تاریخ انتشار
جمعه ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۱۹
کد مطلب : ۴۵۹۲۷۲
در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه ۱۲ اسفندماه ۱۴۰۱ چیتاب مطرح شد

درخواست امام جمعه کبگیان جهت دعوت از معتمدین بخش برای اصلاح و تثبیت برخی از مفادِ فرهنگ عمومی کبگیان

۱۰
۲
درخواست امام جمعه کبگیان از معتمدین
کبنا ؛حجت الاسلام سید فرج الله پژمان امام جمعه کبگیان، در خطبه های نمازجمعه ۱۲ اسفندماه ۱۴۰۱ چیتاب ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناه با اشاره به نزدیک شدن به آخَرِ سال و مسئله ذات البین گفت: انسانی که خبر از یک ساعت دیگرش ندارد چرا بد دیگران را بگویَد و باهم خوب نباشد، فلذا در این نزدیکی به پایان سال با زدودن کدورتها دنبال اوامر صله رحم و ذات البین باشید.
به گزارش کِبنا از چیتاب، وی با توصیه به انجام واجبات و ترک مُحرمات خطاب به حاضرین گفت: تا میتوانید به این ریسمان مستحکم چنگ بزنید، زیرا پیوند ناگسستنی با خدا در تحکیم همین دومقوله است.
امام جمعه کبگیان با اشاره به فرا رسیدن سالروز تاسیس کمیته امداد حضرت امام " ره " روز احسان و نیکوکاری نیز گفت: کمیته امداد در ۱۴ اسفند ۵۷ با هدف پشتیبانی از محرومان و توانمندسازی نیازمندان، در پیشگیری از تولید نظام یافته فقر در کشور و کمک به بهبود فضای کسب و کار و اشتغال بنیان‌گذاری شد.
وی با اشاره به اینکه رسالت اصلی کمیته امداد توانمندسازی نیازمندان، با دهک‌بندی خانوارها و سهولت شناسایی آنان است خاطرنشان کرد: خدمات اشتغال، تسهیلات خودکفائی قرض الحسنه، مسکن، درمان ازدواج و معیشت مردم تأسیس رسیدگی به امور نیازمندان بحث احسان و نیکوکاری از کارهای اجتماعی انسانی اخلاق و نیکوکاری از رسالت خطیر این نهاد مهم در کشور و از مصادیق در زمینه انفاق در راه خداست.
حجت الاسلام پژمان در بخش دیگری از خطبه های این هفته ضمن تبریک آغاز هفته منابع طبیعی و روز درختکاری نیز گفت: درختکاری صدقه جاریه ای برای دنیا و عقبی انسان است فلذا سرزندگی طبیعت در احیاء درخت و گسترش رسالت درختکاری است.
وی خطاب به مسئولان منابع طبیعی استان در صیانت از منابع طبیعی بخش کبگیان نیز گفت: متاسفانه، چهره زیبای طبیعت بلوط این طلای سبز بی قیمت بخش کبگیان در بی صاحبی با قلع و قمع، و قاچاق بلوط مظلوم چهرهٔ بسیار غَمگینـی به خود گرفته و این بسیار نگران کننده است.
این خطیب جمعه عدم آگاهی علم به موضوع کاشت را یک مسئله بسیار مهم برشمرد و خطاب به مسئولان امر افزود: مبادا کاشت درخت صرفا جهت رفع مسئولیت توجیهی ( عکس گرفتنها ) باشد، فلذا در کاشت درخت باید مراقب بود که درخت در مسیر چرای دامها نباشد بلکه در منطقه شبیه قرق شده باشد تا نهال کاشت شده چند سالی در امان باشد.
امام جمعه چیتاب با اشاره به فرا رسیدن سالروز نیمه شعبان ولادت امام زمان "عج" آن منجی عدالت گستر جهانی نیز عنوان کرد: انشالله تعالی با همت مردم و مسئولان این بخش، جشن بزرگی در شهر چیتاب با محتوای (جشن تکلیف دختر و پسران این بخش) در مسجد جامع شهر چیتاب خواهیم داشت، فلذا هرآنچه در چنته دارید در طبق اخلاص گزاشته و برای مولود منجی تقدیم کنید.
این خطیب جمعه در ادامه خطبه های نماز جمعه چیتاب ضمن دعوت از شوراها، دهیاران و معتمدین کبگیان، جهت اصلاح و تثبیت مفادِ فرهنگ عمومی بخش از آنان خواست تا در جلسه ای قبل از عید جهت اصلاح فرهنگ عمومی ناب این منطقه گام بلندی در تعالی این مسیر بردارند و نگزارند این فرهنگ ناب دربحبوحه هجمه فرهنگی و زمینه تعصبات و تصمیمات سرخود و بیجای عده ای دچار نقصان گردد.
سید فرج الله پژمان در بخش پایانی خطبه های نمازجمعه ضمن تشکر ازآقای حاج حسن رویدل جهت خرید و تقدیم ۱۶تخته فرش به حسینیه روستای گفت: بزرگواران بجای نهادینه کردن نظیر چنین کارهای ماندگاری، متاسفانه هرساله در اواخر سال شاهد هزینه های هنگفت و سر سنگین سفره اندازی رنگین بروی قبور در این بخش هستیم، اما شما را به خداوند قسم میدهم بیائید یکبار برای همیشه بجای این رقابت نادرست چشم هم چشمی هزینه اش را هدیه به شب عید مستمندان، یا کمک به جوانان نیازمند کنید، تا بجای گناه بیشتر در رقابت نابرابر جاه طلبی به فکر هدیه ثواب شب عید به ارواحمان باشیم.


٭ ٭ ٭ ٭ ٭ ٭ ٭ ٭ ٭ ٭ ٭
خبرنگار : اسماعیل رسامـ
نام شما

آدرس ايميل شما

لبیک یا حسین
Iran, Islamic Republic of
آقای رسام سلام
اتفاقاََ ایده بسیار خوبیه واقعا هزینه قبور سرسام آور تر از زندگی امروزیست و این موضوع را همشو از چشم خانمهامی بینم خواهشا این رسوم غلط را ارز کبگیان حذف کنید.
خهکی چیتاب
Iran, Islamic Republic of
کی گوش بگیره این رسم رقابت قبرستان را
همش تو دست زنهاست خدا لعنت کنه کسیو عقلشو میده دستت زن جماعت بخدا احجاحفه زن برای مرد تصمیم بگیره.
موسی
Iran, Islamic Republic of
برادر رسام رسمهای زیادی در بخش کبگیان نیازمند ترمیم و تعویض هستند
افسانه
Iran, Islamic Republic of
آقای رسام سلام
لطفا اگر جلسه شورای فرهنگ عمومی بخش برگزار شد مصوباتشو در کل گروههای کبگیان ارسال کنید وضعیت هجمه فرهنگی در فرهنگ رسوم ناب کبگیان بیداد می کند.
چیتاب
Iran, Islamic Republic of
آقای رسام
شدیدا نیاز به یک جلسه توجیهی و تغییر در رفتار و اجرای شورای فرهنگ عمومی بخش داریم اصلا خیلی از رسوم غلط جایگزین فرهنگ ناب ما شده است.
حاجی
Iran, Islamic Republic of
رسام عزیز، کی گوش بگره وقتی ایگیم وو عمل نیکنیم
قبرسونل همش وابیه رقابت و چشم هم چشمی خدا نسل زن جماعتی که دسشو من ای رقابت نابرابر و تجملاتی یه نابوی کنه
آنا گردوه
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای رسام سلام
توی روستای ماهم همین دردو داریم و همش زیر سر خانمهاست
سمیه ساران
Iran, Islamic Republic of
آقای رسام
واقعا باید با دخالت معتمدین بخش در یک جلسه عمومی، فکر اساسیی کرد
رسوم غلط، چشم و هم چشمی، رقابتهای تجملاتی.
فریبا
Iran, Islamic Republic of
بله جناب رسام
زنده هاش فراموش شدند همه افتادن به فکر مُـردِه ها اونم صرفا برا دیده شدن نه برای ثواب.
اکبر
Iran, Islamic Republic of
واقعا وضعیت قبرستانها در بخش کبگیان و شهر چیتاب بسیار بغرنج و حساس شده
صندلی خاص برای علی دایی

صندلی خاص برای علی دایی

نمی‌توان از جایگاه خاصی که فیفا برای علی دایی در نظر گرفته است، گذشت؛ جایگاهی که همین ...
چین روسیه را مسلح خواهد کرد؟

چین روسیه را مسلح خواهد کرد؟

به گفته فدراسیون دانشمندان آمریکایی در فقدان کنترل تسلیحات موجودی زاردخانه‌های هسته‌ای ...
رئیسی در آستانه شب عید خانه‌تکانی می‌کند؟

رئیسی در آستانه شب عید خانه‌تکانی می‌کند؟

 به تازگی خبرها و شایعاتی درباره تغییرات در کابینه دولت سیزدهم به گوش می‌رسد؛ تغییراتی ...
1