کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گزارش مردمی؛

نارضایتی شدید مردم یاسوج از عملکرد شورای شهر و شهردار / مردم خواستار ورود دستگاه‌های مربوطه به وضعیت شورای شهر و شهرداری هستند / مخاطبان: این وضعیت رو تا کی تحمل کنیم؟

26 آذر 1402 ساعت 12:22

آیا مردم اینطور تصور می کنند که شورای شهر یاسوج نیز باید منحل شود؟ شورای شهر یاسوج، نهاد منتخب مردم این شهر است که وظیفه نظارت بر عملکرد شهرداری و تصویب بودجه و برنامه‌های شهری را بر عهده دارد. اما شورای اسلامی شهر یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، در چند سال اخیر عملکردی ناکارآمد و ضعیف داشته و این عملکرد نامطلوب، موجب نارضایتی گسترده مردم این شهر شده است.


آیا مردم اینطور تصور می کنند که شورای شهر یاسوج نیز باید منحل شود؟ شورای شهر یاسوج، نهاد منتخب مردم این شهر است که وظیفه نظارت بر عملکرد شهرداری و تصویب بودجه و برنامه‌های شهری را بر عهده دارد. اما شورای اسلامی شهر یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، در چند سال اخیر عملکردی ناکارآمد و ضعیف داشته و این عملکرد نامطلوب، موجب نارضایتی گسترده مردم این شهر شده است.
به گزارش کبنانیوز، عدم توانایی در انتخاب شهردار کارآمد تبدیل به یکی از مهم‌ترین مشکلات شورای شهر یاسوج شده است. در چند سال اخیر، شهردار منتخب شهر یاسوج با نارضایتی گسترده ای همراه بود و در نهایت با استعفای وی پس از چند سال، غائله خاتمه یافت اما انتخاب شهردار جدید نیز دردی را درمان نکرد و به دردهای گذشته نیز افزود.
با وجود اینکه شورای شهر با رأی مردم انتخاب می شوند ولی تصور می شود منتخبان از رسالت واقعی خود دور شده اند، اینکه اعضای شورای شهر به صندلی شهرداری چشمداشت داشته باشند به نوعی پشت پا زدن به رأی مردم و فرصت طلبی است. چرا و به چه دلیلی هر بار مردم با امید فراوان به شعارهای انتخاباتی پای صندوق های رأی بیایند و بعد اینگونه به آرای مردم دهن کجی شود، این موضوع نه فقط در یاسوج، بلکه در دیگر شهرهای استان نیز وجود دارد. 
یکی از دلایل عدم توانایی شورای شهر یاسوج در انتخاب شهردار کارآمد، اختلافات و تفرقه بین اعضای شورا است. اعضای شورا اغلب با یکدیگر اختلاف نظر دارند و نمی‌توانند بر سر یک گزینه توافق کنند.
دلیل دیگر عدم توانایی شورای شهر یاسوج در انتخاب شهردار کارآمد، عدم شفافیت در فرآیند انتخاب شهردار است. اعضای شورا اغلب در انتخاب شهردار، از معیارهای مشخص و شفاف استفاده نمی‌کنند. این امر موجب می‌شود که مردم اعتماد خود را به شورای شهر از دست بدهند.
عدم رسیدگی به مشکلات شهری
علاوه بر این، شورای شهر یاسوج در رسیدگی به مشکلات شهری نیز ناتوان بوده است. یکی از مهم‌ترین مشکلات شهری یاسوج، وجود سگ‌های ولگرد است. سگ‌های ولگرد در خیابان‌های یاسوج جولان می‌دهند و به مردم آسیب می‌رسانند. این وضعیت بلاتکلیفی در شهرداری، باعث شده تا مشکلات شهری به‌ویژه در زمینه‌های عمرانی، نظافت و حمل‌ونقل، تشدید شود. خیابان‌های شهر یاسوج پر از چاله‌چوله است و وضعیت نظافت شهری نیز نامناسب است. علاوه بر این، سگ‌های ولگرد نیز در سطح شهر جولان می‌دهند و امنیت شهروندان را به خطر می‌اندازند. در همین زمینه، چندی پیش، یک خانم بی‌چاره در یکی از خیابان‌های شهر یاسوج مورد حمله سگ‌های ولگرد قرار گرفت و مجروح شد. این حادثه، بار دیگر انتقادات مردم را نسبت به عملکرد شورای شهر یاسوج برانگیخت.
علاوه بر این، شورای شهر یاسوج در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی نیز عملکرد ضعیفی داشته است. این شورا نتوانسته برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی مناسبی برای مردم شهر یاسوج برگزار کند.
چاله‌چوله‌ها، دست اندازها و سرعت گیرهای زیاد در خیابان‌های یاسوج نیز یکی دیگر از مشکلات این شهر است. چاله‌چوله‌ها موجب بروز حوادث رانندگی و خسارت به خودروها می‌شوند. علاوه بر این، شورای شهر یاسوج در رسیدگی به سایر مشکلات شهری نیز ناتوان بوده است. از جمله این مشکلات می‌توان به ترافیک سنگین، وضعیت نامناسب آسفالت خیابان‌ها، و کمبود امکانات رفاهی و خدماتی، نبود مبلمان شهری، ناتوانی در راه اندازی کارخانجات و ایجاد درآمد پایدار  اشاره کرد.
درخواست مردم، شورای شهر حق مرذم را بدهند
مردم یاسوج از عملکرد شورای شهر این شهر ناراضی هستند. آنها معتقدند که شورای شهر یاسوج مانند شورای شهر سی سخت باید منحل شود و اعضای جدیدی انتخاب شوند که توان حل مشکلات شهری را داشته باشند. مردم در فضای مجازی بارها این موضوع را مطرح کرده اند. مردم ضمن قدردانی از دستگاه قضا و نظارتی، خواستار جدی‌تر مدعی العموم به مسائل شهری هستند و خواستار این هستند که از شورای شهر حق مردم را طلب کنند؟ کاربران فضای مجازی با انتشار پست‌ها و هشتگ‌های مختلف، می‌گویند؛ با وضعیت این ترافیک، زباله‌ها، بلاتکلیفی پروژه‌های شهری خواستار انحلال شورای شهر یاسوج شده‌اند. یکی از کاربران فضای مجازی نوشت: «شورای شهر یاسوج هیچ کار مثبتی برای این شهر انجام نداده است. آنها فقط به فکر خودشان هستند. باید هر چه زودتر این شورا سروسامان بگیرد.» یک کاربر دیگر نوشته است: «کاش شورای شهر یاسوج هم مثل سی‌سخت زودتر منحل بشه شورایی که توان اینو نداره شهردار کارآمد انتخاب کند برای این شهر مشخصه خودشان چقدر ضعیف هستند. سگهای ولگرد تو این شهر دارند جولان می‌دهند یه خانم بیچاره را نزدیک بود صدمه بهش وارد کنند حالا چاله چوله ها سر جای خود.» یکی از کاربران نیز نوشته است: «آدم  علمی و باتجربه قحطی اومده؟ چطور و چرا باید یک عضو شورای شهر شهردار بشه؟ این وضعیت رو تا کی تحمل کنیم؟».
در مجموع، عملکرد شورای شهر یاسوج در سال‌های اخیر، ناامیدکننده بوده است. این شورا نتوانسته رضایت مردم را جلب کند و مشکلات شهری را حل کند. بنابراین، ضروری است که مسئولان استانی و مردم یاسوج، نسبت به این وضعیت اقدام کنند و برای تغییر این وضعیت، چاره‌اندیشی کنند. مردم به شورای شهر رأی داده اند و حق و حقوقی دارند، مردم انتظار دارند مسئولان استانی و دستگاه‌های مربوطه حق و حقوق مردم را مطالبه کنند. اگر حداقل اینار شهردار توانمندی انتخاب می شد، مردم رضایت بیشتری داشتند.


کد مطلب: 470468

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/470468/نارضایتی-شدید-مردم-یاسوج-عملکرد-شورای-شهر-شهردار-خواستار-ورود-دستگاه-های-مربوطه-وضعیت-شهرداری-هستند-مخاطبان-این-رو-کی-تحمل-کنیم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1