کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد؛

5 روستای شهرستان مارگون در معرض رانش زمین قرار دارد

24 آبان 1402 ساعت 17:46

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: روستاهای در معرض خطر رانش زمین در این استان شناسایی شده اند و باید تدبیری برای آنها اندیشیده شود.


معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: روستاهای در معرض خطر رانش زمین در این استان شناسایی شده اند و باید تدبیری برای آنها اندیشیده شود.
به گزارش کبنانیوز به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه وبویراحمد، علی‌ محمد روستا روز چهارشنبه به همراه مدیرکل بحران و کارشناسان پژوهشکده سوانح طبیعی کشور از روستای بهرام‌بیگی شهرستان مارگون بازدید کردند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این بازدید که علی رضا نیکروز مدیرکل مدیریت بحران استانداری هم حضور داشت، بیان کرد: یکی از مناطقی کوهستانی که در معرض رانش و سیلاب قرار دارد منطقه بهرام‌بیگی شهرستان مارگون و روستاهای میرزا قلی، میرزا علی، کلگه، سمندی، دره بنیو است.
روستا عنوان کرد: روستای بهرام‌بیگی در زمینه دفع آب‌های سطحی، طرح‌های هادی و رانش زمین با مشکل جدی مواجه است.
وی افزود: دیواری در این روستا احداث شده که خطرناک و غیراستاندارد است و قرار است قبل از اینکه حادثه تلخی در این منطقه رخ دهد بنیاد مسکن ورود کرده و فکری برای این دیوار غیراستاندارد کند.
روستا تصریح کرد: ۳۶ روستا جهت پایش کارشناسان پژوهشکده سوانح طبیعی و مدیریت شناسایی شدند که در دراز مدت هر کدام مشکلی در رانش، نشت و زلزله دارند به ساماندهی و به سرانجام برسند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ابراز داشت: علاوه بر شهرستان مارگون به حوزه شهرستان کهگیلویه هم ورود خواهیم کرد و روستاهایی که در معرض رانش هستند مشخص تا تعیین تکلیف شوند.
وی عنوان کرد: اولویت توجه به روستاهایی است که در معرض احتمال بیشتر رانش هستند و در تلاشثیم تا دو ماه دیگر کار به سرانجام برسد.
 


کد مطلب: 469295

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/469295/5-روستای-شهرستان-مارگون-معرض-رانش-زمین-قرار

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1