کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

بازی با جان مادران در بیمارستان امام سجاد یاسوج /سازمان بازرسی ورود کند / روایت تلخ مردی که 56 روز خانه و شغلش را برای درمان رها کرده / مرا بین شیراز و یاسوج پاسکاری می‌کنند

3 مرداد 1402 ساعت 13:28

گلایه‌های شدید مردم از بیمارستان امام سجاد (ع) به ویژه بخش زنان و زایمان بالا است و بعضی از پزشکان این بخش متأسفانه در سایه عدم نظارت به کسی پاسخگو نیستند و تنها منافع‌شان را مطب‌های خصوصی خود می‌بینند.


گلایه‌های شدید مردم از بیمارستان امام سجاد (ع) به ویژه بخش زنان و زایمان بالا است و بعضی از پزشکان این بخش متأسفانه در سایه عدم نظارت به کسی پاسخگو نیستند و تنها منافع‌شان را مطب‌های خصوصی خود می‌بینند.
سلامت «زیربنای» توسعه است و یکی از اصلی‌ترین مولفه‌های توسعه پایدار و جوامع توسعه یافته «سلامت» است و جزء نیازهای اساسی مردم محسوب می‌شود. در باب اهمیت این مقوله از منظر دین، جامعه شناسان و صاحب نظران مطالب و سخنان زیادی مطرح شده، در واقع سلامت را زیر بنای هر فعالیت اقتصادی و اجتماعی می‌دانند. از قدیم هم گفته‌اند که دل خوش در بدن سالم است. متأسفانه در سال‌های گذشته به دلیل دخالت سیاسیون و صاحبان قدرت در امور سلامت و بهداشت استان کهگیلویه و بویراحمد، حال سلامت در این استان خوش نیست و هر از گاهی خبرهای نگران کننده‌ای از دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و مراکز درمانی زیر نظر این دانشگاه به گوش می‌رسد.
به گزارش کبنا، روایت مردی که برای درمان خانم باردارش 56 روز گرفتار بیمارستان امام سجاد (ع) شده، تلخ و دردآور است. این پایگاه خبری صحبت‌های این پدر خانواده را که فرزندان و شغلش را برای درمان همسرش رها کرده و تیم درمان بیمارستان امام سجاد (ع) و دانشگاه علوم پزشکی یاسوج او را بین شهرهای یاسوج و شیراز پاسکاری می‌کنند را به‌زودی منتشر خواهد کرد.
بنا به گزارش‌های مردمی از بیمارستان امام سجاد یاسوج (ع)، بخش زنان و زایمان این بیمارستان که تنها بخش تخصصی شهرستان بویراحمد و تا حدودی استان کهگیلویه و بویراحمد هم هست، مورد بی‌توجهی تعدادی از پزشکان این حوزه هست. بعضی از پزشکان این بخش همه چیز را رها کرده‌اند و کار را به دست دانشجویان خود سپرده‌اند. یکی از همراهان بیمار در گفت‌وگو با خبرنگار کبنانیوز مثالی زد و اینگونه می‌گفت: دَر هر تعمیرکاری که هم می‌روی، شاگردش که کار را انجام می‌دهد، استاد می‌آید و آچاری می‌اندازد که آیا شاگرد همه کارها را درست انجام داده که خدای نکرده مشکلی پیش نیاد و آبرویش کم و زیاد نشود. 
بعضی از پزشکان بخش زنان و زایمان اصلاً بر سر بالین بیماران حاضر نمی‌شوند و به کسی هم پاسخگو نیستند. آنها همه چیز را در مطب‌های خصوصی خودشان خلاصه می‌کنند.
یکی از بیماران می‌گفت: برخی از پزشکان جراح بیماران را مجبور به پرداخت هزینه‌ها به خصوص برای عمل سزارین می‌کنند، آنهم در خارج از بیمارستان.
این فرد توضیح داد که پزشکان و تیم درمان بیمارستان امام سجاد (ع) در بخش زنان و زایمان بعد از عمل‌های جراخی خصوصاً عمل‌های سزارین به بیماران بی‌توجهی می‌کنند.
بنا بر این گزارش، شنیده می‌شود که سازمان نظام پزشکی و بازرسی و حراست دانشگاه به گزارش‌های مردمی در این خصوص توجهی ندارند و همچنین رئیس بیمارستان در حد تذکر به پزشکان این بخش توجه ندارد.
نداشتن کارت خوان در مطب‌های خصوص اغلب متخصصان زنان شهر یاسوج و... از جمله مشکلات بخش زنان و زایمان یاسوج می‌باشد که در سایه بی‌توجهی مسئولین تاکنون چندین خانواده و چندین مادر خانواده دچار مشکلات زیادی شده‌اند تا جایی که  چندین مادر و فرزند از بین رفته‌اند و با دچار بیماری‌های مستمر بعد از زایمان شده‌اند. متأسفانه گویا همه چیز رها شده است و کسی هم جوابگو نیست و حاضر به اعزام بیمار هم به استان‌های دیگر نیستند.
یکی از همراهان بیمار گفت: بیمار من بیش از دو ماه در این بیمارستان بستری است و بعد از زایمان هنوز هم بستری است و دچار عفونت شدید شد و بیمار مرا سه بار عمل جراحی کردند و بر اساس سهل انگاری حتی برگه مراجعه به بیمارستان استان فارس برای من صادر نکردند و با این وضعیت اقتصادی بین شهر یاسوج و شیراز در حال آمدن و رفتن هستم.پ
او گفت: پزشک جراح مربوطه حاضر نشده بالای سر بیمار بیاد.
بر اساس آنچه که شنیده شد، به قول خود پرستاران بخش زنان و زایمان، میانگین حضور بسیاری از پزشکان این بخش بالای سر بیمارستان بالای ۲۰ روز بعد از عمل جراحی برای بیمارانی است که دچار بستری‌های طولانی می‌شوند و هیچ ناظری که این‌ها را بیارند پای کار نیست و جزع و فزع بیماران هم به جایی نمی‌رسد.

ادامه دارد...


کد مطلب: 465171

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/465171/بازی-جان-مادران-بیمارستان-امام-سجاد-یاسوج-سازمان-بازرسی-ورود-کند-روایت-تلخ-مردی-56-روز-خانه-شغلش-درمان-رها-کرده-مرا-بین-شیراز-پاسکاری-می-کنند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1