تاریخ انتشار
يکشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۴۷
کد مطلب : ۴۶۵۳۴۹
مدیرکل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گوی اختصاصی با کبنا؛

دولت سیزدهم توجه ویژه ای به امور عشایر دارد / قبلا اصلا اسمی از عشایر برده نمی شد؛ الان رئیس جمهور در جلسات مختلف خود از عشایر صحبت می کنند / بر اساس قانون ادارات خدمات رسان موظف به پاسخگویی نیازهای جامعه عشایری هستند

۲۴
۲
دولت سیزدهم توجه ویژه ای به امور عشایر دارد / قبلا اصلا اسمی از عشایر برده نمی شد؛ الان رئیس جمهور در جلسات مختلف خود از عشایر صحبت می کنند / بر اساس قانون ادارات خدمات رسان موظف به پاسخگویی نیازهای جامعه عشایری هستند
کبنا ؛
مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر اساس قانون، ادارات خدمات رسان موظف به پاسخگویی نیازهای جامعه عشایری هستند، با توجه به محدودیت امکانات امور عشایر، ما انتظار داریم طبق قانون ادارات وظیفه خود را در قبال عشایر انجام دهند و همکاری بیشتری بر اساس قانون داشته باشند.
فضل الله آذرفر در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار کبنا اظهار کرد: در راستای ایجاد شفافیت، راستی آزمایی و تشخیص عشایر واقعی کارت تردد در بین عشایر توزیع کردیم، ماهیانه بیش از 760 تن آرد توزیع می کنیم، نفت و سوخت توزیع می شود.
وی افزود: سالانه حدود 4 هزار کیلومتر جاده عشایری بازگشایی می شود و روزانه بیش از 150 هزار لیتر آب بصورت مستقیم وارد مناطق عشایری می کنیم.
آذرفر اظهار کرد: بیمه دام عشایری بصورت ویژه در حال پیگیری است و بیش از 2 هزار و 500 پنل خورشیدی در دو سال اخیر در میان جامعه عشایر توزیع کرده ایم.
وی گفت: بحث های آموزشی برای دانش آموزان عشایر اهمیت زیادی دارد، لذا در حال پیگیری هستیم که مجلس شورای اسلامی سهمیه ای برای دانش اموزان عشایری در کنکور در نظر بگیرد.
آذرفر افزود: بر اساس تفاهم نامه دو ساله 15 خانه بهداشت عشایری در دست کار دانشگاه علوم پزشکی است که طی این مدت 8 خانه بهداشت عملیاتی شده و بقیه موارد نیز در حال اجرا است.
مدیرکل امور عشایر استان گفت: این خانه های بهداشت بصورت سیار هستند و بهورزهای خانه های عشایر نیز از فرزندان عشایری خواهند بود.
مدیرکل امور عشایر استان بیان کرد: طرح های 4 گانه کمک معیشتی عشایر از جمله برنامه های ویژه اداره کل امور عشایر است که بر این اساس مناطق مستعد برای طرح های گردشگری، صنایع دستی، کاشت گیاهان دارویی، اجرای طرح زنجیره ای مشخص شده اند.
آذرفر افزود: سعی می کنیم امکانات زیرساختی را به این مناطق ببریم و کمپ های بوم گردی عشایر در این مناطق احداث شود.
آذرفر درخصوص دست درازی های عده ای به اراضی عشایری اظهار کرد: قبلا اداره امور عشایر در جریان واگذاری ها قرار نمی گرفت، ولی قانون مصوب کرده و در 4 سال گذشته هر طرحی که مصوب می شود باید از سوی امور عشایر استان نیز استعلام بگیرد تا به جاده ها و مناطق مخصوص عشایری دست درازی نشود.
وی گفت: ما مدیون عشایر هستیم، اگر کوتاهی صورت گرفته عذرخواهی می کنیم، دولت سیزدهم توجه ویژه ای به امور عشایر دارد و ما در حد امکاناتی که داریم کمک کار عشایر هستیم، حساسیت بیشتری ایجاد کرده ایم و دولت بیش از گذشته خدمات رسانی دارد.
وی افزود: انتظار داریم حق عشایر در اعتبارات ارزش افزوده و آلایندگی مناطق نفتی بیشتر دیده شود، امسال اعتباراتی که از ارزش افزوده اخذ شد بی سابقه بوده است. از طریق اعتبارات ملی سهم اعتبارات استانی را با همکاری آقای استاندار و نماینده مردم پیگیری کرده ایم و این اعتبارات ملی نیز نسبت به سالهای قبل بی سابقه بوده است.
مدیرکل امور عشایر استان بیان کرد: سالهای قبل عشایر از اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده سهمیه داشت، که این اعتبار در اختیار فرمانداری ها قرار می گرفت ولی برخی فرمانداران همکاری نمی کردند و برخی از آنان سلیقه ای عمل می کردند.
وی گفت: از طریق مجلس و سازمان امور عشایر پیگیری زیادی کردیم و خوشبختانه طرح در صحن مجلس مصوب شد و اعتبارات امور عشایر استان ها مستقیما به حساب اداره کل امور عشایر واریز می شود و به حساب فرمانداری ها ریخته می شود، اگر این اعتبار در اختیار امور عشایر قرار نمی گرفت نمی توانستیم بازگشایی جاده و آبرسانی و ... را انجام دهیم.
آذرفر اظهار کرد: حق آلایندگی سال گذشته شهرستان های بهمئی و گچساران 24 میلیارد تومان اخذ شده و اعتبارات آلایندگی 5 ماه اخیر نیز بالغ بر 5 میلیارد تومان اخذ شده است.
آذرفر ادامه داد: سرجمع اعتبارات ملی و تملک دارایی عشایر استان 25 میلیارد تومان بود، ولی در این دو ساله حداقل 300 میلیارد تومان از منابع مختلف اعتبار در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه قبلا اصلا اسمی از عشایر برده نمی شد، افزود: الان رئیس جمهور در جلسات مختلف خود از عشایر صحبت می کنند، آقای استاندار در سخنرانی های خود همیشه از عشایر سخن می گویند.
وی با اشاره به اینکه توجه این دولت به عشایر خاص بوده، گفت: قصد تعریف ندارم ولی دو سال قبل ببینید کدام استانداری به یک منطقه مختص عشایری رفته است؟
آذرفر با اشاره به افتتاح طرح آبرسانی به عشایر شرق گچساران در سال گذشته، اظهار کرد: سال گذشته 5 پروژه آبرسانی به عشایر مورد بهره برداری قرار گرفت، الان نیز طرح بزرگی در حال مطالعه است و اگر اعتبارات تخصیص بیابد، می توانیم آبرسانی را بصورت ثابت به عشایر داشته باشیم.
وی گفت: جامعه عشایری همچون جامعه شهری نیازهای مختلفی دارد ولی متأسفانه اعتبارات اداره کل امور عشایر محدود است، از طرفی چرا تفکیک بین جامعه عشایری و جامعه شهری و روستایی قائل می شوند، بر اساس قانون ساماندهی امور عشایر که به تصویب هیئت وزیران نیز رسیده گفته شده تمام ادارات خدمات رسان موظف به خدماترسانی به جامعه عشایری هستند، اگر عشایر برای مسدود بودن جاده به اداره راه مراجعه کند، اداره راه موظف است اقدام به بازگشایی جاده کند، یا اگر به اداره آب و فاضلاب مراجعه کند این اداره باید همکاری داشته باشد.
مدیرکل امور عشایر استان خاطرنشان کرد: عشایر برای هر موضوعی که به ادارات خدمات رسان مراجعه می کنند می گویند وظیفه ما نیست، در حالی که قانون مشخص کرده که ادارات خدمات رسان موظف به پاسخگویی نیازهای جامعه عشایری هستند. با توجه به محدودیت امکانات امور عشایر، ما انتظار داریم طبق قانون ادارات وظیفه خود را در قبال عشایر انجام دهند و همکاری بیشتری بر اساس قانون داشته باشند.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

طهماسب
Iran, Islamic Republic of
آخی و بخت مردم با نماینده و مدیر کلی که نماینده انتخاب کرده.
کلمه و کلمه که ویچو گفته
علی
Iran, Islamic Republic of
جدی این همه خدمات به عشایر شده؟ شاید یه استان دیگه بوده مثلا شهرکرد؟
شاید هم بازی کامپیوتری بوده؟
استان
Iran, Islamic Republic of
اخ از بخت این استان با این مدیران ........
عشایر شورم
Iran, Islamic Republic of
تو که از ماندگاران دولت قبلی که.....
بقولا عامل وضع موجود....
چیزی از شما به عشایر نماسید و نمی ماسه
تابان
United Arab Emirates
در این چند سال مدیریت ایشان فقط و فقط بی عدالتی و فامیل بازی دیدیم. حالا اگه کسی جرات داره بره امور عشایر و بگه من طرفدار منتظریان هستم بایگانیش می‌کنه.
کاکان
United Arab Emirates
جناب آذرفر شما مدیر کل برای یک عده خاص هستید و بیخودی اسمی از طایفه ما و عشایر ما نبرید.
خودتون میدونید با اقدامات تون چه جنگ و دعوایی بین طوایف ما راه انداختند.
خجالت بکشید
United Arab Emirates
لطفا رانت و پارتی بازی در استان را یکی پیگیری کنه. معلوم نیست کجا درس خوانده ولی فقط به واسطه رابطه و ضابطه شده مدیر کل و هر کار دوست داره می‌کنه. درب امور عشایر را گل بگیرید
Iran, Islamic Republic of
رییس جمهور که استان رو کاملا عشایری خواندند و تمام و این سرآغاز بسیاری از پسرفت ها خاهد بود . استانی که عشایری باشه دیگه نیاز به توسعه نداره فقط دام و چراگاه و قشلاق وییلاق ... رییسی با چه رویی میخواد کارشو ادامه بده و مردم چطور باید ایشون رو تحمل کنند .
گلاچو
Iran, Islamic Republic of
هیچ هم وت ساخته نمیشود.
مسعود
Iran, Islamic Republic of
جناب دکتر درست میفرماید این دولت خوب اسم می آورد ولی هیچ عملی نمی کند
منصف
Iran, Islamic Republic of
با تشکر از جناب آقای آذرفرد، مدیر کل جهادی و انقلابی و پای کار امور عشایر استان
عشایر
Iran, Islamic Republic of
بدون اغراق آقای آذرفرد از بهترین مدیران این دولت که تعهد و تخصص را با خود دارد و در طول خدمت ایشان منشا خدمات ارزنده هستند
علی
Iran, Islamic Republic of
در طول این چند مدت کارهای زیر ساختی خوبی در حوزه عشایر انجام شده است که به نوبه خود از مدیر کل این اداره تشکر می کنیم
خدابخش
Iran, Islamic Republic of
بدون شک دکتر آذرفرد در دور بعد به عنوان کاندیدای مجلس شورای اسلامی در شهرستان های دنا و مارگون معرفی خواهد شد و توسط مردم این دو شهرستان با قاطعیت حمایت خواهد شد
عشایر محروم
Iran, Islamic Republic of
در یک کلام:
در طول این سالها ، به ویژه در دوره مدیریت جنابعالی،هیچ کاری برای عشایر انجام نشده است.
لطفاً شعار ندهید
مردم همه چیز را به چشم خود می بینند
کشاورز دنا
Iran, Islamic Republic of
آذرفرد وقتی که در جهاد کشاورزی خدمت می کرد مردم خیلی از ایشان رضایت داشتند و کارهای بزرگی از جمله پمپاژ آب بن زرد، سمرون، توتنده،، میمند، دشتک انجام دادند و کلیه باغات شهرستان دنا را مجهز به سیستم آب یاری تحت فشار کردند
باگ
Iran, Islamic Republic of
خداوکیلی آقای آذرفر پُستی رو که اشغال کرده ای غصبیه چون نه عملکردی داشتی و داری و نه شایسته مسئولیت و پست و مقام هستی
سبحان
United States
حداقل در این دوره خدمات عادلانه بین مناطق مختلف توزیع شد. تشکر از دکتر آذرفرد
کریمی
United States
شیر اوژن و مدیر توانمند و باصلابت دکتر آذرفرد. حق دکتر آذرفرد وزیری است
دیو دوست مارگون
United States
برای اولین بار ریاست جمهوری وارد مناطق عشایری شدند و از نزدیک با مشکلات آن ها آشنا شدند و این دستاوردی بزرگ برای مدیر توانمند امور عشایر استان دکتر آذرفرد و دکتر روشنفکر بود. احسن به این برنامه ریزی
Iran, Islamic Republic of
دولت توجه دارد اما مسوولین اینجا دغدغه ی مشکلات عشایر ندارند
کاموس جهانبخش از عشایر شبلیز
Iran, Islamic Republic of
از خدمات ارزنده دکتر آذر که برای عشایر استان مایه خیر و برکت بودند کمال تقدیر و تشکر را دارم....
کارشناس
United Kingdom
درود بر دکتر آذرفر مدیر نام آشنا زنده باشی وسلامت
فرید تنگ‌ سرخ.
United States
درود بر این مدیر توانمند و پرتلاش
اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل ورزش و جوانان استان برای بدرقه ملی‌پوشان نوجوانان ...
ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

نویسنده این کتاب در کولیاچان در مکزیک در مورد زنان مختلفی نوشت که در صفوف کارتل ال چاپو ...
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
1