تاریخ انتشار
سه شنبه ۱ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۵۴
کد مطلب : ۴۶۰۰۶۶
رئیس پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد:

واحدها و شرکت‌های فناور کهگیلویه و بویراحمد ۲ برابر افزایش یافت

۰
واحدها و شرکت‌های فناور کهگیلویه و بویراحمد ۲ برابر افزایش یافت
کبنا ؛رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه وبویراحمد گفت: تعداد شرکتها و واحدهای فناور این استان ۵۰ مورد بود که با تلاش های انجام گرفته به بیش از ۱۰۰ مورد افزایش یافته و بسیاری از اعضای جدید ،دارای کیفیت ویژه‌ای در نوآوری و تولید بمشامر می روند.
محسن فرزین اظهار داشت: براساس روند طی شده، برآورد می‌شود در پایان سال آینده تعداد کل واحدها و شرکت‌های عضو پارک به بیش از ۲۰۰ مورد افزایش یابد.
وی افزود: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در دوره در یک سال و نیم اخیر، از ۹ شرکت به ۱۴ شرکت افزایش داشته و براساس برنامه توانمندسازی اجرا شده و استقرار کارگزاران تخصصی خدمات دانش‌بنیانی در پارک، تعداد ۳۵ شرکت در حال طی مراحل ارزیابی و اخذ گواهی دانش‌بنیان از معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری هستند.
رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ۱۵ مورد نیز تاکنون موفق به ورود به فرایند نهایی اخذ گواهی دانش‌بنیان شده و امید می‌رود در سال آینده همراه با افزایش چشمگیر آمار پذیرش و استقرار در پارک (براساس معیارهای کیفی)، تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان عضو پارک از مرز ۴۰مورد بگذرد.
فرزین ابراز کرد: در خصوص شرکت‌های خلاق نیز در این مدت شاهد افزایش ۳۰ درصدی تعداد شرکت‌های خلاق در پارک بوده‌ایم.
وی عنوان کرد: آمار اشتغال در واحدها و شرکت‌های فناور عضو پارک بیش از پنج برابر افزایش داشته و برآورد می‌شود در سال آینده شاهد رشد تصاعدی در اشتغال‌آفرینی واحدها و شرکت‌های عضو پارک باشیم.
رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه وبویراحمد ابراز کرد: براساس شاخص ارزیابی فعالیت‌های تحقیق و توسعه شرکت‌ها و متمرکز بر معیار نوآوری در تولید محصولات و خدمات فناورانه، در این دوره حدود یک ساله نسبت به گذشته، شاهد افزایش بیش از ۲۰ برابری میزان درآمدزایی و فروش واحدها و شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم.
فرزین تاکید کرد: طبق آمارهای موجود، کل میزان فروش سالانه واحدها و شرکت‌های عضو پارک در پایان دوره مدیریتی گذشته حدود ۱۵ میلیارد تومان بود، در حالی که اکنون این میزان به بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان به‌لحاظ محصولات و خدمات فناورانه و نوآورانه و نیز براساس معیار فعالیت‌های تحقیق و توسعه شرکت‌ها رسیده است.
وی گفت: در حمایت از فناوران، با پیگیری‌های صورت گرفته، زمینه‌ها و مسیرهای گسترده‌ای برای حمایت و اعطای تسهیلات به فناوران ایجاد شده است.
فرزین عنوان کرد: همچون ایجاد مسیر اعطای تسهیلات چندین میلیارد تومانی در تبصره ۱۸ برنامه بودجه، ظرفیت ۱۰۰ میلیارد تومانی تسهیلات از طریق تفاهم‌نامه منعقد شده با بنیاد برکت ستاد اجرای فرمان حضرت امام (ره)، ظرفیت تعاملی ایجاد شده از طریق منابع مالی حمایتی سپاه و بسیج سازندگی، ارتقای ظرفیت مسیرهای حمایت مالی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پیگیری فعال‌سازی ظرفیت ویژه صندوق‌ها و بانک‌های حمایت‌گر از جمله تسهیلات حمایتی ۵۰۰ میلیون تومانی بانک مهر ایران (به ازای هر شرکت فناور واجد شرایط) و تسهیلات جعاله ۳۰۰ میلیون تومانی صندوق پژوهش و فناوری استان محقق شده است.
رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: دستیابی به رتبه اول کشور در اجرای «طرح ملی دستیار فناوری» به نسبت ظرفیت‌های استان، اجرای موفق فاز اول رویداد ملی تانا (طرح توسعه و ارتقای زیست‌بوم نوآوری استان‌ها) و احصای بیش از ۲۰۰ نیاز و ایده فناورانه از جمله دستاوردهای پارک بوده است.
وی ادامه داد: طی پیگیری‌های مستمر در دوره مدیریتی جدید، «مرکز رشد مشترک جامع کشاورزی و منابع طبیعی» با همکاری مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان ایجاد و راه‌اندازی شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

چرا رابطه آمریکا و اسرائیل دیگر معنی ندارد؟

چرا رابطه آمریکا و اسرائیل دیگر معنی ندارد؟

اگر اسرائیل و حامیان‌اش می‌خواهند که این کشور به دریافت کلان آمریکا ادامه دهد باید روایت ...
آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده قرن بعد نیست، آینده همین فردا است. اگر برای ۵ یا ۱۰ یا ۲۰ سال بعد هم آینده‌نگری ...
روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

سیاستگذاری‌های ارزی که در خلال نوسانات نیمه دوم سال انجام شد، به تشدید نوسانات ارز منجر ...
1