کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گزارش مردمی از گچساران؛

بوی تعرض و زمین خواری بزرگ در منطقه چهاربیشه گچساران

4 تير 1402 ساعت 17:09

بوی تعرض و زمین خواری 10 هکتار از زمین های کشاورزی منطقه چهاربیشه گچساران موجب نارضایتی و اعتراض دامداران شده است.


بوی تعرض و زمین خواری 10 هکتار از زمین های کشاورزی منطقه چهاربیشه گچساران موجب نارضایتی و اعتراض دامداران شده است.
به گزارش کبنانیوز، مقام معظم رهبری فرموده اند «برای ما مسأله محیط زیست یا حفظ منابع طبیعی، مسأله‌ای تجمّلاتی و درجه دو نیست؛ یک مسأله حیاتی است». این پایگاه خبری همواره در تلاش بوده تا با گزارش های پیرامون زمین خواری نیز به جد پیگیر حفظ منابع ملی استان باشد و این گزارش نیز در راستای پیگیری حفظ منابع طبیعی است.
تا سال 97 مراتع زیادی جزو اراضی ملی بوده اند و زمین های منطقه گچ عوض (چهاربیشه ) نیز در اختیار دامداران این منطقه قرار داشته و بر اساس ماده 54 قانون حمایت از کشاورزان دولت مالکیت این زمین‌ها را برای هیچ فردی مشخص نکرد و این زمین ها در اختیار کل دامداران بوده است. با توجه به موقعیت خاصی که این زمین ها به دلیل همجواری با پتروشیمی پیدا کردند، این زمین ها مورد طمع، دست درازی و تعرض برخی افراد قرار دارد.
از همین رو، فرد و یا افرادی با شیوه‌های خاص که باید مراجع قانونی به آن ورود کنند و مورد بررسی قرار بگیرد، تقاضای ثبت مالکیت برای 10 هکتار از زمین های منطقه گچ عرض داده است.
به گفته اهالی منطقه، سودجویان قصد دارند با سندسازی تغییر کاربری در زمین‌ها ایجاد کنند و به نام خود زمین بزنند، منابع طبیعی و محیط زیست باید هشیار باشند و اجازه تغییر کاربری ندهند، سودجویی عده‌ا‌‌ی در حالی است که زمین برای طرح مسکن ملی با مضیقه مواجه بوده و به سحتی یافت می‌شد ولی عده‌ای به راحتی به دنبال تغییر کاربری و تصاحب زمین به نام خود هستند.
در استان کهگیلویه و بویراحمد دستگاه قضایی و دولت در سال‌های اخیر به جد با زمین خواری مبارزه کرده‌اند، از همین رو مردم انتظار دارند؛ فرد یا افرادی نباید با پیدا کردن نفوذ و قدرت بتوانند به بیت المال دست درازی کنند.
کبنانیوز آمادگی درج پاسخ افراد و مسوولان مربوطه را دارد.
 


کد مطلب: 463958

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/463958/بوی-تعرض-زمین-خواری-بزرگ-منطقه-چهاربیشه-گچساران

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1