تاریخ انتشار
جمعه ۲۱ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۸
کد مطلب : ۴۴۱۱۵۹
یادداشت|

معلم کلید دانایی، توسعه و پیشرفت

سید رضا عسکری
۶
۲
معلم کلید دانایی، توسعه و پیشرفت
کبنا ؛روز ۲۰ آبان‌ماه ۱۴۰۰ شاهد تجمع فرهنگیان فرهیخته و مطالبه‌گر ایران در بیش از ۶۵ شهر بودیم و محور مطالبات این بخش مهم و موثر از جامعه ایران اجرای طرح طبقه‌بندی شغلی و همسان‌سازی حقوق معلم و هیئت علمی دانشگاههاست.
این مطالبه مربوط به امروز نیست بلکه در دولت‌های گذشته نیز همواره وضعیت بد معیشتی و تحقیر و تنزل جایگاه معلمین محل بحث و جدل بوده و بارها اقداماتی شکل گرفت تا این مطالبه تحقق پیدا کند و معلم از رنج فقر و تحقیر رهایی پیدا کند. حال نتیجه این فرآیند از مطالبه‌گری، لایحه‌ای است که در دولت گذشته به مجلس ارائه و امروز در دستور مجلس قرار دارد، که البته دولت گذشته می‌توانست با تلاش و جهد و جد این لایحه را به مرحله اجرا رسانده و زرین‌ترین برگ خدمت را در کارنامه خود به ثبت رساند.
در گزارش‌های ارائه شده اعتبار لازم برای اجرای این طرح در یک سال ۵۰ هزار میلیارد تومان می‌باشد که در مقابل آثار مثبت و تعیین کننده‌ای که در کیفیت آموزش و کارکرد معلمین عزیز دارد ناچیز و در مقابل آنچه که تا الان اختلاس شده نیز ناچیز است.
نگارنده این سطور که خود بیش از ۳۰ سال در کسوت یک فرهنگی خدمت کرده‌ام شاهد رنج‌های کمرشکن ناشی از پایین بودن حقوق معلمین بوده‌ام و یکی از غم‌انگیز‌ترین لحظات عمرم زمانی بود که در اتاق کارم با خبر شدم که اساسیه منزل یک فرهنگی بی‌پناه به خیابان ریخته شده و با خانواده‌اش زیر برف و باران از سرما می‌لرزند.
انگلا مرکل صدراعظم فهیم آلمان در جمعی از پزشکان وقتی با اعتراض یکی حضار روبرو می‌شود که؛ چرا حقوق یک معلم از یک پزشک بیشتر است؟ پاسخ می‌دهد که آیا انتظار دارید حقوق شما با کسی که باعث شده تو پزشک شوی برابر باشد؟ این جواب بسیار مهمی بود که باعث شد زبان در کام همه حضار از حرکت باز ایستد و برای زمامداران معاصر نیز پیام مهمی است.
آاای مسئولین؛ تا منزلت معلم به جامعه برنگردد دانایی و توسعه و پیشرفت پایدار تحقق پیدا نمی‌کند، و البته تا معلم فقیر باشد جامعه غنی دست نیافتنی است، تا معلم دغدغه نان و مسکن داشته باشد شهروند توانمند و توانا به جامعه تحویل داده نخواهد شد و تا معلم در مقابل زن و فرزندش شرمنده است، نمی‌تواند تابلوی کلاس را غنی کند. آاای آقای رئیس جمهور، آاای نمایندگان محترم مجلس، و آاای همه کسانی که امروز مسئولید، بدانیم که هر هزینه‌ای در آموزش و پروش سرمایه‌گذاری است و ۲۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این لایحه در میان مدت و درازمدت آثارش منجر به تولید ثروت و سرمایه‌ای هزاران برابر این ارقام خواهد شد.
دست و دلتان نلرزد که این سرمایه‌گذاری گران سنگی است، اگر معلم منزلت داشته باشد ۸۵ میلیون ایرانی‌شان و منزلت پیدا می‌کند، تجربه ژاپن را می‌دانید اما مرور کنید، تجربه کشورهای پیشرفته دنیا رو مرور کنید، همه اذعان دارند که مهمترین عامل پیشرفت حیرت‌انگیز این جوامع ناشی از سرمایه‌گذاری در آموزش و پروش بوده و کلید این بخش معلم است والا به قول شهید رجایی ساختمان زیاد میتوان ساخت این معلم است که داشتنش و ساختن کار دشواری است.
حال این روزهای سرنوشت‌ساز جامعه فرهنگیان و این فرصت و آزمون بزرگ برای مجلس و دولت و مسئولین کشوری ایجاب می‌کند که مسئله حقوق و معیشت معلم در حدشان و جایگاه واقعی معلم حل شده و با تصویب و اجرای این قانون فرزندان این مرز و بوم را برای رسیدن به دانایی و توانایی یاری‌گر باشند.
و ما توفیقی الا بالله
سید رضا عسکری
دبیر دبیرستان‌های یاسوج
۱۴۰۰/۸/۲۱
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند
Iran, Islamic Republic of
وقتی رئیس جمهور و نمایندگان مجلس با ذهنیت مصرفی بودن آموزش و پرورش قانون تصویب و ابلاغ می کنند انتظار تغییر نداشته باش
Iran, Islamic Republic of
تو دیگه بشین سرجاااات حزبت که بخاطر اونهمه خیانت به مملکت منحل شددولت ذلیل روحانی دوباره به شما میدون داد
بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
سلام
سیدرضاعسکری چرا این انتقادها را ازرئیس جمهور دولت قبلی آقای حسن روحانی و نمایندگان مجلس قبلی نکردند
اگه واقعا راست میگه دفاع کرده چرا در دولت قبلی ازمعلمان دفاع نکرد؟!
چون سیدرضاعسکری حامی دولت قبلی ونماینده گان قبلی بود درآن زمان هیچگونه انتقاد ودفاعیه نداشت.
پس خرابکاری های هشت سال دولت روحانی انتظار نداشته باش تو سه ماهه اول این دولت جدید درست کنن.

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور دولت تدبیروامید ملقب به پوششی دم انتخابات:
در روز 17 اُکتبر ( ۲۵ مهر ) روز جهانی ریشه‌کنی و مبارزه با فقر است همچنین صحبت هایی اقای جهانگیری بیان کردند که اگر ما پیروز بشویم،دیگر هیچ کس در ایران سر گرسنه زمین نخواهد گذاشت، هیچ کارتن‌ خوابی دیگر نخواهد بود،هیچ کودک کاری نخواهیم داشت.


فقط می خواستم بگم با وضعیتی که دولت قبل وجناب جهانگیری معاون رئیس آن دولت برای مردم عزتمند ایران درهشت سال گذشته درست کردند انتظارنداشته باشید توسه ماهه اول همه درست بشه

خیانت کمترین چیزی هست که می توان به این افرادهمچون حسن روحانی وجهانگیری نسبت داد.
Romania
آقای عسکری واقعا حق معلم همین است وقتی یک اعتراض صنفی می شود یا یک نوشته ای و مطلبی نوشته میشود خود معلمین به خاطر تملق به این ان میپرند و سیاسی کاری می کنند ...
تهراني
Iran, Islamic Republic of
مگه معلمان ما مثل معلمان آلمان کار میکنند که مثل اونا حقوق بگيرن؟ بیکارید دارید جمله نویسی میکنید. بروید مدارس ببینید چه خبره؟ معلم ساعت چند مياد؟ ساعت چند ميره خونه؟ کل آموزش ما غیرانتفاعی شده، معلمی در کار نیست
تهران
Iran, Islamic Republic of
در دولت قبل لال مونی گرفتی الان زبونت باز شد جناب اصلاح طلب 🤣
صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

ضرغامی گویا بنا بر ترک عادت صبحانه‌های سیاسی‌اش ندارد؛ حتی حالا که در مقام وزارت میراث ...
معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

پنج میلیون و 800هزار تومان؛ متوسط حقوق فرهنگیان در سال 99. دریافتی‌ای که به گفته رئیس ...
خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی پس از یازده سال در نشست‌های جداگانه سخنرانی کردند که بازتاب‌های ...
فایل های مرتبط
1