کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می دهد؛

توصیه‌های دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد برای خرید ماهی قرمز شب عید

20 اسفند 1400 ساعت 12:52

شهروندان ماهی زینتی عید نوروز را از مراکز معتبر ، بهداشتی و تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند.


شهروندان ماهی زینتی عید نوروز را از مراکز معتبر ، بهداشتی و تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند.
به گزارش کبنانیوز، اداره کل دامپزشکی استان کهگیلویه وبویراحمد در اطلاعیه‌ای الزامات و توصیه‌هایی را به منظور خرید و نگهداری ماهی قرمز شب عید ارائه کرد.
در این اطلاعیه آمده است:با عنایت به وضعیت بیماری کرونا در کشور بدینوسیله به آگاهی و اطلاع شهروندان عزیز می‌رساند مهمترین نکته در جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مشترک انسان و ماهی قرمز، خرید از مراکز معتبر و تحت نظارت و کنترل شهرداری و دامپزشکی و اطمینان از سلامت این موجود زینتی است.؛ لذا ضروری است ضمن خرید ماهی قرمز از مراکز مجاز ، حتی الامکان در ظروف یکبار مصرف به منزل حمل شده و بلافاصله در ظروف مناسب حاوی آب لوله کشی از قبل آماده (۲۴ ساعت قبل) با دستکش یکبار مصرف تخلیه و ظرف قبلی با رعایت موازین بهداشتی در سطل زباله انداخته شود.
بر اساس این اطلاعیه ، ماهی قرمز باید دارای تحرک مناسب و شنای متعادل باشد، شهروندان در هنگام خرید دقت کنند که ماهی دچار ضایعات پوستی نباشد و از ظاهری سالم و معمول برخوردار باشد و  چشم‌های ماهی  براق و آبشش آن بدون زخم خوردگی بوده و  همچنین از خریداری ماهی‌های بیحال خودداری کنند.
در ضمن توصیه می‌شود از دست زدن به آب حاوی ماهی قرمز خصوصاً اطفال و خردسالان جلوگیری و پس از اتمام تعطیلات تا زمانی که ماهی در ظرف زنده است نگهداری شده و از رهاسازی آن در منابع آبی و استخر پارک‌ها خودداری شود


کد مطلب: 445669

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/445669/توصیه-های-دامپزشکی-کهگیلویه-وبویراحمد-خرید-ماهی-قرمز-شب-عید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1