارهای زشت و ناپسند است ترویج می دهند با آن ها برخورد شود چرا امروز جامعه ی فرهنگی فقیر است چرا امروز جامعه ی فرهنگی در شرایط سخت معیشتی است چرا بعضی نهادها حقوق بالا می گیرند با تسهیلات و امتیازات و خدمات رفاهی خوب چرا جامعه ی فرهنگی امروز احساس ضعف و درماندگی می کنند باید منابع عادلانه تقسیم شود تا مردم احساس کنند متعلق به این کشورند مردم کشور ،خاک،وطن ، انقلاب و دینشان را دوست دادند اما امروزه قوم گرایی و فامیل گرایی و پارتی بازی و ازهمه مهمتر بی قانونی مردم را خسته کرده
United Arab Emirates
سید شرف الدین شرف استان
ستاری فرد جوان شجاع و دلسوز و مردمی
شیخ علیپور شیخ شجاع و سالم و باغیرت
فیلم: تاجگردون: به بزرگواری رأی می‌دهم

فیلم: تاجگردون: به بزرگواری رأی می‌دهم

اردشیر یاری، معاون سابق آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد و از نزدیکان به غلامرضا ...
بودجه دفتر زاکانی: فقط ۲ هزار میلیارد تومان!

بودجه دفتر زاکانی: فقط ۲ هزار میلیارد تومان!

حوزه دفتر شهردار تهران از جمله بخش‌هایی از شهرداری است که از بودجه سالانه اداره پایتخت،...
در کره شمالی به‌روی گردشگران باز شد

در کره شمالی به‌روی گردشگران باز شد

زمانی که ووسکرسنسکی با سایر گردشگران در پیونگ یانگ سوار اتوبوس شد به ندرت خودرویی را ...
1