تاریخ انتشار
جمعه ۳۰ تير ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۴۵
کد مطلب : ۴۶۵۰۰۶
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان خبر داد؛

آخرین وضعیت طوفان‌ در زابل؛ مراجعه ۷۰۹ نفر در سیستان به بیمارستان/ بستری ۴۴ نفر

۰
آخرین وضعیت طوفان‌ در زابل؛ مراجعه ۷۰۹ نفر در سیستان به بیمارستان/ بستری ۴۴ نفر
کبنا ؛مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: سرعت طوفان‌های ۱۲۰ روزه سیستان در زابل به ۱۰۴ کیلومتر بر ساعت رسید.
به گزارش کبنا نیوز، محسن حیدری در گفت وگو با ایسنا افزود: وزش باد شدید تا بیشینه ۱۰۴ کیلومتر بر ساعت زابل را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را در ایستگاه هواشناسی فرودگاهی این شهر به ۳۰۰ متر کاهش داد.
وی افزود: در شهرستان زهک بیشینه سرعت باد به ۸۵ کیلومتر بر ساعت رسید و دید افقی را در ایستگاه هواشناسی این شهر تا ۳۰۰ متر کاهش داد.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: تا اواسط هفته آینده در شمال استان وزش باد شدید تا خیلی شدید پیش بینی شده و بنابراین در نقاط مستعد، طوفان گرد و خاک سبب کاهش شدید دید خواهد شد؛ طی این مدت در زاهدان و مناطق مرکزی و جنوبی استان، افزایش غبار خواهیم داشت.
وی توصیه کرد: شهروندان باید در ترددهای جاده‌ای احتیاط را رعایت و بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان در زمان غبار آلود شدن هوا از تردد غیر ضروری خودداری کنند.
طوفان ۷۰۹ نفر را امروز در سیستان راهی بیمارستان کرد
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان نیز از مراجعه ۷۰۹نفر از شهروندان سیستانی در پی وقوع طوفان از ۲۷تیر تاکنون به مراکز درمانی خبر داد.
مجید محبی اظهار کرد: در پی موج جدید وزش باد در پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز ۷۰۹ نفر از مردم این مناطق از ۲۷ تیر تاکنون راهی بیمارستان و مراکز درمانی شدند که از این تعداد ۴۴ نفر اکنون بستری هستند.
وی افزود: مشکل تنفسی، قلبی و چشمی از عمده مشکلات مردم در این مدت بوده است.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: تمامی نیروهای ‏امدادی و خدمات‌رسان در مسیرهای ارتباطی منطقه سیستان آماده‌باش ‏هستند تا در صورت نیاز اقدام به کمک‌رسانی به شهروندان کنند.‏
آماده باش کامل هلال احمر
سرپرست جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان نیز از توزیع ماسک بین افراد متاثر از طوفان در منطقه سیستان خبر داد.
سیدمحمدمهدی سجادی سرپرست جمعیت هلال احمر استان گفت: طوفان شن ناشی از بادهای ۱۲۰ روزه طی یک ماه گذشته روستاهای منطقه سیستان را در وضعیت بحرانی قرار داد و موجب شد تا امدادگران هلال احمر در این منطقه حضور پیدا کنند.
وی با اشاره به توزیع ۷ هزارو ۵۰۰ عدد ماسک در بین افراد متاثر از طوفان افزود: جمعیت هلال احمر تاکنون به حدود ۹ هزار و ۴۵۹ نفر از ساکنان ۵ شهرستان منطقه سیستان شامل زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز که در کانون حرکت شن‌های روان قرارداشتند با توزیع ماسک و بسته‌های معیشتی خدمات ارائه کرده است.
سجادی با تاکید بر اینکه نیروهای امدادی هلال احمر تا بهبود وضعیت آب و هوایی در این مناطق حضور دارند، ادامه داد: به همت خیرین داوطلب خانه‌های هلال در تیرماه سال جاری ۵ عدد تانکر ۱۰۰ لیتری، بسته‌های معیشتی، برنج و آرد بین خانواده‌های کم برخوردار مناطق روستایی توزیع شده است.
سرپرست جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان  تصریح کرد: تمامی نیروهای ‏امدادی و عملیاتی جمعیت هلال احمر در منطقه سیستان در حال آماده‌باش ‏هستند تا در صورت نیاز اقدام به کمک‌رسانی به شهروندان کنند.‏
نام شما

آدرس ايميل شما

ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

نویسنده این کتاب در کولیاچان در مکزیک در مورد زنان مختلفی نوشت که در صفوف کارتل ال چاپو ...
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
خالص‌سازی بیشتر؟

خالص‌سازی بیشتر؟

محمد مهاجری گفت: جبهه پایداری همیشه انتخاب اصلح را مطرح می‌کند، اما این یک اصطلاح بازاری ...
1