تاریخ انتشار
شنبه ۱ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۱:۱۸
کد مطلب : ۴۵۰۶۳۱
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد:

هنر خنثی نباشد؛ فضای گفت و گو در خصوص مسائل دینی ایجاد شود/ دستگاه های فرهنگی، جهادی و انقلابی پای کار باشند / رسانه های دغدغه مند حمایت شوند

۰
هنر خنثی نباشد؛ فضای گفت و گو در خصوص مسائل دینی ایجاد شود / رسانه های دغدغه مند حمایت شوند
کبنا ؛
نوری مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از جشنواره هنرهای تجسمی گفت: فرهنگ و هنر نقش بی بدیلی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد.
به گزارش کبنا، مسعود نوری روز جمعه (31 تیرماه 1401) در بازدید از جشنواره هنرهای تجسمی استان در گفت و گو با خبرنگار کبنا، اظهار داشت: نقش هنر و فرهنگ اگر به خوبی اجرا شود کاهش آسیب‌های اجتماعی را در جامعه شاهد خواهیم بود.
نوری گفت: در صورتی که فرهنگ سازی در جامعه به گفتمان غالب تبدیل شود، نقش اثربخش خود را نشان خواهد داد.
وی اظهار کرد: هرگاه که هنر به نحو احسن در جامعه نقش خود را ایفا کرده، جامعه بهره کافی را از آن برده است، ولی هر گاه که نگاه‌های غیرفرهنگی و سیاسی به عرصه فرهنگ و هنر معطوف شد، هنر نتوانسته است نقش درست و بجایی در جامعه ایفا کند.
نوری بیان کرد: در بازدیدهایی که از مکان‌های گردشگری از جمله آبشار یاسوج داشتیم، از دستگاه‌های فرهنگی خواسته شده که برنامه‌های فرهنگی خود را در مکان‌های گردشگری و محل‌های پر رفت و آمد اجرا کنند.
وی مطرح کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باید برنامه‌هایی اجرا کند که الان شاهد هستیم در آبشار یاسوج جشنواره بزرگ هنرهای تجسمی را اجرا کرده است، اداره میراث فرهنگی و گردشگری با هدف ایجاد نشاط اجتماعی در روزهای گذشته برنامه‌ای جرا کرد، همچنین سازمان تبلیغات اسلامی نیز باید برنامه‌های فرهنگی و مذهبی مختص به خود را اجرا کند.
نوری اظهار کرد: از نیروهای انقلابی انتظار می‌رود پای کار باشند و شبانه روزی و جهادی کار کند تا بتوانیم کاهلی و سستی در دوره‌های قبل را کم کنیم.
وی با بیان اینکه «نقش رسانه در مواقع حساس اجتماعی بسیار مهم است»، اظهار کرد: انتظار داریم رسانه‌های دغدغه مند و انقلابی از جمله خود شما که یاری گر دستگاه‌های فرهنگی هستند از طرف دولت حمایت شوند.
نوری گفت: انتظار داریم که رسانه‌های فرهنگی دغدغه مند برنامه داشته باشند و در حوزه‌های مختلف به سمت کاهش آسیب‌های اجتماعی حرکت کنیم.
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری در خصوص موضوع عفاف و حجاب نیز گفت: یکی از مسائلی که در سال‌های اخیر مورد هجمه دشمنان نظام و انقلاب بوده و برای آن برنامه‌ریزی‌های زیادی صورت گرفته ترویج فرهنگ بی‌حجابی و غربی‌سازی شخصیت است.
نوری گفت: انتظار ما از هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی که امروز در آبشار یاسوج رقابت سالمی را شکل دادند، این است که در خصوص مسائل عمیق فرهنگی و همچنین موضوع حجاب عفاف، هنر خود را به نمایش بگذارند.
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری اظهار کرد: هنرمندانی که از نگاه دینی برخوردارند، به سادگی از کنار این مسائل نگذرند و تلاش کنند با هنر خود در جهت عمق بخشیدن به تفکر دینی و حجاب اثرگذاری مثبت داشته باشند.
نوری بیان کرد: جامعه ما بخصوص در استان کهگیلویه و بویراحمد نگاه دینی غالب است، اما نیاز است که در عرصه هنر، گفت و گو در خصوص مسائل دینی ایجاد شود و حاصل این گفت و گو نیز عمق بخشیدن به باورهای دینی مردم است.
وی گفت: هنرمندان، پیشروی عرصه فرهنگی هستند و انتظار ما این است که هنر دلسوزانه در خدمت جامعه باشد، هنر خنثی نباشد، و این هنری که دغدغه مند است و خنثی نیست می‌تواند در جامعه بالندگی و پویایی ایجاد کند و مردم را به سمت باورهای عمیق مسائل دینی و کاهش آسیب‌های اجتماعی برساند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
1