تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۲۷
کد مطلب : ۴۶۹۶۲۸
مدیر درمان بهداشت چیتاب خبر داد

برگزاری جلسه توجیهی آموزشی طرح غربالگری دیابت وفشار خون در مرکز جامع خدمات سلامت چیتاب

۲
برگزاری جلسه توجیهی آموزشی طرح غربالگری دیابت وفشار خون در مرکز جامع خدمات سلامت چیتاب
کبنا ؛به گزارش "کِـبنا" از چیتاب جلسه توجیهی آموزشی طرح غربالگری دیابت وفشار خون با حضور امام جمعه بخشدار و تعدادی از مسئولین اداری کبگیان در مرکز جامع خدمات سلامت چیتاب برگزار گردید.
جهانگیر جاوید مدیر مرکز بهداشت و درمان چیتاب ضمن تشکر از حضور حاضرین در این جلسه با اذعان به اینکه مهمترین اهداف بسیج ملی غربالگری و بیماریابی دیابت و فشارخون افزایش آگاهی عموم مردم در خصوص این دو بیماری، غربالگری، شناسایی، پیگیری و مراقبت بیماران است گفت: امروزه از بیماری های مهم گریبانگیر همه ماها بالا رفتن فشارخون است که در این تلنگر بالای بدون بازگشت میزان نیروی وارده به دیواره رگ بسیار بالاتر از حد نرمال آن است و شاهد سکته های متعدد در نسول مختلف هستیم. 
وی از خانواده ها درخواست کرد تا با چکاب ماهیانه بدن خود و کنترل فرزندان در مصرف مواد الکلی و قلیان چاره ای برای این مرگهای زودرس بیاندیشند. 
پارسا بازرس بهداشت درمان مرکز سلامت چیتاب هم در این جلسه مصرف برخی از داروها از جمله داروهای استروئیدی ژنتیک، داشتن سابقه خانوادگی، استرس و اضطراب درکنار افزایش سن، اضافه وزن، مصرف مواد مخدر، سیگار و الکل مصرف زیاد نمک، غذاهای فست فودی پرکالری و چرب را از عوامل مهم سکته های قلبی و مغزی برشمرد و گفت: متاسفانه شیوع و تکثیر این وضعیت خطرناک بجای افول رو به رشد آن هم در قشر جوان می باشد. 
وی تشدیدِ برنامه ریزی جهت منع ورود مشروبات الکلی، مواد مخدر به بخش را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: متاسفانه بطور مثال مصرف مشروبات الکلی در جشنهای متعدد عروسی یا جشن تولدها و.. به یک امر عادی مبدل گردیده و به نظر بنده چون این جایگاهها اکثر میزبان قشر جوانان و نوجوانان ماهستند باید بطور جدی و قانونی وارد عمل شد و اگر در این رابطه کاهلی داشته باشیم چیزی بنام نسل جوان سالم در آینده نخواهیم داشت. 
لازم به ذکر است این مرکز در سه روز بصورت رایگان میزبان مردم شهرچیتاب و روستاهای اطراف در این طرح بود.

٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭
خـبرنگار: اسماعیل رسام
نام شما

آدرس ايميل شما

مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

در دو انتخابات اخیر (۱۳۹۸ و ۱۴۰۰) رکورد کاهش مشارکت شکسته شد و اصولگرایان پیروز میدانی ...
عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران که در اسفند ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند اعلام شد. با توجه به مصوبه جدید ...
در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در زمانی که بسیاری از جوانان در مکان ‌هایی مانند کالیفرنیا و نیویورک نمی‌توانند راهی ...
1