تاریخ انتشار
يکشنبه ۳ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۵۲
کد مطلب : ۴۷۰۷۲۹
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد:

بیش از ۴۰ درصد دعاوی دادگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد مربوط به مالکیت است

۱
بیش از ۴۰ درصد دعاوی دادگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد مربوط به مالکیت است
کبنا ؛رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۴۰ درصد دعاوی در دادگاه‌های این استان مربوط به مالکیت است.
محبوب افراسیاب روز یکشنبه سوم دی ماه ۱۴۰۲ در نشست شورای قضایی استان با حضور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: هر قدمی برای مردمی که همواره در کنار نظام و انقلاب برداشته شود بیهوده نیست و اجر و ثواب اخروی دارد.
وی با اشاره به اینکه مردم وفاداری خود به نظام و انقلاب را در عرصه‌های مختلف ثابت کردند به ظرفیت‌های استان در حوزه آب، نفت و گاز، گردشکری و منابع طبیعی پرداخت و اظهارکرد: مردم کهگیلویه و بویراحمد در تمام انتخابات رتبه اول مشارکت را داشتند و در انتخابات پیش رو هم با داشتن مردمی روشن فکر و تیزبین رتبه اول را کسب خواهند کرد.
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد در حوزه صنعت توریسم حرف برای گفتن دارد، خاطرنشان کرد: در این زمینه کار خاصی صورت نگرفته که بخشی از آن از دسترس حوزه قضایی خارج است.
افراسیاب با توجه به ضعف امکانات اداره ثبت اسناد و املاک استان از معاون رئیس قوه قضائیه درخواست مساعدت نسبت به استان کرد و ادامه داد: با تخصیص منابع سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، لجستیک و سرمایه کافی توجه ویژه‌ای به این استان شود تا در زمینه طرح حدنگاری و اثبات مالکیت به جایگاه خوبی دست پیدا کنیم.
وی با اشاره به نگاه آمایش سرزمینی تصریح کرد: در زمینه رفع تداخلات و تعارضات به این استان عنایت ویژه‌ای شود.
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه عمده مردم این استان کم بضاعت هستند، عنوان کرد: وسیله امرار و معاش این مردم دو هزار زمین کشاورزی است که در مواردی که ادله دقیقی در خصوص اراضی این افراد وجود ندارد و در مقام شک هستیم تفسیر به نفع مردم باشد تا بلکه قدمی در راستای توسعه استان برداریم.
روابط عمومی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه نوشت، افراسیاب با بیان اینکه بیش از ۴۰ درصد دعاوی در دادگاه‌های استان مربوط به مالکیت است، تأکید کرد: در صورتی که اراضی کشاورزی مردم سنددار شود دعاوی در مراجع قضایی به حداقل خواهد رسید.
همچنین سید عیسی حسنی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد از پای کار بودن همه مدیران طرح کاداستر در استان خبر داد و گفت: زمان کاربری برای ثبت یک قطعه زمین کوچک در استان برابر با یک قطعه بزرگ در سایر استان‌های کشور است.
وی از کمبود امکانات در ادارات و سازمان‌های مربوط به منابع طبیعی و محیط زیست در استان خبر داد و اظهار کرد: یکی از ادارات حفاظت از منابع طبیعی و اراضی کشاورزی در استان تنها دو دستگاه خودرو دارد و این زیبنده نیست.
حسنی خواستار افزایش تعداد قضات برای رسیدگی به پرونده‌های ثبتی در استان شد و بیان کرد: در اجرای طرح کاداستر و حد‌نگاری اراضی کشاورزی و منابع طبیعی در استان، لازم است همکاران قضایی بیشتری برای این منظور ابلاغ قضایی ویژه بگیرند تا این طرح با موفقیت در کهگیلویه و بویراحمد اجرا شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

مزایا و معایب «مهاجرت»

مزایا و معایب «مهاجرت»

این که نیرو‌های انسانی ما به کشور‌های مختلف و به ویژه کشور‌های حاشیه خلیج فارس مهاجرت ...
بازگشت ۳۵ داوطلب شبهه‌دار کنکور به دانشگاه

بازگشت ۳۵ داوطلب شبهه‌دار کنکور به دانشگاه

دیوان عدالت اداری حکم بازگشت موقت به تحصیل ۳۵ داوطلب مشکوک به تقلب کنکور را که اکثرا ...
قاچاق موتور هواپیما در هرمزگان!

قاچاق موتور هواپیما در هرمزگان!

مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان از محکومیت بیش از ۹۶ میلیارد ریالی قاچاقچیان یک نگله موتور ...
1