تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۰۱:۱۳
کد مطلب : ۴۵۲۱۶۱
در دیدار نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح شد

وضعیت بد صنعت در کهگیلویه و بویراحمد

۱
۰
وضعیت بد صنعت در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛معاون وزیر صنعت و معدن و تجارت در نشست با نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد به برخی مشکلات این استان در حوزه صنعت اشاره کرد.
به گزارش کبنا، وجیه الله جعفری در نشست با نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به دلیل حضور خود در این استان گفت:‌ امیدواریم بتوانیم طرح‌های خیلی خوبی را در استان رقم‌زده و طرح‌های نیمه تمام را به اتمام برسانیم چند ماهی است که وزارت صمت نگاهی متفاوت‌تری نسبت به استان کهگیلویه و بویراحمد و برخی استان‌های دیگر در حوزه معادن دارد.
وی با بیان این که طرح‌های اکتشافی را به جد دنبال می‌کنیم گفت: یک سری محدوده‌های جدید را در استان شناسایی کرده‌ایم و همکاران ما به دنبال تکمیل کار‌های اکتشافی هستند.
این مسئول گفت: اگر زنجیره اول به خوبی شکل گیرد زنجیره‌های بعدی کارآمدتر و مؤثرتر شکل خواهد گرفت.
وی در ادامه با بیان اینکه چند معدن در استان در سال‌های گذشته داشته‌ایم که راکد شده بودند گفت: تلاش کردیم سرمایه‌گذار پای کار بیاید اما علاقه‌مندی چندانی وجود ندارد لذا باید مشوق‌های بیشتری را در سطح استان داشته باشید تا یک کار خوب اتفاق بیفتد.
رئیس سازمان‌ایمیدرو در بخش دیگری از اظهارات خود یادآور شد: حوزه توسعه و زیرساخت ما کمک خواهد کرد و یک بخش هم به ظرفیت‌ها برمی‌گردد و باید کمک‌هایی در بخش زیرساخت داشته باشیم تا سرمایه‌گذار پای کار بیاید.
وی افزود: سرمایه‌گذاران جا‌هایی ‌می‌روند که مشوق وجود داشته باشد پیشنهاد ما این است در تکمیل زیرساخت‌ها اقدام شود ما هم کمک می‌کنیم چون استان نیازمند این اتفاق است.
جعفری به طرحی که وزیر صمت در نظر گرفته اشاره کرد و گفت: طرحی را به پیشنهاد وزیر از یک سال پیش شروع کردیم و مقداری از آن در حال شکل گرفتن است و باید به دنبال آن باشیم ابتدای طرح ممکن است سرعت نداشته باشد.
وی گفت: آمایش صنعتی شهرستان‌ها را با تقویت شهر‌های کمتر توسعه یافته مد نظر قرار می‌دهیم و حمایت وزارت به سمت این شهرستان‌ها خواهد بود.
جعفری افزود: برخی از شهر‌های کشور به گونه‌ای صنعتی شده‌اند که داد مردم آن‌ها از آلودگی صنعت در آمده است و خودشان هم دیگر نیروی کار ندارند و باید از بیرون برای آن‌ها نیروی کار بیاید و بیکار در آن شهرستان‌ها نیست.
وی در خصوص چگونگی صنعتی کردن چنین شهرستان‌هایی که صنعت ندارند گفت: شاخص‌های مثل نرخ بیکاری و تعداد صنایع موجود در مناطق و ظرفیت‌های آن‌ها مد نظر ما قرار می‌گیرد و شهرستان‌ها شناسایی می‌شوند و سپس هدایت سرمایه‌گذاری صورت خواهد گرفت و شرکت‌های بزرگ نقدینگی خود را به این شهرستان‌ها می‌آورند.
جعفری با بیان اینکه باید رئیس سازمان صنعت و معدن استان از طریق حوزه مطالعات پژوهشی ما پی‌گیر بوده و هماهنگی لازم را داشته باشد گفت: بیشتر شهرستان‌های شما این شاخصه‌ها را دارند بنابراین صنایع باید جا‌هایی برود که در آنجا کاری صورت نگرفته است.
وی با بیان اینکه در فسفات باید کار بهتری انجام شود و اتفاق مهمی برای منطقه رقم بخورد گفت: حدود ۱۵ محدوده در استان شناسایی شده که در مرحله صدور پروانه اکتشاف است بعضی مناطق هم در حوزه زیست محیطی مشکل دارند که استان باید برای فعال شدن آن‌ها اقدام کند.
وضعیت نامطلوب صنعت در کهگیلویه و بویراحمد
 آیت الله سید نصیر حسینی در این نشست، اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد استان نوپایی بوده که در همه عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی این موضوع احساس می‌شود.
وی با بیان اینکه در دوران پهلوی هیچگونه خدمتی به استان کهگیلویه و بویراحمد نشده بود زیرا مردم عشایری بودند که در مقابل رژیم پهلوی‌ایستادند و چندین مرتبه هدف حمله هوایی قرار گرفتند گفت: در کل کشور دچار یک عقب ماندگی تاریخی و تحقیرآمیز شده بودیم حکومت دست نشانده پهلوی با مردم این استان مشکل داشت اینجا به مانند گنجی بود که از صنعت و کشاورزی در آن خبری نشد.
نماینده ولی‌فقیه یادآور شد: دست‌های خیانتکار استعمار و استثمار انگلیس کشور را دچار رکود کرده بود همین یاسوج که در سال ۵۴ تبدیل به استانداری شد روستای بزرگی بود در ابتدای انقلاب جهاد سازندگی کار‌های زیادی در این استان و شهر یاسوج انجام داد و آب و برق را با زحمت بسیار فراوان به مردم رساندند.
وی با بیان این که برکات زیادی از ناحیه انقلاب نصیب این استان شد افزود: متأسفانه هنوز نتوانستیم از ظرفیت‌های خودمان به خوبی استفاده کنیم صنعت در استان ما رونق نگرفته است ظرفیت‌های خوبی در صنعت و معدن داریم اما اشتغال و تولید در این حوزه رونقی ندارد.
حسینی تأکید کرد توقع داریم در این حوزه استان ما را یاری ویژه‌ای کنید.
وی به مزاح به معاون وزیر گفت: حداقل خمس معادن استان را به ما هدیه بدهید تا وضعیت صنعت ما از حالت کنونی خارج شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
از زمانی که با طرح ادغام(در دولت احمدی نژاد) وزارت بازرگانی و صنعت ومعدن یکی شد و وزارت صنعت، معدن و تجارت را نمایندگان بی فکر مجلس مصوب کردند.
فاتحه صنعت - معدن - بازرگانی هر سه با هم خوانده شد
چرا احزاب ایرانی منفعل هستند؟

چرا احزاب ایرانی منفعل هستند؟

احزاب‭ ‬در‭ ‬کشور‌های‭ ‬مختلف‭ ‬نقش‭ ‬بسیار‭ ‬پررنگی‭ ‬در‭ ‬جریانات‭ ‬گوناگون‭ ‬سیاسی‭ ...
کاهش سرعت اينترنت، جنايي شد!

کاهش سرعت اينترنت، جنايي شد!

‭ ‬افت‭ ‬سرعت‭ ‬اینترنت‭ ‬ادامه‭ ‬دارد‭ ‬و‭ ‬این‭ ‬موضوع‭ ‬تاثیر‭ ‬خود‭ ‬را‭ ‬بر‭ ‬کسب‭ ...
معمای سر به مهر بنزین

معمای سر به مهر بنزین

انتشار خبر کاهش سهمیه بنزین از ماه آینده باعث شد تا شائبه افزایش قیمت این کالا که از ...
1