کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت؛

طلوع دوباره تاجگردون

حمید محمدی‌زاده

26 دی 1402 ساعت 15:53

تاجگردون، در دوره یازدهم از حوزه انتخابیه گچساران و باشت به مجلس راه یافت اما این دوره برای او دوره متفاوت‌تری بود.


یادداشت - حمید محمدی زاده - تاجگردون، در دوره یازدهم از حوزه انتخابیه گچساران و باشت به مجلس راه یافت اما این دوره برای او دوره متفاوت‌تری بود.
تعدادی از نمایندگان به خاطر گرایشات سیاسی به اعتبارنامه او اعتراض کردند، آن‌ها اسناد و مدارکی را تحویل شعبه تأیید صلاحیت دادند؛ اما شعبه بعد از بررسی‌ها او را تأیید کرد.
مجدداً اعتبارنامه او در کمیسیون تحقیق مطرح شد، باز هم اسناد و مدارکی رد و بدل شد و نهایتاً کمیسیون تحقیق هم وی را تأیید نمود. اما معترضان رای شعبه و کمیسیون تحقیق و نهاده‌های نظارتی و امنیتی را زیر سؤال بردند و انگ مصلحتی عمل کردن زدند.
سخنگوی کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: هیئت رئیسه باید روال سلیقه‌ای خودش را تغییر دهد، به رای گذاشتن اخطار زاکانی درباره‌ی تاج گردون حاصل غفلت بود.
این اتفاق بیشتر سلیقه‌ای بود و معتقدم به دلیل نبود تسلط روی قانون در این مورد غفلتی رخ داده است.
متأسفانه مجلس یازدهم به آیین‌نامه کاری ندارد و خودش تصمیم می‌گیرد.
مقام معظم رهبری فرمودند: رای مردم به معنای واقعی حق الناس است اگر کسی تعرض کند به حق الناس تعرض کرده است.
معترضان به حق ۴۰ هزار رای دهنده تعرض نمودند که علی رغم همه اسناد و مدارک قانونی و مستند قانع نشدند و به اعتبارنامه وکیل مردم رای ندادند. اکنون که شورای محترم نگهبان و هیئت‌های نظارت در استان و کشور صلاحیت تاج گردون را تأیید کرده است پرده از رفتار غیرقانونی زاکانی‌های مجلس یازدهم برداشت و نشان داد که به حق الناس توجه نکرده‌اند.
تعجب شبکه‌های معاند در کنار نگرانی‌های زاکانی‌های تهران و استان از تأیید صلاحیت تاج گردون، ما را به یاد کلام گهربار امام می‌اندازد که فرمودند: منحرفین هرچه شما را بدگویی کنند برایتان بهتر است، مصیبت آن زمان باشد که از شما تعریف کنند. مگر جرم تاج گردون چه بود! جز اینکه توانست بخش قابل توجهی از حق مردم کهگیلویه و بویراحمد را از دست لواسان نشینان بگیرد. آگاهی دقیق و مبنایی از حوزه‌های تخصصی و شناخت با مبنا‌های نظری و تئوری می‌تواند بهترین آراء و تصمیم‌ها را در مجلس به تصویب برساند. زاکانی‌های کشوری و استانی شور و شعف و شادی و سرور مردم و تشکیل اجتماعات پرشور و حماسه‌های خودجوش مردم را ببینند.
مقبولیت اجتماعی نماینده‌ای که در برخورد با لوایح و طرح‌ها و وظایف نمایندگی توانمند ظاهر شده است را مشاهده کنند. اعتماد مردم و همه افراد از گروه‌های مختلف را ببینند که با ایجاد وحدت و همدلی در حوزه انتخابیه گچساران و باشت، زبانزد خاص و عام شده است و با جلب اعتماد مردم چنان جوی در منطقه حاکم شده است که اصطکاک‌ها و تنش‌ها‌ی جناحی، قومی و قبیله‌ای جای خود را به صفا و صمیمیت و همراهی داده است. چنین نمایندگانی در شرایط تصمیم‌گیری و در مواقع حساس چه در مجلس و چه در جا‌ها و شرایط دیگر به عنوان قاضی و مصلح مورد توجه افراد قرار می‌گیرند و در هر دوره‌ای از توان قدرت و جسارت برخوردارند.


کد مطلب: 471421

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/471421/طلوع-دوباره-تاجگردون

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1