تاریخ انتشار
دوشنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۴۸
کد مطلب : ۴۶۱۵۱۰
با ارسال متنی مطرح شد

یک شبکه خانوادگی در اتاق اصناف کهگیلویه و بویراحمد حاکم است و می‌خواهند همچنان بمانند (+ اسناد )

۲۶
۰
یک شبکه خانوادگی در اتاق اصناف کهگیلویه و بویراحمد حاکم است و می‌خواهند همچنان بمانند (+ اسناد )
کبنا ؛جمعی از اعضای اتحادیه‌های خبازان. رستوران و اغذیه، آرایشگاه‌ها و تأسیسات لوازم خانگی و موبایل و... با انتشار متنی نسبت انتخابات اتاق اصناف یاسوج واکنش نشان دادند و نوشتند: برخی از آقایان علی رغم تأکیدات قانونی دستگاه‌های قانونی؛ هیچگاه دنبال انتخابات صحیح اتاق اصناف نبودند، یا هم دنبال این هستند که این انتخابات به شکل ناقص برگزار گردد.
به گزارش کبنا، این متن به شرح زیر است.
یک شبکه خانوادگی در اتاق اصناف استان حاکم هست، می‌خواهند همچنان بمانند
چرا اجازه نمی‌دهند همه اتحادیه‌ها در انتخاب هیئت رئیسه نقش داشته باشند.
چرا نزدیک به یک سال است که انتخابات ۴ اتحادیه مهم هنوز برگزار نگردیده؟
بازرسان اتاق اصناف چه کسانی‌اند و چه میزان و از چه منبعی حقوق می‌گیرند؟
چرا بازار را کنترل نمی‌کنند.
چرا مسئولین صمت استان کهگیلویه و بویراحمد، هیچ توجهی به درخواست دو ماه پیش اتحادیه‌های سرگردان و جا مانده از انتخابات، ندارند؟
با توجه به حاشیه‌های امروز اتاق اصناف استان، ما به عنوان تعدادی از اتحادیه‌های سرگردان و جا مانده از انتخابات، که خواهان تمدید انتخابات هیئت رئیسه بوده و از اصناف بسبار مهم می‌باشیم، مواردی به استحضار آحاد مردم و مسئولین می‌رسانیم و‌امیدواریم حالا که دم خروس
این اتاق از جانب سیاسیون بیرون‌زده، خوب هست مردم در جریان باشند که در این اصناف چه گذشته و چه می‌گذرد؟
اتحادیه‌های اصناف یاسوج چند سال به دلیل کرونا برگزار نشد و همین عامل باعث شد تا عده‌ای که بر مسند بودند، خودشان را دائمی ببینند و دست به یکسری اقدامات و شبکه‌سازی در این مجموعه بزنند که برای همیشه ماندگار بمانند. در ابتدا یک قانون من در آوردی صورت جلسه کردند تحت عنوان بازرسان اصناف و عده‌ای را از بیرون به عنوان بازرس آوردند که این ترفند، در قانون صمت تعریف نشده است و با حقوق‌های آنچنانی که مثلاً بازار را بازرسی کنند، قضاوت عملکرد بازرسی از بازار را به مردم واگذار می‌کنیم که واضح هست که ۴سال هست بازار یاسوج گران‌ترین و بی‌نظم‌ترین بازارهاست و چه گذشت و می‌گذرد، بماند!
- اگر دقیق‌تر توجه کنیم اکثر کارمندان و حقوق بگیران اتاق اصناف خانوادگی هستند هر کدام یکی از اعضای خانواده را به عنوان حقوق بگیر در اتاق اصناف جا داد و به طوری که یک لژ خانوادگی تشکیل شده است و بعد وقتی که مردم متقاضی صدور پروانه هستند، باید چند جا هزینه پرداخت کنند. یکی از این محل‌ها همان حساب بازرسی بود برای بازرسان تشریفاتی و... می‌باشد که هم اکنون مبلغ ۶۰۰ هزار تومان در زمان صدور پروانه باید علی الحساب به حساب آن‌ها واریز شود. کافی است به ریشه خانوادگی برخی صنف‌ها در شهر یاسوج توجهی شود، تا بدانید موروثی بودن در اتاق اصناف چگونه است. لذا در چنین شرایطی تضاد منافع در قیمت‌گذاری‌ها مشخص بود و اغلب این صنف هست که قیمت‌ها را یک شبه در یاسوج بالا می‌برند، برای نمونه سؤال شود که چرا صنف میوه فروشان حاضر نیستند قیمت‌گذاری میوه را در میدان تره بار انجام دهند و چرا هیچکدام از میوه فروشان یاسوج فاکتور ارائه نمی‌دهند؟
یا برخی دیگر...
به دلیل ضعف در حوزه نظارت صمت و برخی دخالت‌های غیر مسئولانه، برگزاری به موقع انتخابات اتحادیه‌ها انجام نمی‌شد. تا هیئت رئیسه اتاق اصناف مدت بیشتری در مسند این اتاق مردمی بمانند و یا فراموش شود. ولی بنا به قانون، مطالبه از طرف صنف‌ها شروع شد و ناچاراً چند اتحادیه برگزار شد و ۴ اتحادیه بزرگ مثل خبازان و آرایشگران و رستوران‌ها و موبایل و تأسیسات خانگی، هنوز که هنوز هست به دلیل ضعف شدید خصوصاً توسط معاونت بازرگانی صمت استان علی رغم فراهم شدن زمینه، انجام نشد. ناگفته نماند، در اواخر سال ۱۴۰۱ همین اتحادیه‌ها در نامه‌ای مشترک به اداره صمت، خواهان برگزاری انتخابات آن‌ها شدند و سند آن موجود است. اما کو گوش شنوا.
و از طرفی کسانیکه متقاضی برگزاری زودهنگام اتاق اصناف بودند، تاریخ انقضای اکثر اتحادیه این افراد گذشته است و قصد داشتند یک صندوق صنفی توسط خودشان دایر کنند که به عنوان اعضای اصلی صندوق همیشه حضور داشته باشند. که با هوشیاری حوزه‌های امنیت اقتصادی این هم خنثی شد.
علی ایحال برخی از آقایان علی رغم تأکیدات قانونی دستگاه‌های قانونی؛ هیچگاه دنبال انتخابات صحیح اتاق اصناف نبودند، یا هم دنبال این هستند که این انتخابات به شکل ناقص برگزار گردد. اگر چه اشکال اصلی متوجه حوزه صمت و خاصه معاونت بازرگانی است اما حاشیه گردان و صحنه گردان حاشیه امروز اتاق اصناف که پای سیاسیون را آشکارتر ساخت، دقیقاً شخصی است که هیچ سمت قانونی در اتاق اصناف و صمت ندارد. یکی از سازمان صمت و معاون بازرگانی آن بپرسد آقایی که امروز از اعتراض چهار اتحادیه برای انتخابات این اندازه برآشفت و حاشیه ساخت و جنجال‌های او توسط کلانتری صورتجلسه شد؛ دقیقاً چه کسی بود و چه مسئولیتی و جایگاه قانونی در اتاق اصناف و صمت دارد؟ چرا این اندازه برآشفته؟ مگر اون چهار اتحادیه دیگر که جمعیتشان با بقیه اصناف برابری می‌کند چه خطری دارند که وارد پروسه انتخابات هیئت رئیسه بشوند؟ جلسات محفلی در رستوران‌ها و کافه‌ها و خانه‌ها و تهدید و تطمیع صنف‌ها برای رای دادن و ندادن در طول این چند سال بی‌سابقه بود و بی‌سابقه هست؟ چرا و منافع چه کسانی و چگونه با یک انتخابات حداکثری اتاق اصناف به خطر می‌افتد؟
تعجب ما از مصاحبه یکی از کاندیدای مجلس هست که بر اساس داده‌های اشتباه همین افراد ذی نفع، یکباره وارد این ماجرا می‌شود و دقیقاً باید و نباید همه را متهم می‌کند؟ آقایان چرا در یک امر تخصصی و سیستمی دخالت غیر سیستمی دارند؟ ما ضمن تشکر از حوزه استانداری در این خصوص که جانب عدالت را گرفتند و بدون غرض خاصی نسبت به احقاق حق بقیه اتحادیه‌ها تذکر دادند، از مسئولین امر می‌خواهیم اجازه دهند تا انتخابات اتاق اصناف با مشارکت همه اتحادیه‌ها برگزار شود. تا حال که بیش از یکسال هست هیبت رئیسه اتاق اصناف غیر قانونی فعالیت دارند؛ یک ماه دیگر هم فعال باشد تا رضایت حداکثری و حاشیه کمتر و کوتاه شدن دست همه سیاسیون و افراد غیر مسئول کوتاه شود و نتیجه انتخابات هم خارج از یک محفل، منجر به تنظیم بازار یاسوج شود. چرا که اینجا بازار حقیقی معیشت مردم هست نه بازار سیاست. اینجا ۴ اتحادیه بزرگ دستشان از انتخاب هیئت رئیسه کوتاه می‌شود و لازم هست سازمان صمت بدون ملاحظه همه انتخابات اتحادیه را کمتر از یک ماه برگزار و النهایت به برگزاری انتخابات نهایی هیئت رئیسه اقدام نمایند.
ضمن تشکر از جناب آقای کمایی از‌ ایشان می‌خواهیم خودشان پیگیر گزارشگر واقعی خودشان در اسفندماه ۱۴۰۱ باشند که چرا انتخابات این ۴ اتحادیه برگزار نمی‌شود و توقع این هست که رسانه‌ای مثل کبنا در دام سیاسیون از هر طیفی نیافتد و مردمی و واقعی موضوع را رصد نماید.
جمعی از اعضای اتحادیه‌های خبازان. رستوران و اغذیه، آرایشگاه‌ها و تأسیسات لوازم خانگی و موبایل و... ).




نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
در دانشگاه علمی کاربردی یک شبکه خانوادگی حاکم است بذای صحت موضوع برید بررسی کنید
لاغر اندام دنانشین
Iran, Islamic Republic of
درست میفرمایید،،،اصلا کسی جرات ندارم که بگه شما دروغ میگویید،،،فکذکنم خیلی جا هست تواستان ومرکز استان که چنین باشد،،،اینا باید شناسایی وازریشه قطع شود. اگربخوان بکنن
Iran, Islamic Republic of
از دهه ۸۰و۹۰تا الان‌یک شیکه خانوادگی و فامیلی کامل ویکدست در دانشگاه علمی /حاکم است
Iran, Islamic Republic of
در آب وهواشناسی استان‌هم میگویند همینطور است
Iran, Islamic Republic of
بعضی ادرات دولتی در استان هم همین طور هست چند تا را ما سراغ داریم
اینجا که خصوصی وبازار است
Iran, Islamic Republic of
کمایی دلاور پیرو‌ خط اصناف
Iran, Islamic Republic of
کمایی کمایی تو تنها سایت استانی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
تو رو خدا نگاه سطح ادبیات نامه نگاری چقدر پایین و ضعیفه
الفبای نامه نگاری اداری رعایت نشده
اصفهان
Iran, Islamic Republic of
نامه نگاری همیطور درسته تو بفرما چطور بنویسه مغز ادبیات😂😂
غضب بویراحمد
United States
هم پای روشنفکر وسطه .کر خوب قوچی بودجه رو بردن
Iran, Islamic Republic of
دهدشت هم به همین بلا گرفتار هست
Iran, Islamic Republic of
اداره ثبت استان به همین بلا گرفتار یک طیف خاص شده
Iran, Islamic Republic of
اداره ثبت استان را هم پیگیری کنید آقای خوب این اداره را گرفتار کرده از مدیران دولت قبل هستش چرا پیگیری نمی کنید
لاغر اندام دنانشین
Iran, Islamic Republic of
اخی وبخت دهدشت.
لااقل زودتر میگفتی
بچی شهر
Iran, Islamic Republic of
از کاندید مجلس انتظار میره قبل از اظهار نظر و سوءاستفاده از فضای مجازی بررسی بکنن نه اینکه جانبداری اشتباه از شخص اشتباه بکنن..!!
صدای اصناف
Iran, Islamic Republic of
تمام این مشکلات از مدیریت ضعیف مدیر کل صمت استان جناب روزبهان هست.
اتفاقا اصناف یکی از محدود بخش های خصوصی است که دارای قانون و بخشنامه های اجرایی است و اگر مدیر صمت آنها را رعایت کند هیچ اتفاقی پیش نمی آید.
وقتی از قانون اطلاع نداری و میخوای برای دل خوشی نماینده کار را انجام بدی دیگه نتیجه بهتر از این نمی شود
Iran, Islamic Republic of
پارک علم و فناوری که دیگه میراث خانواده .شده.خ
Iran, Islamic Republic of
شن وماسه هم خانوادگی است وای به حال مردم ازاین مسولین استان خیری نیست فقط خوب عکس میاندازند برای تبلیغ
بازاری
Iran, Islamic Republic of
سلام خدمت شما مدیر کبنانیوز
قبلا هم خدمت تمام مدیران عرض کرده بودم اتاق اصناف موروثی شده طرف خودش دیگه نمیتونه ثبت نام کنه برادرش میاره ثبت نام کنه و ...بعد از خودش برادرش رئیس یا ...بنده به عنوان یه شهروند از کبنا نیوز خواهش میکنم که موضوع را پیگیری کن
از اتحادیه که چنین کاری رو کرده درخواست بدین که خسارات و ....و به قوه قضایی معرفی مطمعنم حداقل ۴۰ نفره اینجا زیر سوال خواهم رفت .مدیر محترم کبنا نیوز بنده قبلا به تمام ادارات وصل به اتاق رفتم و اعلام نمودم اتحادیه پوشاک اولین و ...پیگیری کنین ببینین
بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
آقای کمایی لطفا اتاق اصناف پوشاک رو بررسی کنین ببینین چن ساله دست یه خانواده هست از مدیر تا دفتر دار الان ۱۷ ساله
مطلع
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم منتشر کنید
به عنوان یک مطلع تا به حال کدام یک از اتحادیه های صنفی کوچکترین قدمی برای کنترل بازار و قیمت ها برداشته اند ؟
تا به حال حتی یک درخواست به کمیسیون نظارت بر اتحادیه های صنفی که دبیرش سازمان صمت است فرستاده اید که یک خدمت یا قیمت را کاهش دهید ؟ جز آن که مرتب درخواست افزایش قیمتها را دارید ؟
اصولا جایگاه اتحادیه ها و روسای هیات مدیره های آنها در کنترل بازار چیست ؟
فقط حقوقی دارند و بستگان و بانوان وابسته به خود را تحت هر عنوانی در اتحادیه جذب میکنند ؟
حرف زیاد است و مجال اندک
اینها همه دعوای حب مال و مقام و جاه است
کسی دلش برای مردم نسوخته است
Iran, Islamic Republic of
تامین اجتماعی نیز...
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
عده ای حتی در دادن کارت هدیه به دانش آموزان مدارس، بعضی مناسبات رو در نظر می گیرند بدون این که ذره ای از خدا بترسند(چون قانون و نظارتی که نیست)
نمونه اش امروز در مدرسه دخترانه هجرت یاسوج ببینید کارت هدیه ها رو به چه کسانی دادند؟
ببینید اکثر مدیران و معاونین مدارس از چه منطقه ای هستن؟ باید به حال دانش آموزان مدارس یاسوج تاسف خورد که چنین مدیران و معاونینی رو از بویراحمد سفلی آوردن و بر مدارس شهر گماشته و اون ها رو به گند کشیدن
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
دستگاه های نظارتی تا کار از کار نگذشته فکری به حال آموزش و پرورش استان و بویژه یاسوج داشته باشید کجای این مسئولین به دولت انقلابی می خوره؟ مدیران و معاونین مدارس اکثرا اصلاح طلب و از بویراحمد سفلی هستن و به هیچ کس هم جوابگو نیستن مثلا یک محاسبه کنند ببیند شهریه های دریافتی مدارس کجا صرف میشه؟
درخواست
Iran, Islamic Republic of
خسته نباشین خدمت مدیر کبنانیوز
از مسئولان و بازرسان و رئیس صنعت معدن و سازمان بازرسی خواهشمندم فکری به حال اتحادیه بنگاه داران ،عکاسان ،پوشاک ، و...بکنید و ببینید چندین ساله این اتحادیه ها دست چه خانواده‌هایی بودن و الانم وضعیت بازار که این اتحادیه ها زیر مجموعه آنها هستن همش خانوادگی هستن فقط کافیه یه پیگیری کوچیک بفرمایین جناب کمایی از شما خواهش میکنم منتشر بفرما
Iran, Islamic Republic of
بازرسی شود که چگونه از مردم پول میگیرن و مردم را بکجا آدرس پرداخت میدن
سقوط صدام؛ بیست سال بعد

سقوط صدام؛ بیست سال بعد

20 فروردین روزی است که صدام سقوط کرد. او چرا سقوط کرد عراق پس از صدام روزگار بهتری دارد....
ویدیو / پویانفر، مداح: اگر کسی احساس می‌کند جای اشتباهی نشسته است خودش کنار رود

ویدیو / پویانفر، مداح: اگر کسی احساس می‌کند جای اشتباهی نشسته است خودش کنار رود

انتقادات پویانفر مداح در سحرگاه ۲۱ماه رمضان: امیدوارم امر به معروف در سطوح بالا انجام ...
زنان و دخترانی که با حجاب‌های گوناگون به مراسم «احیا» رفتند/ عکس

زنان و دخترانی که با حجاب‌های گوناگون به مراسم «احیا» رفتند/ عکس

اعتماد نوشت: برخی از کاربران شبکه‌های فضای مجازی با انتشار تصاویری از مراسم شب احیا ماه ...
1