تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۲۲
کد مطلب : ۴۴۶۶۴۴
با مشارکت مردم؛

اقـدام ماندگار امام جمعه چیتاب در شبهای ماه رمضان

۳
اقـدام ماندگار امام جمعه چیتاب در شبهای ماه رمضان
کبنا ؛با فرارسیدن ماه مبارک رمضان امام جمعه چیتاب در اقدامی جالب باهماهنگی مردم شهر چیتاب و روستاهای تابعه بخش کبگیان هرشب بعداز افطار به همراه دوستداران سیره قرآنی میهمان یک خانواده جهت ترتیل و تفسیر قرآن کریم می‌باشد.
به گزارش کبنا، سید فرج الله پژمان ضمن تشکر از همراهی مردم شهرچیتاب وروستاهای تابعه در این شب نشینی های نورانی گفت: در روایات اسلامی برای تعلیم و تعلُمِ قرآن سفارش زیادی شده و برای آن اجر و پاداش فراوانی در نظر گرفته شده است.
وی افزود: پیامبر"ص" می‌فرمایند: هیچ زن و مرد مؤمنی نیست، مگر اینکه خداوند بر او حق واجبی دارد که باید به اندازه توانش، قرآن را بیاموزد و در آن بیاندیشد و نسبت به معارف و احکامش آگاهی پیدا کند.
امام جمعه کبگیان تصریح کرد: شایسته است اموری چون، روخوانی، تجوید، صوت و لحن را به نامهای دیگری غیر از «آموزش قرآن» بنامیم و آموزش قرآن را منحصر در این معنا بدانیم که آموزش قرآن یعنی خواندن معلّم بر متعلّم و شنیدن و تکرار او تا جایی که این شنیدن و تکرار موجب گنجاندن آیات در قلب تعلیم گیرنده گردد و او نیز بتواند همراه آموزنده یا به تنهایی آیات را از قلب خود بخواند و زمزمه کند.
سید فرج الله پژمان با اشاره به تأثیر این برنامه در فرهنگ خانواده‌ها نیز گفت: استمرار این برنامه‌ها در زمانه‌ای که غول مجازی و ماهواره‌ای به شدت در نقش دجال مردم خاصه قشر نوجوان وجوان جامعه را با رویکرد اعتیاد به فضاهای نامطبوع به سمت سوی خود می‌کشد می‌تواند در جلسات تفسیر درحضور خود و خانواده‌های آنان تلنگُـری جهت هدایت به صراط مستقیم باشد وقطع به یقین تأثیر گزاری مفیدی خواهدداشت.
پژمان با اذعان به تاثیرات مفید قران در زندگی موفق وسالم یک خانواده نیز خاطرنشان کرد: قرآن زن و مرد مؤمن را ولی و متعهد نسبت به هم معرفی کرده و وظیفه همگانی امر به معروف و نهی از منکر را بر دوش همه گذارده است که با انجام صحیح و فراگیر این وظیفه تمام فسادها از جامعه ریشه کن شده و خوبی‌ها همه جا را فرا خواهد گرفت. وی نهادینه کردن فرهنگ شب نشینی یا جلسات قرآنی در بخش خاصه همدردی با خانواده‌های داغ دیده را یک گام مؤثر ومهم در ترغیب نسل جوان جهت تحکیم بنیان فرهنگی خانواده‌ها وصبر در بلایاء برشمرد و گفت: مهم‌ترین نقشی که قرآن توانسته با آن عظمتش در زندگی ما داشته باشد ایجاد صبر در برابر سختی‌ها مصائب و مشکلاتی است که روزمره با آن مواجه می‌گردیم و چه بسیار موانعی که با حضور قرآن از سرراه برداشته شده‌اند.
وی ضمن تشکر از همراهی مردم شهر چیتاب وروستاهای تابعه در بخش جهت اجرای این برنامه از آنان خواست تا با تشویق مردم خاصه قشر جوان باشکوه همیشگی‌تر دراین برنامه حضور پیدا کنند. لازمـ به ذکراست در لیالی پرفیض ماه ضیافت الهی هر شَب یک خانواده از بخش کبگیان میزبان این برنامه می‌باشد.

--------------------------------------
خبـرنِگار: اسماعیل رسـام
 
نام شما

آدرس ايميل شما

سناریوهایی مهیب برای پایان جنگ اوکراین

سناریوهایی مهیب برای پایان جنگ اوکراین

تهاجم گسترده نظامی روسیه و خسارات مادی و تلفات انسانی ناشی از آن برای بسیاری از تحلیل‌گرانی ...
مناقشه اوکراین و نبرد رسانه‌ای

مناقشه اوکراین و نبرد رسانه‌ای

 روز ۲۴ فوریه‌ی ۲۰۲۲ (5 اسفندماه 1400) بود که اعلام شد روسیه تهاجم نظامی به اوکراین، ...
به عصر «دیکتاتورهای چرخشی» خوش آمدید!

به عصر «دیکتاتورهای چرخشی» خوش آمدید!

دیکتاتورها همیشه دروغ گفته‌اند، براین اساس، ادعاهای اخیر کرملین محلی از اعراب ندارند....
1