کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بر اساس آخرین آمارها؛

نرخ بیکاری در گچساران بیش از 16 درصد است

15 فروردين 1402 ساعت 12:30

بر اساس آخرین آمارها نرخ بیکاری در شهرستان گچساران بیش از ۱۶ درصد است، این در حالی است که نرخ بیکاری کشور تک رقمی و حدود 0.8 درصد است.


بر اساس آخرین آمارها نرخ بیکاری در شهرستان گچساران بیش از ۱۶ درصد است، این در حالی است که نرخ بیکاری کشور تک رقمی و حدود 0.8 درصد است.
به گزارش کبنانیوز، رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گچساران گفت: هم اکنون بیش از ۱۱هزار کارگر در شرکت های تابع قانون کار این شهرستان مشغول بکار هستند.
وی گفت: از این تعداد کارگر چهار هزارو ۳۳۸ نفر در شرکت نفت، چهار هزار نفر شرکت های زیر مجموعه پتروشیمی ، ۸۳۵ نفر سد چم شیر و ... مشغول به فعالیت هستند.
وی با بیان اینکه سه کاریابی در این شهرستان کار ثبت نام افراد جویای کار را برعهده دارند ابراز کرد: ۸۰۰ نفر جویای کار سال گذشته در این شهرستان بطور مستقیم بکار گمارده شده اند.
چهره آزاد تصریح کرد: ۳۳۱ پرونده کارفرمایان در این شهرستان سال گذشته از همه صنوف و مشاغل به شوراهای حل اختلاف وارد شده که از این تعداد ۲۷۰ مورد بررسی شد.
وی با بیان اینکه دولت، کارگر و کارفرما سه ضلع مثلث کارآفرینی و اشتغال هستند، ادامه داد: در دولت سیزدهم صدور مجوزهای کسب کار با هدف کمک به بهبود توسعه کسب و کار ساماندهی شده است.
چهره آزاد اظهار کرد: کارفرمایان در صورت سهل‌انگاری در عدم پرداخت حق بیمه کارگران و نیروی کار دچار مشکل می‌شوند و طبق ماده ۱۴۸ قانون کار باید کارفرما بیمه کارگران را به موقع واریز کند.
وی تصریح کرد: ۹۵۰ پرونده و دادخواست در سال گذشته به مراجع رسیدگی دعاوی کارگری و کارفرمایی شهرستان گچساران ارجاع شده که در حال رسیدگی بوده و یا مختومه شده است.

به نقل از ایرنا، رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گچساران گفت: تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری در سال گذشته در شهرستان ۱۴۵نفر بوده ست.
وی بیان کرد: با بررسی انجام شده در چند سال گذشته ۶ هزار نفر بیکار در گچساران با ثبت نام در کاریابی های این شهرستان متقاضی کار هستند.
چهره آزاد ابراز کرد: ۶۰۰ نفر جویای کار با جنسیت مرد و زن سال گذشته در کاریابی های این شهرستان ثبت نام کرده اند که تمام آنها دارای مدارک عالی هستند.
وی گفت: نبود مهارت های لازم در افراد بومی تنها دلیل جذب نیروهای غیر بومی در این شرکت هاست.
رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گچساران گفت: ۴۰ نفر از بیکاران این شهرستان برای دریافت تسهیلات و ایجاد اشتغالزایی خانگی سال گذشته به بانک های عامل معرفی شده اند و موفق به دریافت تسهیلات شدند.
وی تعداد تعاونی های تولیدی و خدماتی این شهرستان را۱۴۲ مورد ذکر کرد و گفت: ۹۵ درصد از این تعاونی ها معادل ۱۳۵ مورد فعال است.
چهره آزاد بیان کرد: با راه اندازی شرکت های تعاونی تولیدی و خدماتی برای بیش از ۲ هزار نفر از افراد جویای کار این شهرستان فرصت شغلی ایجاد شده است.
وی اظهار کرد: شرکت های تعاونی تولیدی و خدماتی شهرستان گچساران در رشته های مختلف شامل تامین نیازهای تولیدکنندگان، مصرف کنندگان و صنوف خدماتی، تعاونی های نوع جدید، چندمنظوره، حمل و نقل، خدمات، صنعتی، عمرانی، فرش دستبافت، کشاورزی، مسکن و معدنی ایجاد شده اند.
چهره آزاد بیان کرد: ۱۷ درصد از جمعیت این استان در شهرستان گچساران ساکن هستند که ۷۸ درصد از این میزان در شهر و مابقی در روستاها سکونت دارند.


کد مطلب: 460610

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/460610/نرخ-بیکاری-گچساران-بیش-16-درصد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1