تاریخ انتشار
چهارشنبه ۵ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۳۴
کد مطلب : ۴۶۷۴۶۶
در رزمایش سراسری فعالان فرهنگی و هنری بسیج استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

ستار هدایت‌خواه: کار فرهنگی باید به صورت جبهه‌ای، سازمان یافته و متشکل باشد

۲
۰
ستار هدایت‌خواه: کار فرهنگی باید به صورت جبهه‌ای، سازمان یافته و متشکل باشد
کبنا ؛دبیر جبهه فرهنگی و مردمی انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد شرط اینکه کار فرهنگی اثرگذار و ماندگار باشد را خالصانه بودن دانست و گفت: کار فرهنگی باید به صورت جبهه‌ای، سازمان یافته و متشکل باشد.
به گزارش کبنا، «ستار هدایت خواه» امروز (۴ مهر ماه) در رزمایش سراسری فعالان فرهنگی و هنری بسیج استان کهگیلویه و بویراحمد با عنوان «مثل مصطفی» که در یاسوج برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین لوازم کار فرهنگی این است که بر مبانی عقل، منطق، مستدل و برهانی پیام‌های خود را به مخاطبین ارائه دهند و تلاش کنند که بعد عقلانی مخاطب که بحث بسیار مهم و ضروری بوده را پرورش دهند.
دبیر جبهه فرهنگی و مردمی انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد تأثیر فضا بر مخاطب را یک امر کاملاً مسلم دانست و گفت: فضای فیزیکی و اجتماعی بر روح و روان انسان تأثیرگذار بوده که این موضوع از لحاظ علمی نیز اثبات شده است.
وی ادامه داد: برخی‌ها گاهی می‌گویند جوانان دهه ۶۰ و بعد آن‌ها را با جوانان امروز مقایسه می‌کنند که از لحاظ عده جوانان مؤمن و انقلابی به نسبت جمعیت آن روز بیشتر از جوانان امروز نبودند.
هدایت خواه ضمن تأکید بر اینکه باید کار فرهنگی مبتنی بر معرفت افزایی و ایجاد شعور باشد، افزود: بسیاری از حرکت‌های فرهنگی شورآفرین هستند ولی این حرکت‌ها باید همراه با شعور باشند.
این فعال فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد حرکت‌هایی که بر اساس شور و احساس است را موقتی، گذرا و فاقد تداوم دانست و بیان کرد: برای اینکه این حرکت‌ها استمرار داشته و تأثیرگذار باشند، باید همراه با شعور و معرفت باشند.
وی با بیان اینکه شرایط و لوازم کار فرهنگی فراوان وجود دارد، یادآور شد: کار فرهنگی زمانی اثرگذار است که در آن انگیزه و نیت خالص الهی وجود داشته باشد.
هدایت خواه ضمن تأکید بر اینکه وقتی انگیزه‌ها غیر الهی باشد کار اثرگذاری لازم را نخواهد داشت، اظهار کرد: در سوره شعرا این آیه از زبان انبیا الهی تکرار شده «قل لا أسألُکُم علیهِ أَجراً» من از شما هیچ مزدی نمی‌خواهم، در کار فرهنگی نباید دنبال مزد مادی و معنوی باشیم.
دبیر جبهه فرهنگی و مردمی انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد شرط اینکه کار فرهنگی اثرگذار و ماندگار باشد را خالصانه بودن دانست و ادامه داد: کار فرهنگی باید به صورت جبهه‌ای، سازمان یافته و متشکل باشد.
وی خاطرنشان کرد: چون فعالان فرهنگی در این نشست حضور دارند، باید بدانیم که کار‌های فرهنگی صورت می‌گیرد، ولی به صورت جزیره‌ای و پراکنده انجام می‌شوند.
هدایت خواه لازمه جامعه‌ایمانی را کار متشکل هماهنگ و سازمان یافته دانست و گفت: ما زمانی مخاطب «یا أَیُّهَا الَّذِیْنَ آمَنُوا» هستیم که متشکل شویم و جامعه‌ایمانی را تشکیل دهیم.
دبیر جبهه فرهنگی و مردمی انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: شرط قیام برای خدا این است که حرکت به صورت جمعی صورت گیرد.
وی به نخستین بیانیه امام در سال ۱۳۲۳ اشاره کرد و افزود: این بیانیه با این آیه آغاز می‌شود «قُلْ إِنَّما أَعِظُکُمْ بِواحِدَةٍ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنی وَ فُرادی‌، فقط به یک چیز شما را توصیه می‌کنم اینکه برای خدا قیام کنید به صورت جمعی و فردی».
هدایت خواه بیان کرد: اگر قیام به صورت جمعی صورت نگرفت، به صورت فردی باشد ولی اصل حرکت و قیام برای خدا باید قیام جمعی و سازمان یافته باشد.
دبیر جبهه فرهنگی و مردمی انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد به آیه آخر سوره آل عمران «یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصابِرُوا وَرابِطُوا » اشاره کرد و گفت: خداوند در این آیه می‌فرماید؛ «مراقبت از مرز باید سازمان یافته و جبهه‌ای» و بر اساس تقوای الهی باشد تا به رستگاری برسیم.
وی ضمن اشاره به اینکه همه ما خود را منتظر می‌دانیم، ادامه داد: امام زمان (عج) در نامه خود که به شیخ مفید نوشته «مهم‌ترین و اصلی‌ترین شرط ظهور خود را اجتماع قلوب می‌داند».
هدایت خواه خاطرنشان کرد: لازمه اجتماع قلوب یک حرکت سازمان یافته، هماهنگ، همدل و همراه برای زمینه‌سازی ظهور است.
این فعال فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در تعریف و معنای کلمه «ولایت» در سال ۱۳۵۳ آن را به هم پیوستن و هم جبهگی می‌داند، اظهار کرد: اگر ما می‌خواهیم در راستای تحقق فرامین ولایت حرکت کنیم، باید بهم پیوسته و به صورت هم جبهگی عمل کنیم.
وی افزود: برای اینکه حرکت فرهنگی منسجم در بخش‌های مختلف در همه عرصه‌ها اثرگذار باشد باید کار جبهه‌ای مثل زمان جنگ هر کس کار خود را با مدیریت یک فرمانده واحد، در یک جبهه و با یک هدف و مقابل یک دشمن انجام می‌داد، انجام دهیم..
هدایت خواه ضمن تأکید بر اینکه بیش از ۳۰ سال مقام معظم رهبری می‌فرمایند دشمن در حال جنگ فرهنگی است و معظم له بر تشکیل جبهه تأکید دارند، یادآور شد: لازمه تأثیرگذاری کار فرهنگی حرکت جبهه‌ای، سازمان یافته و متشکل است.
دبیر جبهه فرهنگی و مردمی انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: کار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ولایت مدارانه بود و کسانی که دل در گرو ولایت در کشور‌های مختلف داشتند، آن‌ها را هم جبهه کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
آره باید به صورت سازمان یافته یه لیست بدی برای استخدام هیات علمی البته بدون آزمون و طی مراحل قانونی
Iran, Islamic Republic of
توگفتی ماهم باورکردیم فقط خدا می داند
دموکراسی آب رفت

دموکراسی آب رفت

اکونومیست در انتهای گزارش خود پیشنهاد می‌کند که محققان به جای آنکه به دنبال شناسایی عقبگرد ...
رکود علمی دانشگاه

رکود علمی دانشگاه

مصطفی معین گفت: حرمت و امنیت و فعالیت مفید علمی را از فضای دانشگاهی کشور سلب کرده‌اند....
بحران هویت پایدار ترکیه

بحران هویت پایدار ترکیه

به مناسبت صدمین سالگرد تاسیس جمهوری ترکیه "چیگدم آکیول" روزنامه نگار آلمانی تاریخ جدیدی ...
1