کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان​​​​​​​ کهگیلویه و بویراحمد:

پتروشیمی گچساران سال ۱۴۰۱ به بهره برداری می‌رسد

9 اسفند 1400 ساعت 19:10

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان​​​​​​​ کهگیلویه و بویراحمد گفت: پتروشیمی گچساران با پیشرفت کاری بیش از ۹۰ درصد، نیمه نخست سال آینده بهره برداری می‌رسد.


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان​​​​​​​ کهگیلویه و بویراحمد گفت: پتروشیمی گچساران با پیشرفت کاری بیش از ۹۰ درصد، نیمه نخست سال آینده بهره برداری می‌رسد.
به گزارش کبنا، سالار حسین‌پور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در حاشیه بازدید از پتروشیمی گچساران، اظهار داشت: هم اکنون بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ نفر در این طرح اقتصادی مشغول هستند که پس از بهره برداری به بیش از هزار نفر می‌رسد.
 سالار حسین پور اضافه کرد: این طرح یکی از طرح‌های بسیار مهم در صنعت پتروشیمی به شمار می‌رود که سالانه یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن خوراک اتان خود را از پالایشگاه بید بلند بهبهان با خط لوله‌ای به طول ۹۰ کیلومتر تأمین می‌کند.
 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه کارخانه‌های پتروشیمی دهدشت و پلیمر گچساران از محصول این مجتمع به عنوان خوراک استفاده می‌کنند، افزود: امید است این طرح با تلاش و پیگیری شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و متولیان امر تا پایان سال ۱۴۰۱ به بهره برداری برسد.
  وی عنوان کرد: گاز متان مورد نیاز پتروشیمی گچساران به میزان ۵۳ هزار و ۹۰۰ متر مکعب در ساعت از خط سراسری تأمین و همچنین برق آن به میزان ۵۰ مگاوات از سوی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تأمین می‌شود.
 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد: مجتمع پتروشیمی گچساران در زمینی به مساحت ۱۵۷ هکتار در حال ساخت است.
 


کد مطلب: 445226

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/445226/پتروشیمی-گچساران-سال-۱۴۰۱-بهره-برداری-می-رسد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1