تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۱۶
کد مطلب : ۴۶۸۷۹۰
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد توضیح داد

میدان گازی مختار بویراحمد دو وجه دارد؛ اشتغالزایی و درآمد و جبران ناترازی گاز کشور

۰
میدان گازی مختار بویراحمد دو وجه دارد؛ اشتغالزایی و درآمد و جبران ناترازی گاز کشور
کبنا ؛معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اجرای میدان گازی مختار ۲ وجه کاملاً متفاوت دارد که یک وجه آن استانی است و با دید اشتغال و درآمد به آن نگاه می‌شود. یکی هم جبران ناترازی گاز کشور است.
به گزارش کبنا، سید احسان عسکری افزود: وجه دوم و اصلی آن مخزن متوسطی است که ابعاد آن حدود ۲۵ کیلومتر در ۶ کیلومتر است و به عنوان مخزن ذخیره‌ای عمل می‌کند.
وی تأکید کرد: در فصل زمستان یک ناترازی در انتهای شبکه گاز در استان‌های شمال کشور وجود دارد و حتی در این استان کارخانه‌های بزرگی همچون سیمان یاسوج، سیمان مارگون، آجر دهدشت وجود دارد و همه این صنایع در فصل زمستان تعطیل می‌شوند زیرا که گاز نیست (کسری وجود دارد) و کارگران از کار بیکار می‌شوند.
وی ابراز کرد: با توجه به ضرورت فعال کردن بنگاه‌های اقتصادی استان و ناترازی موجود در انتهای شبکه گاز در استان‌های شمالی کشور حاکمیت به این نتیجه رسید که از این مخزن گازی استفاده کند.
در فصل تابستان که مصرف گاز کمتر است، از بوشهر به این مخزن گاز تزریق می‌کنند و این مخزن به عنوان یک مخزن کمکی عمل می‌کند و این گاز به شبکه دسترسی گاز ما وارد می‌شود.
بهره‌برداری از میدان گازی مختار ضرورت ملی و استانی است برای اینکه بتواند ناترازی گاز را در سطح کشور برطرف کند.
برآورد اولیه ما این است که هفت چاه برای برداشت و چهار چاه برای تزریق حفر شود و در مجموع ۱۱ چاه ایجاد خواهد شد البته حدود سه سال طول می‌کشد تا این چاه‌ها حفاری شوند و شبکه ساختاری‌شان ایجاد شود.
معاون اقتصادی استاندار کهگییلویه و بویراحمد ابراز کرد: اشتغال و درآمدی که به واسطه این طرح حاصل می‌شود تا حدودی برای رفع بیکاری در استان مؤثر خواهد بود.
عسکری گفت: توسعه پایدار به منظور سازگاری با محیط زیست است و اکنون در محیط اجرای طرح حدود ۱۰۰ درخت وجود دارد.
وی افزود: کارفرما موظف است هر تعداد درخت که آسیب ببیند در محیط پیرامونی در تراکم بالاتری کاشت درخت انجام دهند.
معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد خاطر نشان کرد: قرار بود پد هلیکوپتری در این طرح ایجاد شود اما به منظور جلوگیری از قطع درختان در این منطقه پد اختصاصی برای مجموعه در طرح حذف شد و در فاصله دیگری این طرح اجرایی شد.
عسکری در انتها گفت: بحث دیگری هم مطرح است اما به لحاظ فنی هنوز تأیید نشده است به گونه‌ای که چاه آتش در محل خاک دپو ایجاد و از خاک دپو استفاده کنند تا به درختان منطقه آسیبی وارد نشود.
نام شما

آدرس ايميل شما

چرا اسرائیل از حماس وحشت دارد؟

چرا اسرائیل از حماس وحشت دارد؟

نیرو‌های حماس در قالب گروه‌های مختلف و بعضا به صورت مستقل وارد میدان عملیات علیه اسرائیل ...
مدرسه‌داری برای مدیرسازی؟

مدرسه‌داری برای مدیرسازی؟

مدارس نزدیک به چهره‌های حاکمیتی از محل‌هایی هستند که مسوولان‌شان امید دارند نسل‌های بعدی ...
سیاه‌ و سفید آمار اشتغال

سیاه‌ و سفید آمار اشتغال

 مرکز آمار ایران در جدیدترین گزارش اعلام کرد نرخ بیکاری به رقم ۷.۹درصد رسیده است. بررسی ...
1