تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۹
کد مطلب : ۴۷۰۴۶۶
به همت بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد

رویداد علمی دنا در یاسوج برگزار شد

۱
۱
رویداد علمی دنا در یاسوج برگزار شد
کبنا ؛
رویداد علمی دنا به همت بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
معاون علمی بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه به هدف برگزاری این رویداد پرداخت و گفت: اهداف ما از برگزاری این رویداد برقراری پیوندی بین صاحبان ایده و کارگزاران ایده، فراهم شدن فضای رقابتی عادلانه برای همه اقشار صاحب نظر، ایجاد بستر پایدار برای شناسایی، جذب و بکارگیری نخبگان استانی، درگیری با روند حل مسائل و در ضمن آن تسهیل روند اتصال با مسائل واقعی، استفاده از داشته ها، دانسته ها و آموخته های افراد برای کمک به حل مسائل استان، آشنایی کلی با مسائل و چالش های واقعی و انگیزه سازی برای اقدام در راستای حل آن ها است.
سید رضا پاکیزه گفت: محورهای رویداد شامل؛ آموزش و پرورش، فراورده های نفتی، محیط زیست، ورزش و جوانان، کشاورزی، مدیریت شهری، منابع طبیعی، راه و شهرسازی، مسکن، اشتغال زایی و رفاه اجتماعی، صنعتی سازی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، امور عشایر، تامین اجتماعی، دامپزشکی است.

آیت الله حسینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر یاسوج گفت: کوتاه کردن مسیر با علم امکان پذیر است، امروز هم به دلیل اینکه ما انسان هستیم و نیازمندی های ما روز به روز در حال تغییر است گام های ما باید سریعتر و استوارتر برداشته شود.
آیت الله حسینی گفت: از رسالت های دانشجویان ورود به عرصه های مختلف علمی و کمک به کشور در زمینهای پژوهشی و دادن راهکارهای محتلف برای رشد و شکوفایی کشور است.
نماینده ولی فقیه در استان افزود: رویداد علمی در این سطح نیاز استان ما بود و این رویداد می‌تواند تحولی در ادارات و سازمان های ما ایجاد کند. همچنین برای رسیدن به نقطه مطلوب در عرصه علمی، پژوهشی و نوآوری باید از قشر نخبگانی کشور به خوبی استفاده کرد.
مسئول بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این رویداد گفت: دانشگاه در هر کشوری تضمین کننده آینده آن است اما دانشگاه باید سه مؤلفه داشته باشد: مؤلفه اول: مسائل اصلی جامعه رابشناسد و به اون فکر و مطالبه کند و در مسیر حل اون مسائل اساسی قدم بردارد. مؤلفه دوم: دانشگاهی میتواند تضمین کننده آینده جامعه باشد که به صورت عملی به علم اهمیت دهد نه صرفا به صورت قلبی، یعنی از وقت، امکانات و سرمایه هایی که در اختیار دارد برای گرایش علمی همه امکانات را بسیج کند تا آن بالندگی به درجه ای برسد که صنعت را نیز پویا کند. مؤلفه سوم: دانشگاه و تشکل های دانشجویی باید فعال، سر زنده، با نشاط، پویا و مرکز علم و آگاهی باشد نه مرکز دخالت متحجران سیاسی که میخواهند دانشجو و دانشگاه های ما را از ریل خود خارج کنند.

سعادت صالحی نیا افزود: در اینجا سؤال این است که چه عنصری میتواند این ویژگی ها را در دانشگاه ظهور و بروز دهد؟ در پاسخ تنها یک عنصر و آن هم دانشجو میتواند چنین موضوعی را در دانشگاه رقم بزند.
صالحی نیا بیان کرد: امروز در استان کهگیلویه و بویراحمد دانشجویان کار بزرگی انجام دادند و با یک نوآوری رویداد علمی دنا را به وجود آوردند و از ۲۰ دستگاه، نهاد و سازمان مطالبه کردند. دانشجویان و نخبگان توانستند بعد از ماهها تحقیق و پژوهش ۱۲۰ مسئله اساسی کهگیلویه و بویراحمد را احصاء کنند و بعد از آن در قالب یک طرح و یک رویداد از همه مسئولین و مدیران کل خواستند ایده ها و طرح ها را ثبت کنند و امروز ما شاهد ۶ ایده برتر هستیم که برای برخی از مسائل استان مطرح شده است.
صالحی نیا در ادامه گفت: ما از عزیزان میخواهیم تماشگر نباشند و جزء رسالت بسیج دانشجویی همین است که نسبت به جامعه بی تفاوت نباشد و راهکارهایی برای حل مسائل اساسی استان و کشور ارائه دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما

کمال
Iran, Islamic Republic of
هیچی من ای نمایشل وهمایشل نیسه تا ملت ودریوزگی یارانه وسهام عدالت رها نوابن...حق واقعی مردمه وشون بدین...
ادغام رشته‌های «تجربی»، «ریاضی» و «انسانی»؟

ادغام رشته‌های «تجربی»، «ریاضی» و «انسانی»؟

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، گفت: ادغام رشته‌های شاخه نظری در حال بررسی کارشناسی ...
زخم کهنه تورم

زخم کهنه تورم

تورم دو‌رقمی سال‌های زیادی از نیم‌قرن گذشته گریبان اقتصاد کشور را گرفته و گاه ایران را ...
متهمان چای «دبش» کجایند؟

متهمان چای «دبش» کجایند؟

در جدول پیوست مشخص است که میزان ارز اختصاص یافته به گروه صنعتی دبش طی سال‌های ۱۳۹۷ تا ...
1