تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۳۹
کد مطلب : ۴۳۷۸۶۷
در ستاد کرونا کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

شایعات کرونایی / خودروهای غیربومی پشت درب‌های بسته کهگیلویه و بویراحمد می‌مانند

۱
۰
شایعات کرونایی / خودروهای غیربومی پشت درب‌های بسته کهگیلویه و بویراحمد می‌مانند
کبنا ؛نشست ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست استاندار این استان برگزار شد. در این نشست در باره آخرین وضعیت آمار کرونا و واکسیناسیون عمومی توضیحاتی ارائه شد.
به گزارش کبنا، عصر روز شنبه (23 مرداد ماه 1400) در نشست ستاد کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد  که در ساختمان دولت استانداری به ریاست حسین کلانتری استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، محمد مهدی بانشی معاون دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در این نشست، اظهار داشت: در طول 18 ماه گذشته همچنین آمارهای سابقه نداشته است، تعداد بستری‌ها روز به روز از ترخیصی‌ها بیشتر می‌شود و اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه تعداد زیادی بیمارپزشکی کرونایی با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند.

   

معاون دانشگاه علوم کهگیلویه و بویراحمد به برخی شایعات در خصوص تزریق واکسن در این استان اشاره کرد که نیاز به فرهنگ‌سازی دارد. برای مثال در یکی از روستاهای توابع یک شهرستان، مردم روستا حاضر به تزریق واکسن نبودند چراکه ریش سفید و معتمد روستا آن‌ها را از واکسینه شدن منع کرده بود.
 وی به شایعات اشاره کرد و گفت: بعضی‌ها شایعه کرده‌اند که داخل واکسن تراشه‌ای وجود دارد و ممکن است در آینده منجر به سکته زدن شود که باید در این زمینه فرهنگ سازی لازم انجام شود.
 معاون دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سالانه تا ۲۷۰۰ مرگ در استان داریم که بسیاری از آنها ۷۰ تا ۸۰ ساله بوده و اکنون نیز روزانه تا ۶ نفر افراد کهنسال بر اثر مرگ طبیعی فوت می‌کنند که متاسفانه عده‌ای با شایعه این مرگ و میرها را به واکسن ارتباط داده‌اند که در برخی شهرستان‌ها چنین شایعاتی پررنگ‌تر از نقاط دیگر است.
 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در یکی از شهرستان‌ها مردم را توجیه کردیم که بالاترین مقام کشور یعنی رهبری معظم انقلاب واکسن تزریق می‌کند وقتی رهبری در جلوی چشم همه مردم واکسن تزریق کرده است چرا باید اسیر شایعات شویم.
 این مسئول به موفقیتی که حاصل شد اشاره کرد و گفت: با این نوع فرهنگسازی توانستیم تعداد متقاضیان واکسینه شدن را در آن شهرستان افزایش دهیم.

 معاون دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با اشاره به اقدامات بسیار خوبی که در بحث نمونه گیری در استان انجام شده گفت: وقتی در یک قلم و در آزمایشگاه ۱۵۰۰ نمونه گیری در یک داشته‌ایم نشان دهنده کار شبانه‌روزی و طاقت‌فرسای همکاران ماست.
 وی همچنین به آمار بالای شیوع و ابتلای کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به میانگین کشوری اشاره کرد و گفت: اگر درمان سرپایی نداشتیم 400 نفر تعداد بستری‌های ما بیشتر می‌شد.
 این مسئول همچنین به اقدامات هفته گذشته اشاره کرد و گفت: در هفته گذشته 2 هزار و 483 مورد بازدید داشتیم که از این تعداد ۱۳۷ مورد معرفی به مراجع قضایی و ۴۷ مورد داشتیم. 
وی گفت: در مجموع در اصناف رعایت بهداشت فردی ۷۷ درصد رعایت ماسک ۷۳% رعایت فاصله گذاری ۷۱ درصد و در کل میانگین رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در میان اصناف استان ۷۴ درصد بوده که نسبت به گذشته ۲۰ درصد کاهش داشته است.
بسته شدن ورودی‌های استان کهگیلویه و بویراحمد از فردا به روی غیربومی‌ها
حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد
گفت: ورودی‌های استان کهگیلویه و بویراحمد از فردا با جدیت و شدت بیشتر کنترل و از ورود خودروهای پلاک‌های غیربومی جلوگیری می‌شود.
 کلانتری افزود: با توجه به در پیش بودن تعطیلات روزهای تاسوعا و عاشورا و شرایط کرونایی با همکاری نیروی انتظامی، سپاه، هلال احمر و راهداری از فردا در کل استان تمام ورودی‌های استان کنترل و از ورود خودروهای با پلاک غیربومی حداقل به مدت ۱۰ روز با شدت و جدیت بیشتر، جلوگیری می‌شود.
 وی با بیان اینکه هیچ کس قصد سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد را نداشته باشد، اظهار کرد: با توجه به وضعیت شرایط کرونایی از پذیرش گردشگر توریست و مسافر تا زمانی که این بیماری رخت ببندد، معذوریم.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه با پیگیری‌های انجام شده دومین محموله واکسن خارج از نوبت به زودی وارد استان می‌شود، خاطرنشان کرد: مرحله اول واکسن خارج از نوبت ۲۰ هزار دُز بود و مرحله دوم واکسن خارج از نوبت ۳۰ هزار دُز است.
 کلانتری با ابراز تأسف از رفتارهای خودخواهانه در جامعه، تصریح کرد: کسی که نسبت به سلامت مردم بی توجهی کند بی رحمی به جان مردم کرده است و واقعاً امر ناپسندی است.
 وی ادامه داد: در واقع فردی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کند باشخصیت است اما فردی که ماسک نمی‌زند در واقع اقدام زشتی مرتکب شده و باید با وی برخورد شود.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: برخی از هم استانی‌ها هنوز قدرت سرایت و کشندگی این ویروس را باور نکرده‌اند و میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان با شیب نزولی بیش از ۲۰ درصدی مواجه بوده است.
کلانتری تاکید کرد: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان در ماه‌های گذشته ۹۱ درصد بوده که این میزان به ۷۴ درصد کاهش یافته است.
 وی، اظهار کرد: چنانچه این شیب نزولی ادامه داشته باشد و برخی افراد از ماسک استفاده نکنند و در مراسمات تشییع جنازه و دورهمی ها شرکت کنند باید منتظر روزهای بحرانی و مرگ و میر عزیران مان در استان باشیم.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ایام محرم، عنوان کرد: سیمای شهر باید سیمای حسینی باشد اما با این وجود تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسمات عزاداری محرم است. مراسم عزاداری در فضای سر بسته ممنوع است اما مردم در فضای عمومی و فضای مجازی و رسانه‌ها فضا سازی کنند.
 کلانتری با بیان اینکه فعالیت سالن‌ها و اماکن ورزشی استان کهگیلویه و بویراحمد تا اطلاع ثانوی ممنوع است، تصریح کرد: تردد کاروان‌ها و تورهای زیارتی تا اطلاع ثانوی از استان ممنوع بوده و باید از برگزاری مراسمات تشییع جنازه شلوغ در استان ممانعت شود.
 وی ادامه داد: ظرف یک ماه گذشته گام‌های مهمی در حوزه گسترش بیمارستان‌های استان برداشته شد تا در این ایام کرونایی با مشکلی مواجه نشویم.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیمارستان‌های نرگسی گچساران و کلینیک دهدشت افتتاح شدند و به هم استانی‌ها در حال ارائه خدمت هستند.
 کلانتری افزود: بیمارستان ۳۲ تختخوابی بهمئی نیز در حال تکمیل بوده و تاکنون ۵۰ میلیارد تومان برای ساخت آن هزینه شده است. ۷۰ درصد تجهیزات این بیمارستان در بهمئی انبار شده است و ۸۵ درصد ساختمان این بیمارستان پیشرفت فیزیکی دارد.
 وی اظهارکرد: این بیمارستان ظرف ۴۵ روز آینده باید توسط پیمانکار تکمیل تا به بهر برادری برسد و به مردم خدمات رسانی کند.
 م9خاستاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به خبرهای خوش برای هم استانی‌ها در شهرستان کهگیلویه، بیان کرد: نمونه‌های تست کرونا آزمایشگاه دهدشت مورد تأیید پاستور قرار گرفته، سی تی اسکن در مرکز شهر دهدشت نصب و احداث بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی مکمل دهدشت نیز نهایی شده که به زودی مراحل اجرایی آن آغاز می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
این خبر / من تازه ‌ارد یاسوج دم ۵ تا ماشین شهرستان همراه من وارد شدن کسی کارشون نداشت حتی نگه شون نداشتن
ابر تورم در راه اقتصاد ایران؟!

ابر تورم در راه اقتصاد ایران؟!

تورم مخرب‌ترین آثار را بر پیکره اقتصاد برجا می‌گذارد و اگر به این مسئله توجه نشود بدون ...
بزرگداشت بیهقی زمانه

بزرگداشت بیهقی زمانه

محمود دولت‌آبادی یکی از بنام‌ترین نویسندگان ایرانی است که با سبک منحصر به فردش، آثار ...
گوسفند یک میلیارد و سیصد هزار تومانی

گوسفند یک میلیارد و سیصد هزار تومانی

یک قوچ طلایی رنگ در حراجی گوسفندان در ایرلند رکورد گران‌ترین گوسفند را شکست و ۵۲ هزار ...
فایل های مرتبط
1