تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۲۱
کد مطلب : ۴۶۲۱۷۰
کبنا گزارش می‌دهد

دلایل لغو انتخابات اتاق اصناف یاسوج

۱
۰
دلایل لغو انتخابات اتاق اصناف یاسوج
کبنا ؛ انتخابات اتاق اصناف یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد برای چندمین بار است که به تعویق می افتد و شایعاتی در فضای مجازی این تاخیر را ناشی از اجازه ندادن اداره متولی یعنی صمت عنوان کرده و به نوعی به آن رنگ و بوی سیاسی داده است. 
به گزارش کبنا، با توجه به حساسیت موضوع و نقشی که مدیریت بازار این روزها در معیشت مردم دارد در گزارشی میدانی نظر متولیان امر از مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گرفته تا فرماندار این شهر را در این خصوص جویا شد.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد در این ارتباط گفت: مطابق برنامه ریزی انجام شده باید انتخابات اصناف در تاریخ چهار اردیبهشت ماه جاری برگزار می شد اما در این روز، به علت سفر وجیه اله جعفری معاون وزیر و رئیس هیات عامل ایمیدرو به شهرستان چرام و ضرورت حضورم در همراهی ایشان در بازدید طرحهای صنعت و معدن موجب شد که نتوانم بموع در مرکز استان برای تصمیمی گیری در خصوص این امر مهم حاضر شوم.
​​کریم روزبهان تصریح کرد: البته از طرفی دلیل مهمتر برای لغو انتخابات اصناف در تاریخ چهارم اردیبهشت ماه، این بوده که چهار اتحادیه صنفی مرکز استان هنوز انتخابات صنفی خود را برگزار نکرده‌اند که شامل اتحادیه خبازان، الکتریک، آرایشگران، اغذیه و رستوران‌ها هستند.
وی تاکید کرد: اعضای این اتحادیه ها اعتراض کردند و به تمامی دستگاه های نظارتی، حاکمیتی، اطلاعاتی و همچنین وزیر، استانداری و فرمانداری مراتب شکایت خود را رسانده‌اند، مبنی بر اینکه «کسانی که هنوز در این اصناف هستند به دلیل اینکه تاریخ انقضای فعالیتشان گذشته حق ندارند بدون حضور ما برای اتاق اصناف تصمیم گیری کنند و باید این اصناف انتخابات صنفی خود را برگزار کنند تا بتوانند در سرنوشت چهار سال آینده خود شریک باشند.
روزبهان بیان کرد: به دنبال این شکایت ها، شورای تأمین شهرستان بویراحمد در خصوص این موضوع برگزار شد، مصوبه شورای تأمین این بوده که در وهله اول انتخابات این چهار صنف برگزار شود و پس از آن انتخابات اتاق اصناف برگزار شود، من به عنوان رئیس کمیسیون نظارت بر انتخابات اتاق اصناف نمی توانستم مصوبه شورای تأمین را اجرا نکنم، مصوبه شورای تأمین بالاتر از هر تصمیمی در شهرستان و استان و همچنین لازم الاجرا است.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پس از این، قرار بود کمیسیون نظارت بر انتخابات تشکیل شود و برگزاری یا عدم برگزاری انتخابات را تعیین تکلیف کند، که همان روز معاون اجرایی رئیس جمهور به گچساران سفر کرد و به دلیل اینکه از پتروشیمی بازدید داشت، بنده باید در این بازدید الزاماً حضور پیدا می کردم، و در جلسه کمیسیون نظارت حضور نداشتم، در این کمیسیون نیز با نادیده گرفتن مصوبه شورای تأمین، مصوب کردند که انتخابات اتاق برگزار شود. ما تصمیم گرفتیم که مصوبه کمیسیون نظارت بر انتخابات را رسمیت ندهیم، به دلیل اینکه مصوبه شورای تأمین را نادیده گرفته بودند.
وی ادامه داد: اتحادیه خبازان امروز چهارشنبه و اتحادیه الکتریک هفته آینده برگزار می شود، دو اتحادیه دیگر نیز در چند هفته آینده برگزار می شود و پس از آن با صلاحدید دستگاه حاکمیتی انتخابات اتاق اصناف برگزار می شود.
روزبهان افزود: هیات رئیسه فعلی اتاق اصناف تا یک ماه قبل های رغم پیگیری های مدیرکل ضمن استان جهت برگزاری انتخابات اصناف مایل به برگزاری این انتخابات نبود ‌و همواره در مسیر عدم برگزاری انتخابات اتاق اصناف اقدام به سنگ اندازی و مانع تراشی می کرد.
فرماندار شهرستان بویراحمد پیشتر در صحبت‌هایی از اتاق اصناف انتقاد کرد و اظهار کرده بود: اتاق اصناف چند ماهی است که غیرقانونی فعالیت می‌کند و از طرفی چند سالی است که همین اعضا در اتاق اصناف حضور دارند و با این شرایط نمی‌توان بازار را کنترل کرد.
ایرنا در ادامه نوشت: شهرام مهدوی‌مطلق خواستار برگزاری انتخابات اتاق اصناف و انتخاب افراد جدیدی شده بود تا بتوان فکری به حال بازار کرد.
وی بیان کرد: قبلاً یاسوج شهر ارزانی بود اما در حال حاضر به دلیل نبود نظارت، یک قوطی کبریت در مرکز کهگیلویه و بویراحمد از کل کشور گرانتر است و با این شرایط نمی‌توان با اتاق اصناف فعلی کار کرد.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز پیشتر بر برگزاری هر چه سریعتر انتخابات اتاق اصناف تأکید کرده بود و خواستار انتخاب تیم جدید و تازه نفس اتاق اصناف برای نظارت بر بازار و مدیریت شرایط شده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
همه ی این زیر سر آن نمایند است که مدیرکل ضعیف صنعت و مدن را تحت فشار گذاشته و می خواهد در انتخابات صنفی هم منافع بستگانش را تامین کند.
(عکس) داستان حجاب به ماراتن شیراز کشید

(عکس) داستان حجاب به ماراتن شیراز کشید

ماجرا وارد فاز تازه‌تری هم شد؛ چون به غیر از حضور ورزشکارانی که گفته شد حجاب را به‌صورت ...
قطع شبانه درختان بلوط در روستاهای دنا

قطع شبانه درختان بلوط در روستاهای دنا

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: متخلفی که شبانه با اره موتوری ۱۵ اصله ...
بنزین دردسرساز

بنزین دردسرساز

کیفیت پایین بنزین ایران سال‌ها مورد مناقشه ارگان‌های داخلی بوده است. سازمان استاندارد ...
1