تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۲۸
کد مطلب : ۴۶۳۵۷۱

چطور از اصالت دستگاه لیزر مطمئن شویم؟

۰
چطور از اصالت دستگاه لیزر مطمئن شویم؟
کبنا ؛
تا به حال برای شما پیش آمده است که دیگران به شما دستگاه لیزری را معرفی کرده و از خوبی ها و بازده خوب آن به شما گفته اند،اما زمانی که از دستگاه استفاده کرده اید نتیجه خوبی نگرفته اید؟
به گزارش کبنا نیوز به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان، کارشناس تجهیزات پزشکی اداره نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: حتما می دانید که پوست و مو از اعضای حساس بدن هستند و به همین دلیل مهم است که با نهایت دقت دستگاه لیزر خود را انتخاب کنید.
مريم محنائي افزود: در غیر این صورت ممکن است دستگاهی را خریداری و یا استفاده کنید که دارای عوارضی همچون قرمزی پوست، عفونت های پوستی و در موارد شدیدتر منجر به سوختگی و ایجاد لکه های پوستی شود. تشخیص دستگاه لیزر تقلبی از اورجینال بسیار دشوار است اما غیر ممکن نیست و راه هایی برای تشخیص دستگاه های اورجینال وجود دارد.
چطور از اصالت دستگاه لیزر مطمئن شویم؟
وی تاکید کرد: با یک جستجوی ساده می توان اصل یا تقلبی بودن دستگاه را به آسانی تشخیص داد. شما زمانی که تصمیم گرفته اید که از دستگاه لیزر استفاده کنید و یا آن را از فروشندگان خریداری کنید، دستگاه لیزر مورد نظر شما باید مجوز قانونی و تاییدیه وزرات بهداشت را داشته باشد یعنی دارای برچسب اصالت کالا باشد.
کارشناس تجهیزات پزشکی اداره نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اذعان داشت: همچنین می توانید از طریق سایت اداه کل تجهیزات پزشکی وزرات بهداشت استعلام بگیرید و ببینید آیا کلینیک مورد نظر شما دستگاه را از واردکننده و تولید کننده ای که نام آن را در سایت به ثبت رسیده،خریداری کرده است یا خیر؟
وی یادآور شد: به این دلیل که در حال حاضر دستگاه لیزر فقط از طریق تامین کنندگان ثبت شده در اداره کل تجهیزات پزشکی قابل خرید و عرضه می باشد. هر دستگاه لیزر مشابه تمام دستگاه های پزشکی دارای پلاک مشخصات می باشد که برروی این پلاک اطلاعتی نظیر سریال نامبر، سال ساخت، مدل دستگاه، کمپانی، کشور سازنده و ... ثبت شده است که با وجود این دو شناسه متوجه اصل یا تقلبی بودن آن دستگاه خواهید شد.
محنائي گفت: بهترین روش برای شناسایی دستگاه و مطمعن شدن از اصالت و تقلبی نبودن آن در هنگام خرید، استعلام کد و شماره دستگاه از سایت اصلی کمپانی تولید کننده و یا استعلام شناسه ثبت وسیله پزشکی(IRC) دستگاه لیزر از طریق سایت اداره کل تجهیزات پزشکی ایران http://www.imed.ir است. کافی است به این سایت وارد شوید و از طریق منوی استعلام ورود و به زیر منوی "شرکت های مجاز به واردات تجهیزات " و یا "تولیدکنندگان دارای پروانه ساخت" با اعلام کد دستگاه از اصیل بودن آن مطمعن شوید.
وی خاطر نشان کرد: به طور کلی اگر قصد خرید یکی از دستگاه های لیزر پر طرفدار را دارید، توصیه ما به شما این است که حتما از شرکت های تامین کننده ای که در سایت اداره کل تجهیزات پزشکی هستند دستگاه مد نظر خود را تهیه و آکر قصد استفاده از دستگاه لیزر را دارید،بهتر است به کلینیک های معتبر پزشکی مراجعه کنید.هنگام خرید یا استفاده از دستگاه لیزر،موارد مهمی که در بالا ذکر شد را فراموش نکنید.
نام شما

آدرس ايميل شما

این مرد روسیه را می‌گرداند!

این مرد روسیه را می‌گرداند!

یکی از نکات مهم در مورد میشوستین این است که او علی رغم موقعیت مهم سیاسی خود در روسیه ...
رد مذاکره ایران و آمریکا در سفر ابراهیم رئیسی!

رد مذاکره ایران و آمریکا در سفر ابراهیم رئیسی!

«این نوع سخنان نشان می‌دهد که قطعا ایران و ایالات متحده در حال مذاکرات پنهانی هستند و ...
استعفای معاون اقتصادی رییسی + انتقاد تند مطهری از پست محسن رضایی!

استعفای معاون اقتصادی رییسی + انتقاد تند مطهری از پست محسن رضایی!

محسن رضايي ازدولت خارج شد تا به سمت جديد «رييس دبيرخانه شوراي عالي هماهنگي اقتصادي سران ...
1