تاریخ انتشار
سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۳
کد مطلب : ۴۶۶۱۶۷
گزارش مردمی؛

اعتراض مردم منطقه لیشتر گچساران به زمین خواری / درخواست از مسوولان

۱۰
۸
اعتراض مردم منطقه لیشتر گچساران به زمین خواری / درخواست از مسوولان
کبنا ؛
مردم منطقه لیشتر در گزارشی به موضوع زمین خواری در این منطقه پرداخته و از این وضعیت ابراز گلایه کردند.
به گزارش کبنا نیوز در این گزارش نوشته شده است: احتراما، به استحضار می رساند بر اساس تبصره یک ماده 55 قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع کشور هرگونه تصرف و ساخت و ساز و دیوار کشی در اراضی ملی غیر قانونی است.
منابع طبیعی به عنوان یک دستگاه حاکمیتی وظیفه دارد از تصرف در اراضی ملی توسط افراد جلوگیری کند، در این راستا چنانچه در مرحله اول متصرفات به تذکرات ماموران منابع طبیعی بی توجهی و تصرفات خود را ادامه دهند با اخذ مجوز از مراجع قضایی نسبت به رفع و تصرف و از بین بردن تمام آثار تصرف اقدام خواهد شد.
حال اگر در منابع بکر طبیعی و ملی، ساخت و سازهای آشکار و طولانی مدت در یک منطقه جغرافیایی وجود داشته باشد، نشان از ضعف آشکار و ترک فعل دستگاههای اجرایی مسول از جمله دادستانی، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست و ... می باشد.
لذا ساخت و سازهای متعدد غیر مجاز به طمع تصرفات در جاده گچساران به بهبهان در منطقه دربندو لیشتر (در منطقه محدوده حفاظت شده کوه سرخ بزرگ) بصورت بی سر و صدا توسط یکی از خانواده های این منطقه در حال شگل گیری و احداث روستا می‌باشد.



ساخت و سازهای قارچ گونه در منطقه فوق الذکر بدون هرگونه ممنوعیت عملی توسط دستگاه‌های مسئول و ذیربط این شائبه را ایجاد کرده که یکی از مسوولان اسبق یکی از ادارات استان بوده که از رانت‌های قانونی بهره مند شده و با سوء استفاده از موقعیت خود برای ایجاد سپر در مقابل اقدامات اجرایی قانون، برای تخریب ساخت و سازهای غیر قانونی برادران خود شده است.
فاجعه بارتر و نهایت رانت خواری این افراد آنجاست که در بازه زمانی که ایشان، در یکی از ادارات استان مسوول بودند، در منطقه ای (دره بندو لیشتر) که اصلا بصورت قانونی  مسکونی نیست، برای تفرج‌گاه های شخصی خود و خانواده اش در دل منطقه بکر و تحت حفاظت محیط زیست، لوله کشی آب شرب را با سوء استفاده از جایگاه اداری و از محل اعتبارات آبرسانی روستاهای محروم استان انجام داده است و حتی پلاک امتیاز آب شرب را بنام برادران خود اخذ نموده است.
حال مسولان وقت باید پاسخ دهند:
1-چگونه و به چه استنادی آب شرب با هزینه بیت المال و مخفیانه برای ساخت و سازهای غیر قانونی اختصاص داده شده است؟
2-چگونه علیرغم وضوح تخلف ساخت و ساز غیرمجاز در طبیعت هیچ اقدامی جهت جلوگیری انجام نگرفته است؟ بیش از 20ساختمان.
3-چگونه اراضی ملی بدون تغییر کاربری اراضی تبدیل به باغ مرکبات شده است؟
4- چگونه منابع طبیعی استان (اداره آبخیزداری) در این محدوده خاص بیش از 7 بند ذخیره آب در طول مسافتی کمتر از 500 متر و با هزینه بیت المال و میلیاردی انجام گرفته است؟
کبنا نیوز آمادگی درج پاسخ مسوولان مربوطه را دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
تو چرا اونجات میسوزه
ایران آباد
Iran, Islamic Republic of
واقعا جای تاسفه ، به نظر شما جاییت داره میسوزه.
یک رسانه پیدا شد حقایق و فساد مدیران این استان را نشون میده باید تشویق بشه .
Iran, Islamic Republic of
سلام.باید طبق قانون با افراد رانت خوار و زمین خوار برخورد بسه
منطق
Estonia
لطفا همه نظرات بذار.دولت اقدام نماید برای همه زمین خواران این مطالبه مهم مردم عشایر تنگ درک عشایر کوه سرخ وسایر افرادی که نام عشایر رویدک می‌کشند خواهند دید مردم چه خواهند کرد
...
Iran, Islamic Republic of
حق بعضی همینه بی ابرویی تا کی
جواد
Iran, Islamic Republic of
سلام،باید طبق قانون با افراد رانت خوار و سود جو ، فرصت طلب از موقعیت های شغلی جلوگیری بسود تا درس عبرتی گردد برای بقیه مسئولان.
گچساران زیبا
Iran, Islamic Republic of
/ پای منافع تو و امسال تو در خطره ،دولت انقلابی ،ان شا الله جلوی رانت خوار ها و زمین خوار ها رو میگیره ،خصوصا ،لیشتر رو.مسئولان باید هر چه سریع تر اقدام کنند.تشکر ویژه باید کرد از همچین رسانه هایی ،خصوصا عوامل سایت خبری و مردمی و پرطرفدار کبنا نیوز که دست دزد ها را رومیکنه و از ضایع شدن حق مردم و بیت المال جلوگیری میکنه ،که یه عده خاص بخوان با رانت خواری ،به اهداف زشت و پلید خود و زمین خواری خود ادامه بدهند و برسند.درود بر شرفت کبنا نیوز
علی
Romania
فکر کنم آقای که معاون آبفا روستایی بوده ، لوله آب غیر قانونی برای اون تفریحگاه خانوادگی‌شان کشیده ، الان هم که معاون منابع طبیعی می باشد .
خیالتان راحت هیچ‌کس توان مقابله با خانواده را ندارد
گرمسیری
Romania
باسلام خواهشمند است به ساخت و سازهای حوزه دشت گز هم ورود شود،قبلا مدیرکل منابع طبیعی هم از این جایگاهها استفاده نموده و موجبات ناراحتی مردم بومی را فراهم آورده اند
شمس
Iran, Islamic Republic of
ان شا الله دولت انقلابی و دادستانی و وزارت اطلاعات و نیروهای گمنام امام زمان ع و سپاه دست دزدان و منافقان و زمین خواران را از سر مردم مظلوم لیشتر با جوانان بیکاری که دارد قطع خواهند کرد و این مردم مظلوم لیشتر به حق و حقوق خودشون خواهند رسید.
دیدار جنجالی نمایندگان عضو جبهه پایداری با طالبان

دیدار جنجالی نمایندگان عضو جبهه پایداری با طالبان

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: شیوه جدیدی از تطهیر طالبان در حال رایج شدن در کشورمان از ...
طرح شفافیت قوای سه‌گانه بار دیگر توسط مجمع تشخیص رد شد

طرح شفافیت قوای سه‌گانه بار دیگر توسط مجمع تشخیص رد شد

طرح شفافیت قوای سه گانه که چندین بار بین مجلس و شورای نگهبان رد و بدل شده بود بار دیگر ...
(تصاویر) بزرگترین گردهمایی مو قرمزها

(تصاویر) بزرگترین گردهمایی مو قرمزها

هزاران نفر این هفته در شهر تیلبورگ هلند گرد هم آمدند و در مراسم جشنی سه روزه ویژه مو ...
1